Gå til innhold

Hvordan få god pizzabunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pizzabunner får du på Smartclub?

Jeg er inne i en Martha Stewart fase. Det går antagelig over av seg selv

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• annegunn

11

• keinstein

10

• Angelica :o)

8

• Atene

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161019841' post='3343126]

Ha ha.. Ikke rart de er dine ekskoner ;)

Tre grådige ekskoner og elleve utakknemlige barn.

Skrevet

Ikke mer enn 11?

Dæven

Skrevet

Jeg er inne i en Martha Stewart fase. Det går antagelig over av seg selv

Du blir sikkert lei av å spise vond hjemmelaget mat, og går over til min oppskrift:

Ta telefonen, ring Peppes og bestill en stor nr 32, vent en time, åpne døra, betal, spis.

Enkelt oppskrift som alle kan fikse.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161021183' post='3343177]

Ikke mer enn 11?

Dæven

De er utakknemlige nok tilsvarende et antall på 33.

Skrevet

De er utakknemlige nok tilsvarende et antall på 33.

Bedre lykke neste gang. :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

11 barn? De formerer seg verre enn hybelkaniner. Sist hadde du bare 6.

Skrevet

11 barn? De formerer seg verre enn hybelkaniner. Sist hadde du bare 6.

Jeg er blitt lurt.

Skrevet

Du blir sikkert lei av å spise vond hjemmelaget mat, og går over til min oppskrift:

Ta telefonen, ring Peppes og bestill en stor nr 32, vent en time, åpne døra, betal, spis.

Enkelt oppskrift som alle kan fikse.

Jeg synes alle pizzaene hos Peppes smaker det samme. Nemlig alt for salt.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg er blitt lurt.

Helt klart.

Godt at jeg hjelper deg med å huske antallet, så du kan få sjekket det ut.

Skrevet

Kjevle tynt, ikke etterhev, bruk _varm_ ovn. Så varm som det er mulig å få den - min går vel til ca. 290, og det setter jeg den på.

Med fare for å gjenta meg selv: Med det forholdet til pizzabunn burde du hatt en pizzastein....

Skrevet

Etter at jeg fikk en pizzzastein i bursdagsgave for et par-tre år siden har vi laget tynn og sprø bunn - også kjent som pizza ala flyfly. Tykk og luftig er slett ikke like godt.

Skrevet

Etter at jeg fikk en pizzzastein i bursdagsgave for et par-tre år siden har vi laget tynn og sprø bunn - også kjent som pizza ala flyfly. Tykk og luftig er slett ikke like godt.

Jeg er enig med det, men så tykk og luftig er tross alt bedre enn flat og deigete.... Skal skru opp varmen neste gang også..

Skrevet

Med fare for å gjenta meg selv: Med det forholdet til pizzabunn burde du hatt en pizzastein....

Det har du faktisk ikke sagt til meg før.

Men innkjøpet er under vurdering. Jeg lurer bare på én ting: Hvordan gjør man det sånn praktisk? Vanligvis kjevler jeg ut bunnen, lemper den over på stekeplaten og legger på fyll. Men hvis steinen skal være glohet, blir vel det vanskelig?

Skrevet

Jeg bruker toros ferdigblanding, mine blir luftige vis jeg beregner 4 pk på 3 store pizza, og med 2 pk på 2 pizza så får man sprøere bunn!

Lykke til!:)

Skrevet

Det har du faktisk ikke sagt til meg før.

Men innkjøpet er under vurdering. Jeg lurer bare på én ting: Hvordan gjør man det sånn praktisk? Vanligvis kjevler jeg ut bunnen, lemper den over på stekeplaten og legger på fyll. Men hvis steinen skal være glohet, blir vel det vanskelig?

Nei, men til en hel del andre. Men så har du ikke sagt hvordan du vil ha bunnen heller, da.

Det følger med en trespade som vi bruker for å flytte pizzaen over. Og så jukser vi med bakepapir, men det er muligens litt amatørmessig. Knallgod blir den ihvertfall...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...