Gå til innhold

Veldig farlig?

Gjest berre lurer.....

Anbefalte innlegg

Gjest berre lurer.....
Skrevet

Jeg vet noen vil blir provosert nå... men det er 23 dager siden jeg har spist noe som helst. Ikke spør hvorfor. Har fortsatt mye energi, men av og til følest det ut som hjerte slår litt for fort. Er det veldig farlig å ikke spise? Drikker sjokolademelk, brus og kaffe. Tør ikke gå til legen for jeg føler meg som en komplett idiot, og vet han bare kommer til å si "Gå hjem å spis".

Skrevet

Ville heller sendt deg til psykolog tror jeg.

God bedring.

Gjest din luring
Skrevet

Hvorfor spiser du ikke da? Skal du se hvor lang tid det går å bryte ned kroppen? Litt av et eksperiment det da.. Ja jeg vil påstå at det er farlig det du gjør (om det er sant da).

Gjest berre lurer.....
Skrevet

Hvorfor spiser du ikke da? Skal du se hvor lang tid det går å bryte ned kroppen? Litt av et eksperiment det da.. Ja jeg vil påstå at det er farlig det du gjør (om det er sant da).

Det har kanskje utviklet seg til et ekspiriment ja...tester egne grenser og hvor langt jeg kan strekke det.

Gjest lykke til!
Skrevet

Ja det er veldig farlig! Hjertet ditt kan stoppe og du kan dø, anoreksi er veldig farlig for kroppen. (går ut i fra at det er det du har selv om du kansje ikke ser ser det selv.)

Jeg har selv gjort lignende ting, og fordi om jeg lever i dag så vil jeg ikke reklamere for det. Jeg ville på død og liv bli slank, - for å få meg kjæreste, bli populær, bli elsket og trives med meg selv. Jeg kunne la være å spise mat, men drakk ting som milkshake, juice, drikke yougurt ol for å holde energien oppe. Hadde energi til å komme gjennom dagen, men det var en kip tid.

Jeg gikk litt ned i vekt, men det var vann og muskler, kroppen tviholdt på fettet.

Det som funker om du vil ned i vekt er å spise, masse proteiner og litt fett og litt karbohydrater.(ikke kutt ut en av gruppene) og å trene, da vil forbernningen din øke og du vil få mere muskler, noe som forbrenner fett- selv da du ikke trener og bare ligge rpå sofaen og slapper av! du vil kansje gå op i vekt fordi muskler veier mer en fett, men de tar mye mindre plass, så du blir slankere. Det finnes mange steder som du kan oppsøke hjelp, som ikke dømmer deg på samme måte som din fastlege vil.

Gjest berre lurer.....
Skrevet

Ja det er veldig farlig! Hjertet ditt kan stoppe og du kan dø, anoreksi er veldig farlig for kroppen. (går ut i fra at det er det du har selv om du kansje ikke ser ser det selv.)

Jeg har selv gjort lignende ting, og fordi om jeg lever i dag så vil jeg ikke reklamere for det. Jeg ville på død og liv bli slank, - for å få meg kjæreste, bli populær, bli elsket og trives med meg selv. Jeg kunne la være å spise mat, men drakk ting som milkshake, juice, drikke yougurt ol for å holde energien oppe. Hadde energi til å komme gjennom dagen, men det var en kip tid.

Jeg gikk litt ned i vekt, men det var vann og muskler, kroppen tviholdt på fettet.

Det som funker om du vil ned i vekt er å spise, masse proteiner og litt fett og litt karbohydrater.(ikke kutt ut en av gruppene) og å trene, da vil forbernningen din øke og du vil få mere muskler, noe som forbrenner fett- selv da du ikke trener og bare ligge rpå sofaen og slapper av! du vil kansje gå op i vekt fordi muskler veier mer en fett, men de tar mye mindre plass, så du blir slankere. Det finnes mange steder som du kan oppsøke hjelp, som ikke dømmer deg på samme måte som din fastlege vil.

Jeg føler ikke at jeg er på slankern heller og har langt i fra anorexia. Har hatt et nogenlunde kosthold helt til jeg opplevde noe traumatisk for en måneds tid siden. Etter det var et full stopp. BMI-en min er fortsatt i kategorien normalvekt. Har tatt av meg 7-8 kilo siden jeg sluttet å spise, men vet selv at det meste sikkert er vann og muskler, og at forbrenningen min må ha stoppet opp. Det virker bare som terskelen for å putte mat i munnen blir høyere og høyere for hver dag som går...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg føler ikke at jeg er på slankern heller og har langt i fra anorexia. Har hatt et nogenlunde kosthold helt til jeg opplevde noe traumatisk for en måneds tid siden. Etter det var et full stopp. BMI-en min er fortsatt i kategorien normalvekt. Har tatt av meg 7-8 kilo siden jeg sluttet å spise, men vet selv at det meste sikkert er vann og muskler, og at forbrenningen min må ha stoppet opp. Det virker bare som terskelen for å putte mat i munnen blir høyere og høyere for hver dag som går...

Hva tenker du er løsningen på det her da?

Skrevet

Jeg syns du bør dra til legen. Legen bør ikke sende deg hjem med beskjed om å spise, men bør sende deg på sykehuset med akutt psykiatrisk behandling og intravenøs næring.

Gjest berre lurer.....
Skrevet

Jeg syns du bør dra til legen. Legen bør ikke sende deg hjem med beskjed om å spise, men bør sende deg på sykehuset med akutt psykiatrisk behandling og intravenøs næring.

Jeg har tenkt på intranavøs jeg også, for vil jo ikke daue av sult heller. Men det hadde vært utrolig flaut å komme på sykehus og ta imot intranavøs, når jeg har både tenner og tarmer som funker.

Skrevet

Jeg har tenkt på intranavøs jeg også, for vil jo ikke daue av sult heller. Men det hadde vært utrolig flaut å komme på sykehus og ta imot intranavøs, når jeg har både tenner og tarmer som funker.

Ring legen nå du. Eller mental helse. 810 30 030

Gjest berre lurer.....
Skrevet

Ring legen nå du. Eller mental helse. 810 30 030

Ikke vits å ringe legen her. Bur på en plass, der ingen kunne tru at nokon kunne bu. For se ann formen i morgen.

Skrevet

Det er vel en og annen fornuftg grunn til at man spiser ja...

Skrevet

Den aller viktigste og mest elementære grunnen til å spise er for å overleve.

Spiser du ikke så dør du, for uten mat overlever du ikke over litt tid.

Og det kan se ut til at du begynner å nærme deg i tid det som kan være kritisk for deg.

Husk at du ikke nødvendigvis får noen "klar beskjed" om når det har gått for langt, når du gjør dette over så lang tid som du nå gjør..

Det kan med andre ord forholdsvis raskt inntreffe.

Du trenger hjelp, og du bør hva du kan for å få den hjelpen så snart som mulig.

Skrevet

Sykehuset har sett sånt før. Ikke tenk på det.

Det er farlig, enten du merker noe eller ikke. Ta kontakt med helsevesenet og la dem vurdere hva som skal skje videre. Fortell sannheten.

Gjest berre lurer.....
Skrevet

Og det kan se ut til at du begynner å nærme deg i tid det som kan være kritisk for deg.

Husk at du ikke nødvendigvis får noen "klar beskjed" om når det har gått for langt, når du gjør dette over så lang tid som du nå gjør..

Har fått legetime i dag, og gruer meg noe sinnsykt til timen. Føler meg ikke akkurat så smart. Har sultet meg selv syk, og så drar jeg å ber om hjelp. Men jeg merker nå at jeg får skikkelig hjertebank og blir kortpustet bare av å gå opp en trapp... å det er ikke så behagelig akkurat.

Skrevet

Har fått legetime i dag, og gruer meg noe sinnsykt til timen. Føler meg ikke akkurat så smart. Har sultet meg selv syk, og så drar jeg å ber om hjelp. Men jeg merker nå at jeg får skikkelig hjertebank og blir kortpustet bare av å gå opp en trapp... å det er ikke så behagelig akkurat.

Det er bra!

Husk at dette er det mange flere enn bare deg som har gjort, og at dette er et stort problem for mange i Norge.

Det er veldig viktig at du får profesjonell hjelp, og det er helt riktig av deg å oppsøke hjelp nå.

Ønsker deg all lykke til!

Skrevet

Uansett din årsak for manglende matinntak; hvis du ikke får i deg noe næring i det hele tatt holder du ut slik i 2-3 mnd så bikker kroppen din over og du dør pga proteinmangel.

Dette er ikke noe å være flau over - og det finnes hjelp! Snakk med legen din og forklar det akkurat som det er.

Skrevet

Så lenge du får i deg sjokolademelk og brus, vil det ta en stund før du sulter i hjel, men særlig sunt er det ikke. Dessuten risikerer du å komme til å lide av vitaminmangel. Jeg kan ikke forestille meg at skjørbuk er spesielt morsomt. Kom deg til legen; han har sikkert sett det før, og er selvsagt profesjonell.

Gjest berre lurer.....
Skrevet

Blodtrykk og blodsukkeret var helt normalt, men pulsen slo ekstraslag. Tok masse blodprøver for å sjekke om dette kan skyldest mangel på salter. Han skulle ringe på igjen om tre dager, og i mellomtiden når hjertet slår ekstraslag skal jeg prøve å tenke at dette er helt ufarlig.

Skrevet

Farlig og farlig. Du får jo i deg noen kalorier, så du dør ikke av sult.

Men, du kommer til å få kraftige mangelsykdommer. Og stoffskiftet ditt kommer til å være fullstendig ute å kjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...