Gå til innhold

studier og sosial angst

Gjest bill.mrk  ønsker oppløftende ord

Anbefalte innlegg

Gjest bill.mrk  ønsker oppløftende ord

Hei,

jente 21 som neste år planlegger å komme i gang med et høgskolestudium til neste høst, og ja jeg har allerede begynt å grue meg..

Jeg sliter nemlig en del med sosial angst, og vet at på dette studiet er det en del presentasjoner(et mareritt av dimensjoner).

Jeg søker med dette etter litt oppmuntring, noe som har greid seg gjennom skole med lignende prob, og er skolene i noen grad intr. i å tilrettelegge fo "slike som meg"?

Jeg jobber nå i samme sektor som utdanningen retter seg mot, og stortrives!!! har ingen prob i forbindelse med angsten på jobb, men det er altså presentasjoner og gruppearb som gjør meg gal....

Har prøvd gruppeterapi(kognitiv), dette var givende, men man blir jo ikke "frisk" kun ved hjelp av det..

noen som har positive erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249898-studier-og-sosial-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SabraCadabra

Tror de sier at ved angstlidelser så må man bare presse seg selv, eksponere seg... men selvsagt ikke i altfor store "jafs"...

Kanskje det finnes noe/noen du kan "øve" deg på, før studiet begynner? Kanskje noen innen helsevesenet har et tilbud til deg som dette?

Gjest bill.mrk ønsker oppløftende ord

Tror de sier at ved angstlidelser så må man bare presse seg selv, eksponere seg... men selvsagt ikke i altfor store "jafs"...

Kanskje det finnes noe/noen du kan "øve" deg på, før studiet begynner? Kanskje noen innen helsevesenet har et tilbud til deg som dette?

takk for svar, sender bare ballen videre å hører om noen vet om slike tilbud...

Gjest SabraCadabra

Bor i Trondheimsområdet om det kunne være av betydelig art

Om du skal studere ved et litt større sted regner jeg med at det vil være endel tilbud/kurs i regi av studenthelsetjenesten innen det å studere... har i alle fall sett et sted at det er tilbud om kurs mot prestasjonsangst...

Nå er du vel kanskje ikke student ennå, men det går jo an å høre... uansett kan det jo være aktuelt med et slik kurs når du blir student, kanskje? :)

Annonse

Gjest lykkete!!

heia, jeg kjenner meg så godt igjen, jeg har ikke gjort annet enn å grue meg til foredrag under hele studiet og holdt på å dø hver gang (trodde jeg da)-HELT til jeg begynte å gi litt F og være litt mer åpen om det. De fleste er litt nervøse, og til slutt så tenkte jeg, ja hva så om jeg ikke gjør det så glimrende foran så mange msk, hva så om jeg driter meg ut, jeg har gjort det før og det skjedde ikke så mye grusomt etter det.. ingen komenterte noe fælt, det var heller sånn at de syntes det var tøft gjort når de skjønte at jeg syntes det var ekkelt...og sånn gikk det over til at ja ja, det går som det går-fortsatt litt ille men ikke den samme grad-og vi skal jo alle være litt nervøse, for å gjøre det bra!

Og det som gjorde at jeg tenkte annerledes var et kurs på nettopp høgskolen/NTNU i Trondheim, presentasjonsteknikk kurs heter det. Gratis og går flere kurs i semesteret. Så meld deg på, jeg lærte så mye!!

Lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...