Gjest jegvilikkenå Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har brukt zoloft i nesten 3 år.Jeg fikk dette av legen min etter en tøff periode på jobben og jeg sleit med angst. Ikke panikkanfall. Jeg følte at jeg fikk et nytt liv da jeg startet på medisinen, tok 50 mg. Minste dose. Etter ca.2 år synes jeg medisinen ikke virket så godt lenger. Jeg hadde ikke angst eller tegn til depresjon, men jeg var heller ikke glad og fornøyd. Mistrivdes i jobben og det meste var sånn passe. Nå har jeg sluttet fordi jeg la på meg en del og det gjorde meg virkelig deppa. Ble helt GAL etter mat. Nå har det ikke bra. Jeg går nsten med konstante smerter i brystet, som legen mener er angst. Jeg trodde det var noe med hjertet. Jeg kan få et skikkelig grineanfall uten noen grunn. Jeg går også med et sinne inne i meg og er utrolig irritabel. Det skal ingenting til for at jeg eksploderer ovenfor ungen min og hyler og skriker. Hun blir jo redd! Jeg var slik før jeg begynte med zoloft også, men medisenen tok vekk dette. Jeg var heller ikke slik under graviditeten. Da var jeg nesten et annet menneske, rolig og avbalansert. Slik er jeg på zoloft også. Jeg blir så sinna når jeg blir stresset og det blir jeg hele dagen. Jeg får som sagt smerter i brystet og vondt for å puste.. Hva gjør jeg med dette? Hadde håpet å slutte med zoloft, men det ser ut til at jeg trenger en eller annen form for hjelp. Tenker da på medisiner. Det virker jo ikke som jeg kan leve uten.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249452-sluttet-p%C3%A5-zoloft-har-det-j%C3%A6velig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamilia1365381030 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hei!! Jeg gikk på zoloft i litt over et år. Sluttet i sommer. Jeg må si at det du beskriver høres veldig kjent ut!! Jeg ble VELDIG humørsyk de første ukene etter jeg sluttet med tablettene. Kunne grine for ingenting, og ganske mange ganger i løpet av dagen. Jeg ble også mye mer agressiv. Fra før har jeg alltid vært et følelsesmenneske med mange opp og nedturer, men agressiv har jeg aldri vært. Har vært mer typen til å holde det inni meg. Nå merker jeg at jeg sier rett ut det jeg mener, jeg blir fortere sint, lei meg, irritert, og stort sett alt er ganske kipt. Jeg håper og tror imidlertid at det blir bedre. Har iallefall blitt litt bedre de siste ukene. Jeg gikk på 200mg på det meste, og trappet langsomt ned. Kanskje du kan prøve noen andre tbl dersom det ikke gir seg? Noen uten de bivirkningene du beskrev. Ikke alle antidepr. gir samme bivirkinger. Lykke til!! Håper du føler deg bedre snart, og at det går over! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249452-sluttet-p%C3%A5-zoloft-har-det-j%C3%A6velig/#findComment-1960260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg også ble veldig ustabil etter at jeg sluttet med zoloft. Ikke hatt så store humørsvingninger når jeg har sluttet på andre medisiner, så tror dette må være et zoloft-fenomen. Men det er viktig å bruke god tid på å trappe ned. Jeg sluttet ganske brått, og fikk abstinenseer. Føltes ut som jeg fikk strøm-støt gjennom hele kroppen, derfor fikk jeg noe stemningsstabilserende i overgansperioden. Det går nok over, men det kan ta noen måneder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249452-sluttet-p%C3%A5-zoloft-har-det-j%C3%A6velig/#findComment-1960328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.