Gå til innhold

Kattedrap igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke dyr gjør ikke det i år 2006?

Hunder i korte bånd, hamster, marsvin, kaniner og fugler i bur.

Fisker i boller.

Helt ærlig talt, skulle vi latt naturen være naturen så kunne ikke verden sett slik ut den gjør i dag.

Har ingen tro på at katten simpelthen må være ute for å være lykkelig.

Har også tro på at en katt kan læres opp til å gi labb, gå i bånd, vare i utebur osv. bare de blir tilført slike ting fra de er født.

Jeg har hatt diverse dyr som har oppført seg "mot normalen" helt enkelt fordi jeg har latt dem få sjengsen.

Noen katter kan sitte og gi labb. Særlig persere lærer fort.

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

32

• Hatsumomo

8

• Sofline

7

• citygirl

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Neida, de blir bare frarøvet sin virkelighet, og igjen, _mener jeg_.

Katter som vokser opp inne kjenner ingen annen virkelighet. Dermed er det dine følelser som ligger til grunn for din mening. Det er ikke kattens!

Mange såkalte dyrevenner der ute som legger egne følelser til grunn for dyrs evt ønsker og valg.

:-)

Gjest Pontiac
Skrevet

Noen katter kan sitte og gi labb. Særlig persere lærer fort.

Klart de kan, hvis vi bare gir opp den "men de er jo ville fra naturen av mentaliteten".

Nå liker jo søren ikke kattene fersk fisk en gang *ler*

Skrevet

Det mest snodige matvraket var marsvinet Bulle. Bulle hylte som besatt hvis du raslet med en salatpose, gumlet som en gal på salaten og løp lettere hysterisk etter oss hvis han frmdeles hørte posen.

Når jeg sveivet på boksåpneren, kom det katter i haugevis. Hvis det var fiskeboller, så kunne jeg glemme å ha den for meg selv. De ga seg ikke før de hadde stukket hodet nedi boksen og slikket opp all kraften. Det går akkurat tre kattehoder nedi en fiskebolleboks.

Når jeg bruker min elektriske bokseåpner er det bare å løpe ut til inngangsdøren og slippen inn katter...Optimister som de er, er de hellig overbevist om at det er godbit til dem. Tunfisk i vann får små katteben til å skli på parketten...

Skrevet

Når jeg bruker min elektriske bokseåpner er det bare å løpe ut til inngangsdøren og slippen inn katter...Optimister som de er, er de hellig overbevist om at det er godbit til dem. Tunfisk i vann får små katteben til å skli på parketten...

Robin, en golden retriever, kunne lukte at vaffeljernet ble satt på for 3 minutter siden. Da lå han og sov ute. Selv om alle dører var igjen og vinden var ugunstig. Det var nesten som trolldom. Klikk, og 3 min senere bjeffa bikkjefanten og krevet vafler. Han gikk over grensa da han stjal og gumla i seg ca 20-25 vaffelplater fra stuebordet. Han lå bare og stønna en hel dag. Og bæsja hver halvtime i to dager. Men anger kunne ikke spores.

Gjest Venus fra  Milo
Skrevet

Robin, en golden retriever, kunne lukte at vaffeljernet ble satt på for 3 minutter siden. Da lå han og sov ute. Selv om alle dører var igjen og vinden var ugunstig. Det var nesten som trolldom. Klikk, og 3 min senere bjeffa bikkjefanten og krevet vafler. Han gikk over grensa da han stjal og gumla i seg ca 20-25 vaffelplater fra stuebordet. Han lå bare og stønna en hel dag. Og bæsja hver halvtime i to dager. Men anger kunne ikke spores.

Hunder kan også lukte at eieren kommer hjem, før han kommer. Telepati?

Skrevet

Hunder kan også lukte at eieren kommer hjem, før han kommer. Telepati?

Nei.

Bikkjene visste ofte at noen kom, og stilte seg opp ved døra, men de hørte alltid lyder som de satte i forbindelse med personer. F eks postkassa laget en nesten umerkelig hes pipeyd i hengslet på lokket. Selv om den var 100 m vekk, så ble det en lyd som de kunne høre, men ikke vi.

De visste også på kroppsspråket og hva som skjedde i huset når det var gjester på vei. De hørte toget, og visste at det hadde noe med ankomst å gjøre. Så det dreide seg om kalkulering av ulike signaler og erfaringersom vi ikke la merke til. På ulike signaler visste de også hvilken dag det er, så de vekket oss f eks ikke på lørdager og søndager eller i ferier. De følte stemninger veldig godt også, så de visste når folk var i humør til å dele ut godbiter og ikke.

Gjest Venus fra Milo
Skrevet

Nei.

Bikkjene visste ofte at noen kom, og stilte seg opp ved døra, men de hørte alltid lyder som de satte i forbindelse med personer. F eks postkassa laget en nesten umerkelig hes pipeyd i hengslet på lokket. Selv om den var 100 m vekk, så ble det en lyd som de kunne høre, men ikke vi.

De visste også på kroppsspråket og hva som skjedde i huset når det var gjester på vei. De hørte toget, og visste at det hadde noe med ankomst å gjøre. Så det dreide seg om kalkulering av ulike signaler og erfaringersom vi ikke la merke til. På ulike signaler visste de også hvilken dag det er, så de vekket oss f eks ikke på lørdager og søndager eller i ferier. De følte stemninger veldig godt også, så de visste når folk var i humør til å dele ut godbiter og ikke.

Hvordan forklare at en hund springer eieren i møte, når eieren er svært langt borte, og kommer hjem til forskjellige tider?

Kjenner den lukten, rett og slett- på mange kilometers avstand? Vet du grensen for hunders luktesans? Individuelt fra rase til rase, sikkert..

Gjest Venus fra Milo
Skrevet

Nei.

Hunder er svært intelligente dyr, slik som du beskriver dem. :-)

Skrevet

Hunder er svært intelligente dyr, slik som du beskriver dem. :-)

De er også veldig ulike. Omtalte vaffeljeger var dum som et brød, og uhyre klønete.

Gjest Venus fra Milo
Skrevet

De er også veldig ulike. Omtalte vaffeljeger var dum som et brød, og uhyre klønete.

:-)

Skrevet

Neida, de blir bare frarøvet sin virkelighet, og igjen, _mener jeg_.

Enig med deg. Man ville vel heller ikke stenge mennesker inne, selv om det kanskje er en litt drøy sammenligning.

Skrevet

Reven tar mange katter, det gjør grevlingen også. Gaupa dreper dem gjerne.

Og det står pedofile klare utenfor skolene for å ta med seg barna, og biler som lett kan kjøre dem ned, men vi nekter vel ikke ungene våre å gå ut av den grunn?

Skrevet

Katter er fra naturen et utedyr.

Men ikke i norsk natur.

Skrevet

Egentlig er det bare å spørre en veterinær. Den siste jeg spurte var veldig for innekatter. De lever lenge, er psykisk sterke og er veldig friske, det borger for et godt liv.

Ute blir de utsatt for mye. 99% av alle skader skyldes farer ute. Halvparten av alle plager og sykdommer skyldes at de er ute.

Og vetrinæren "min" synes synd på katter som må være inne hele tiden (med unntak av enkelte rasekatter som er avlet frem til den, persere f.eks.).

Katten min stod forresten og mjauet foran døra før hun noensinne hadde vært ute.

Skrevet

Men ikke i norsk natur.

Nei, men det er fortsatt kattens natur å være ute, akkurat som hunder etc, uansett om de er på det kontinentet de hører til eller ikke.

Skrevet

Og det står pedofile klare utenfor skolene for å ta med seg barna, og biler som lett kan kjøre dem ned, men vi nekter vel ikke ungene våre å gå ut av den grunn?

Sukk.

Skrevet

Nei, men det er fortsatt kattens natur å være ute, akkurat som hunder etc, uansett om de er på det kontinentet de hører til eller ikke.

Katter hører ikke til i norges natur. En vaskebjørn var på frifot i Norge for ikke så lenge siden. Da satte de himmel og jord i bevegelse for å få skutt den. Vaskebjørner gjør ikke på langt nær så mye skade som katter.

Skrevet

Katter hører ikke til i norges natur. En vaskebjørn var på frifot i Norge for ikke så lenge siden. Da satte de himmel og jord i bevegelse for å få skutt den. Vaskebjørner gjør ikke på langt nær så mye skade som katter.

Men det er fortsatt kattens natur å være utenfor!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...