Gå til innhold

Studiekompetanse....uff det er tungt å studere alene...

Anbefalte innlegg

Gjest skoleberta
Skrevet

Jeg skal nå studere 1 år slik at jeg får studiekompetanse når jeg er ferdig til våren..jeg studerer som privatist og følger ikke noe undervisning.Har kun en lang pensumliste jegh skal gjennom.

Jeg føler at dette er veldig tungt og vanskelig,men har viljen til å komme meg gjennom!

Det er jo slik nå at en MÅ nædt til å ha den hvis man vil studere videre...

Jeg lurte på om det er noen andre her som har gjort/gjør det samme og har noen nyttige tips eller noen oppløftende ord!!For akkurat nå så er alt bare kaos,og drømmen om å klare dette er langt vekk i det fjerne!!!

Skrevet

Jeg tok påbyggning, men trengte det igrunnen ikke da jeg har realkompetanse.

Men fant likevel ut at studiekompetanse såg bedre ut på en CV enn hva det gjør når de må sitte å regne sammen om du har realkompetanse eller ikke.

Dessuten så om du ikke har studert på noen år, så er det greit å ha et år der du kan sette deg inni åssen det er å studere... siden du skal gå opp som privatist, så kan det jo hende at det er noen støtte grupper på nettet? eller du kan melde deg på realfag-kurs på hjemmstedet ditt der du kan spørre kursleder om diverse spm du måtte ha

Skrevet

Jeg tok mange fag som privatist. Mitt beste råd er å lage en leseliste, og følg den. Til den og den datoen skal du ha lest det og det, skrevet sammendrag og svart på repetisjonsspørsmålene. Ikke les for lenge av gangen. Etter en time tar du et kvarters pause.

Gjest kvitsymra
Skrevet

Heisann!

Prøv www.nettgymnas.no

Her får du kontakt med elever som studerer det samme som deg, samt du kan spørre lærerene om pensum.

mvh

Gjest skoleberta
Skrevet

Heisann!

Prøv www.nettgymnas.no

Her får du kontakt med elever som studerer det samme som deg, samt du kan spørre lærerene om pensum.

mvh

Hei!Tusen takk for tipset =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...