Gå til innhold

Vektøkning hvis...?

Gjest tidligere treningsfreak

Anbefalte innlegg

Gjest tidligere treningsfreak

Vil jeg gå opp i vekt hvis jeg reduserer treningen fra 6 dager i uka til 3 dager i uka? Er det noen måter jeg kan forhindre dette på?

På forhånd tusen takk for svar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei tidligere treningsfreak

Det er alltid en risiko for å gå opp i vekt når man reduserer treningsmengden. For å motvirke dette er det er en fordel å redusere treningsmengden gradvis. Det er altså bra at du fortsetter å trene 3 ganger i uken. I tillegg er det nok nødvendig at matinntaket reduserers noe. Dette skjer imidlertid ofte "automatisk" når man forbruker mindre energi. Vær litt obs på vektutviklingen din, men ikke ta sorgene på forskudd - det behøver ikke bli noe problem. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...