Gjest musli Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Hvordan vet man dette egentlig?Er det noen symtomer man kan se etter på egenhånd? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Den som har tvangslidelser vet at tvangen er "vanvittig". Det vet ikke en person med psykose/vrangforestillinger. En person med tvangslidelse som må ta tverrsummen på alle bilnummer for å hindre at datteren eller sønnen skal omkomme i en ulykke samme dag, vet at dette er "tull", men greier likevel ikke å slutte med det. 0 Siter
Gjest musli Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Den som har tvangslidelser vet at tvangen er "vanvittig". Det vet ikke en person med psykose/vrangforestillinger. En person med tvangslidelse som må ta tverrsummen på alle bilnummer for å hindre at datteren eller sønnen skal omkomme i en ulykke samme dag, vet at dette er "tull", men greier likevel ikke å slutte med det. Men hvordan kan jeg selv finne ut om jeg har tvangstanker og at ikke tankene mine er sannhet?! 0 Siter
Adriana Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Men hvordan kan jeg selv finne ut om jeg har tvangstanker og at ikke tankene mine er sannhet?! Du kan f.eks. lufte tankene dine med andre som kan si deg om disse tankene er sanne eller ei. Det er ikke sant at noen dør hvis man ikke teller alle vinduene på røde hus på vei til jobben eller at det blir katastrofe hvis man tråkker på en strek. 0 Siter
Gjest pettergutt Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Men hvordan kan jeg selv finne ut om jeg har tvangstanker og at ikke tankene mine er sannhet?! La oss få noen eksempler på de mulige tvangstankene dine da.. 0 Siter
Gjest musli Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 La oss få noen eksempler på de mulige tvangstankene dine da.. Ja...at jeg ikke liker kjæresten godt nok og må flytte vekk fra han selvom jeg ikke vil det...Hvordan kan jeg liksom vite at noe sånt er sant? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.