Gå til innhold

Tv/Film serie - historisk drama?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp sett hele serien "Pride and prejudice" originalen med Colin Firth. Så også "Forsytesagaen". Elsker den type serier. Fra 17-18 tidlig 1900 tallet, familiedrama. Er det flere slike serier jeg har gått glipp av som er bra?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du kan jo forsøke Rome. Har ikke sett den selv, men den skal visstnok være bra.

Deadwood, hvis du liker western, kan jeg derimot anbefale. En meget god serie med en salig blanding av historiske og fiktive personer, og handlingen foregår naturligvis i byen Deadwood - et virkelig høl bestående av den tidens verste pakk og tjuveradder.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Deadwood, hvis du liker western, kan jeg derimot anbefale. En meget god serie med en salig blanding av historiske og fiktive personer, og handlingen foregår naturligvis i byen Deadwood - et virkelig høl bestående av den tidens verste pakk og tjuveradder.

Skrevet

Herskap og tjenere. En engelsk serie om hvordan herskapet og tjenerne levde sammen en eller annen gang i verden før bilene kom

Forøvrig veldig populær på 70-tallet.

Skrevet

Brideshead revisited (Gjensyn med Brideshead). Anthony Andrews, Jeremey Irons.

Skrevet

Brideshead revisited (Gjensyn med Brideshead). Anthony Andrews, Jeremey Irons.

Jeremy, i alle fall... :P

Skrevet

Røtter, Alex Hayleys bok om slavene i USA. Den serien har jeg akkurat sett.

Jeg har fått seriekick nå, fikser ikke helt dol for tida ;o)

Skrevet

Hvor fikk du tak i den serien?

Skrevet

På nett :o)

Skrevet

Hvor fikk du tak i den serien?

Fra nettet, svaret mitt kom feil :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...