Gå til innhold

tine jus vs nypresset jus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten diskusjon med en venninne her, og lurer på om noen vet dette.

Hvorfor smaker helt nypresset appelsinjus annerledels enn jus som kjøpes i kartong i butikken?

Det står jo at det er 100% appelsinjus på kartongen også

http://www.tine.no/page?id=26&key=18523&cat=1007

Så hvorfor smaker det helt annerledels?

Gjest girl with no name
Skrevet

Fordi den ikke ER nypresset kanskje? Hadde det ikke hatt noe å si for smaken, så hadde det vel ikke vært noen vits i å understreke at den var nypresset liksom.

Gjest Strawberryblonde
Skrevet

Tror det tine kaller nypresset juice er konsentrat som tilsettes vann og helles på kartong. Nypresset er vel akkurat det - appelsiner som nettopp har blitt til juice uten noen mellomledd.

Skrevet

Fordi den ikke ER nypresset kanskje? Hadde det ikke hatt noe å si for smaken, så hadde det vel ikke vært noen vits i å understreke at den var nypresset liksom.

Så tines jus er bare nypresset jus som har stått noen dager? Hvis jeg lar helt nypresset jus stå i en uke så vil den smake som tine sin?

Skrevet

Tror det tine kaller nypresset juice er konsentrat som tilsettes vann og helles på kartong. Nypresset er vel akkurat det - appelsiner som nettopp har blitt til juice uten noen mellomledd.

Så tines jus er bare nypresset jus som har stått noen dager? Hvis jeg lar helt nypresset jus stå i en uke så vil den smake som tine sin?

Gjest Strawberryblonde
Skrevet

Nei. Tine sin juice er appelsiner som har blitt presset, og rett etterpå har vannet blitt trukket ut sånn at bare appelsin...eh...smaken er igjen. Så tilsettes vann før den tappes på kartonger. Tror jeg da. Det er i alle fall sånn jeg alltid har sett for meg at juice lages.

Skrevet

Nei. Tine sin juice er appelsiner som har blitt presset, og rett etterpå har vannet blitt trukket ut sånn at bare appelsin...eh...smaken er igjen. Så tilsettes vann før den tappes på kartonger. Tror jeg da. Det er i alle fall sånn jeg alltid har sett for meg at juice lages.

Sånn lages juice normalt, men ikke Meierienes juice fra Tine (se linken til mAd).

Skrevet

Den juicen der er laget av konsentrat. Dvs. vannet er fjernet fra juicen, fraktet til Norge og tilsatt samme mengde vann igjen. Så nypresset er den ikke.

Gjest girl with no name
Skrevet

Ha'kke peil jeg altså! Det var bare et forslag. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...