Gå til innhold

Om mistenksomhet vs blind tillit - NHD(og andre), hvis du har tid i kveld?

Anbefalte innlegg

Skal til fysioterapauten i morgen etter en vanskelig time sist. Har tenkt mye på det som skjedde da, sakl ikke gå så mye inn på det nå, men handlet om at vi "dumpet" borti ting på slutten av timen som vi måtte "lukke" - yttre sett ingen "stor" ting, men endte med fortvilelse. Sterke hatfølelser og var på gråten/gråt i tre dager etterpå.

Fikk snakket litt med psykologen om det, men ikke så mye. Prøver å frostå hva som gjør det så vanskelig og hvorfor jeg reagerer så enormt og føler jeg har kommet på sporet av noe viktig. Ville egentlig bare ha ditt synspunkt på om dette er en "kjent" måte å reagere på.

Det det virker som er at når jeg prøver å slippe taket i min "trygghet", som består i å ikke stole på noen, så detter jeg automatisk inn i en slags blind tillit. Som et barn. Akkurat som om det ikke finnes noe der i mellom, der jeg har følelsen av at mange andre befinner seg.

Det er ikke første gangen dette skjer hos fysioterapauten. Hun gjentar gang på gang at jeg kan stole på at hun vil meg vel, men ikke på at hun skal forstå alltid. At hun kommer til å gjøre feil. Forstår det, intellektuellt.

Men det er akkurat som om den følelsesmessige "stolepåtilstanden" ikke finnes i meg. Bare yttelighetene. Høres dette fornuftig ut? Og ikke minst, er dette noe som vil/kan utvikle seg, nå som jeg fortår litt mer? (hvis jeg gjør det da..)

hilsen

Fortsetter under...

Gjest kaffedama

Heisann.

Jeg vil bare si at det høres veldig forståelig ut. Jeg tror jeg skjønner akkurat hva du mener.

Det er jo fint at du ser det, og tenker på det, da er du jo i gang med en prosess på dette. :-)

mvh

Heisann.

Jeg vil bare si at det høres veldig forståelig ut. Jeg tror jeg skjønner akkurat hva du mener.

Det er jo fint at du ser det, og tenker på det, da er du jo i gang med en prosess på dette. :-)

mvh

Takk! Håper hun og gjør det.. Vi har en tendens til å snakke forbi hverandre. Hjelper litt å forstå det mer selv iallfall, når man skal forklare det for andre. Har du hørt om andre som har opplevd det sånn?

Gjest kaffedama

Takk! Håper hun og gjør det.. Vi har en tendens til å snakke forbi hverandre. Hjelper litt å forstå det mer selv iallfall, når man skal forklare det for andre. Har du hørt om andre som har opplevd det sånn?

eh.. meg selv? ;-)

Jadda... svak/sterk? :)

Det å forstå at en ønsker deg godt, men ikke alltid gjør det, er en del av det å forstå at selv om man ser opp til noen/tror noen kan gi deg feks. løsningen gjør at man stoler hundre prosent på den. Men vi er nå en gang mennesker allesammen, og bare en selv kan vite svaret... Jeg kan skrive mer imorgen,når jeg ikke har en sovepille innabords...

Min prosess idette var ganske hard... :) Men jeg har skjønt det på en måte....

Noen ganger stoler man så mye at man blir blind for at det kanskje ikke er det riktige, selv om man liker vedkommende, og at den vil ditt beste, men så passer det ikke, det blir så feil.

Man kan få hjelp, og råd. Men til syvende og sist er det en selv som vet svarene sine.

vel. jeg kan skrive mer om dette imorgen.

Ha en fin natt.

Gjest kaffedama

eh.. meg selv? ;-)

Jadda... svak/sterk? :)

Det å forstå at en ønsker deg godt, men ikke alltid gjør det, er en del av det å forstå at selv om man ser opp til noen/tror noen kan gi deg feks. løsningen gjør at man stoler hundre prosent på den. Men vi er nå en gang mennesker allesammen, og bare en selv kan vite svaret... Jeg kan skrive mer imorgen,når jeg ikke har en sovepille innabords...

Min prosess idette var ganske hard... :) Men jeg har skjønt det på en måte....

Noen ganger stoler man så mye at man blir blind for at det kanskje ikke er det riktige, selv om man liker vedkommende, og at den vil ditt beste, men så passer det ikke, det blir så feil.

Man kan få hjelp, og råd. Men til syvende og sist er det en selv som vet svarene sine.

vel. jeg kan skrive mer om dette imorgen.

Ha en fin natt.

Blir litt dårlig forklart og litt mye ensporet, men du får et ordentlig svar imorgen. :-)

Blir litt dårlig forklart og litt mye ensporet, men du får et ordentlig svar imorgen. :-)

Takk! :) Har og sovpille fortært, så skal ikke engang prøve å forstå i kveld! Gikk for øvrig veldig bra å snakke med henne i dag! Bis morgen og god natt!

Annonse

Gjest kaffedama

Takk! :) Har og sovpille fortært, så skal ikke engang prøve å forstå i kveld! Gikk for øvrig veldig bra å snakke med henne i dag! Bis morgen og god natt!

Jeg blir så rolig av en sovepille jeg... at jeg har ikke lyst til å sove;-) Det er jo så behagelig, og nå har jeg tatt en ubehagelig tlf, og den var langt mindre ubehagelig å ta med imovane. Og så blir jeg så godtesugen, så jeg skal spise litt is og lese litt før jeg legger meg.

Har akk tatt en dritvanskelig avgjørelse, men med immers går det så fint så! HeHe

*digg*

Jeg blir så rolig av en sovepille jeg... at jeg har ikke lyst til å sove;-) Det er jo så behagelig, og nå har jeg tatt en ubehagelig tlf, og den var langt mindre ubehagelig å ta med imovane. Og så blir jeg så godtesugen, så jeg skal spise litt is og lese litt før jeg legger meg.

Har akk tatt en dritvanskelig avgjørelse, men med immers går det så fint så! HeHe

*digg*

Grattis! Imovenner er bra å ha!

Gjest kaffedama

Hei:) jeg sa jeg skulle svare deg. Men sannheten er at jeg ikke tror jeg kan gi en så innmari god forklaring likevel... Jeg tror kanskje man går litt til ekstremer på mange måter når man har opplevd slike ting. Kanskje derfor. Jeg bare skjønner godt hva du mener, og man får liksom en blind tillit, og blir så skuffet. Men så er det sånn, at de er mennesker og det bare er en selv som kan løse det... :-(

Man blir litt enten eller tror jeg. Også når det gjelder tillit.

Jeg kan ikke forklare det...selv om jeg sa jeg kunne. Men jeg forstår hva du mener :) Litt sånn enten/eller liksom.. ?

Hei:) jeg sa jeg skulle svare deg. Men sannheten er at jeg ikke tror jeg kan gi en så innmari god forklaring likevel... Jeg tror kanskje man går litt til ekstremer på mange måter når man har opplevd slike ting. Kanskje derfor. Jeg bare skjønner godt hva du mener, og man får liksom en blind tillit, og blir så skuffet. Men så er det sånn, at de er mennesker og det bare er en selv som kan løse det... :-(

Man blir litt enten eller tror jeg. Også når det gjelder tillit.

Jeg kan ikke forklare det...selv om jeg sa jeg kunne. Men jeg forstår hva du mener :) Litt sånn enten/eller liksom.. ?

Helt i orden! :) Bare godt at noen kjenner seg igjen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...