Gå til innhold

hvorfor tar ikke foreldre ansvar for sine tenåringers holdninger?

Anbefalte innlegg

Gjest fullstendig sjokkert...
Skrevet

så nettopp på 60 minutes med et innslag om ungdom som banker hjemløse og så videofilmer det. i tillegg så florerer det videoer på nettet om likennde ting, gjenger som slår dyr og mennesker helseløse.

jeg innser at ikke foreldre kan vite alt tenåringene driver med.

og mange tror her at dette bare er ekstreme tilfeller.

men hvorfor selger så disse videoene så enormt? og hvorfor får voldsvideoene så ekstemt mange treff på internett? fordi utrolig mange ser på det.

jeg kom da til å tenke på en gang som min lillebror hørte på en "tullesang" fra internett med nynazistisk innhold. han er ikke rasist, men denne sangen var tydligvis humoristisk i guttegjengen fordi den var "dårlig" eller hva.

jeg gjorde da min mor oppmerksom på dette, men hun tok det ikke seriøst da hun ikke hadde hørt på innholdet og trodde jeg overdrev.

jeg ble fly forbannet, det er nettopp med å ikke ta slike ting seriøst at man lar vold og rasisme vedvare og eskalere.

og siden slike filmer og samger får så utrolig mange treff så må det være mange andre foreldre som ikke tar det seriøst nok!

Så hva gjør dere så hvis dere ser deres tenåringsbarn se på et voldsklipp på internett?

husk på at det er mennesker som har dødd som følge av disse videoene da mange ungdommer aper etter dem.

følger dere egentlig med på hva tenåringen i huset bedriver på internett?

eller tar dere det for god fisk når ungdommene unnskylder seg med at "jeg kom bare tilfeldigvis over det?"

her handler det ikke om å stole på barna sine, det gjelder faktisk liv- og da må man være konsekvent.

Skrevet

Også må vi tenke på at vi bare hører om de ekstreme tilfellene, mens det som ikke er sjokkerende nok til å bli nevt, nettopp ikke blir nevnt. De aller fleste ungdom er fornuftig nok til å skjønne hva som er forskjellen på rett og galt.

Skrevet

Tar ikke noe ungdommen sier for god fisk...

Og kommer aldri til å unnskylde barne/dyremishandling...

Ungdommer i dag bør ikke ha flere rettigheter enn vi hadde som unge.

Ikke vær pessimist..

• 2 uker senere...
nøffgakkmøbææ
Skrevet

Også må vi tenke på at vi bare hører om de ekstreme tilfellene, mens det som ikke er sjokkerende nok til å bli nevt, nettopp ikke blir nevnt. De aller fleste ungdom er fornuftig nok til å skjønne hva som er forskjellen på rett og galt.

det trodde jeg og.

men hvis de aller fleste skjønner det, hvorfor er det da så utbredt også i norge?

Skrevet

Det er ikke så lenge siden jeg var tenåring, og hva moren min ropte og skreik til meg påvirka sjeldent holdningene mine.

Skrevet

det trodde jeg og.

men hvis de aller fleste skjønner det, hvorfor er det da så utbredt også i norge?

Som jeg sier. Det er tilfellene som er verdt å høre om vi får høre om. Ikke det som er kjedelig. Altså det vanlige. Men mange er nysgjerrige, uten å synes det er kult!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...