Gå til innhold

Trenger hastehjelp av pchodene her inne :)

Anbefalte innlegg

Gjest Pontiac
Skrevet

Knøttet på 10 år skal ha pc, til spilling, skolebruk og vanlig bruk ellers.

Har sett på denne i linken under.

Selger er noe "uryddig" i prisen han vil selge for.

Det er ikke orginal xp som følger med så det må kjøpes utenom.

Kopi av kvittering kunne ordnes (maskinen skal være ca 6 mnd. gammel og satt sammen selv)

Er dette et okey kjøp? Hvilket bud kan vi gi selger?

Takker svært mye for raske og kloke svar.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8581380

Skrevet

Det er en Celeron-maskin, og ergo ville jeg aldri kjøpt den. Det er en prosessor som duger på bærbare maskiner for de som har veldig lette behod. Det er ikke noen spillemaskin å skryte av, så jeg ville ikke anbefalt den.

"........................................."

Skrevet

Glem den.

Om denne virkelig kostet selger nesten 8 lapper for 6 måneder siden, har selger her gjort et virkelig -dårlig- kjøp.

3 lapper er maks av hva jeg ville gitt for et slikt oppsett. 3500,- kanskje om det er pent brukt, og XP-pro lisensen er ok.

Vurder heller dette oppsettet, nytt fra komplett, med langt mer slagkraft for pengene:

Maskin til 5790,-:

http://tinyurl.com/sp2w9

Skjerm (17" LCD) til 1500:

http://tinyurl.com/y8mr33

Totalt: 7300,- + frakt.

Mer disk, bedre minne, mye bedre prosessor, bedre grafikkort....i det hele tatt mye bedre. For omlag samme pris som noe halvgammelt rakkel en useriøs selger forsøker å pushe på andre på finn.no.

Og med garanti, ikke minst.

Gjest Pontiac
Skrevet

Glem den.

Om denne virkelig kostet selger nesten 8 lapper for 6 måneder siden, har selger her gjort et virkelig -dårlig- kjøp.

3 lapper er maks av hva jeg ville gitt for et slikt oppsett. 3500,- kanskje om det er pent brukt, og XP-pro lisensen er ok.

Vurder heller dette oppsettet, nytt fra komplett, med langt mer slagkraft for pengene:

Maskin til 5790,-:

http://tinyurl.com/sp2w9

Skjerm (17" LCD) til 1500:

http://tinyurl.com/y8mr33

Totalt: 7300,- + frakt.

Mer disk, bedre minne, mye bedre prosessor, bedre grafikkort....i det hele tatt mye bedre. For omlag samme pris som noe halvgammelt rakkel en useriøs selger forsøker å pushe på andre på finn.no.

Og med garanti, ikke minst.

Å herrejamini, tusen takk for slike som dere.

Pappan til guttungen sa den var bra :(

Det er knøttet selv som har spart her så det er ikke råd til annet enn brukt siden vi da får med skjerm ol.

Tusen hjertelig takk for hjelpen.

Gjest Pontiac
Skrevet

Det er en Celeron-maskin, og ergo ville jeg aldri kjøpt den. Det er en prosessor som duger på bærbare maskiner for de som har veldig lette behod. Det er ikke noen spillemaskin å skryte av, så jeg ville ikke anbefalt den.

"........................................."

Tusen takk for hjelpen, dere er bare så gull verdt.

Pappan til guttunge, som er den som har greie på dette, sa den var bra :(

Det er poden selv som har spart så vi må liksom satse på brukt maskin siden vi da får med skjerm oa.

Wind. kan mamma spandere ved siden av vettu ;)

Skrevet

Å herrejamini, tusen takk for slike som dere.

Pappan til guttungen sa den var bra :(

Det er knøttet selv som har spart her så det er ikke råd til annet enn brukt siden vi da får med skjerm ol.

Tusen hjertelig takk for hjelpen.

Du - du kan kjøpe PC på komplett på avbetaling - spredd over 36 måneder.

Da blir det straks litt mer levelig også for en tynn lommebok.

For oppsettet jeg sendte deg, blir det omlag 270 kroner måneden (+ fakturagebyr tipper jeg).

Ellers går det an å snakke med datanerder i omgangskretsen som kan sy sammen en pakke med nye deler for dere. Kan få en greit fungerende "sydd sammen" pc til rundt 4 tusen.

Om man ikke er nødt til å ha flatskjerm av plassårsaker, kan man da evt. skaffe en "gammeldags" 17 tommers skjerm for en billig penge - har en til overs du godt kunne fått. Men også andre gir vekk slike; så de er relativt enkle å få tak i.

Gjest Pontiac
Skrevet

For oppsettet jeg sendte deg, blir det omlag 270 kroner måneden (+ fakturagebyr tipper jeg).

Ellers går det an å snakke med datanerder i omgangskretsen som kan sy sammen en pakke med nye deler for dere. Kan få en greit fungerende "sydd sammen" pc til rundt 4 tusen.

Om man ikke er nødt til å ha flatskjerm av plassårsaker, kan man da evt. skaffe en "gammeldags" 17 tommers skjerm for en billig penge - har en til overs du godt kunne fått. Men også andre gir vekk slike; så de er relativt enkle å få tak i.

Tusen takk, du er snill du :)

Synes det er litt viktig at ungene lærer seg å kontrollere økonomien sin en del, tror ikke lille poden er flink nok til å klare å få til sånne summer i så lang tid ennå.(får ukelønn men ikke så mye, plus penger til bursdag ol.)

Han har dog en krukke det står pc på som han putter penger i da :)

Vi har en eldre skjerm selv, han låner en gammel pc av faren sin nå, men den holder ikke mål på minnedelen.

Jeg er litt flink på selve pcbruken, dvs. på programmer etc. men deler, slag osv føler jeg meg for svak på.

Pappan til gutten er liksom den som kan dette, men ikke godt nok ser det ut til. (vi har allerede gått på ei blemme med pode nr en litt pga. det)

Derfor er det så innmari flott å ha dere.

Skulle virkelig ønske jeg var hard nok i bygging til å bygge en selv. Det hadde vært kjempegøy.

Jeg får tenke litt over saken noen dager. Størstemann kjøpte pc til 5000.- (mamma spyttet inn 1000 av dem) så jeg håpet jeg ville klare å få en til lillegutt til nogenlunde samme pris. (han får selvsakt også disse 1000 kronene av meg da )

Ha en kjempefin kveld, og igjen tusen takk.

Gjest Pontiac
Skrevet

Du, jeg kom til å tenke på noe.

Jeg selv har en pc kjøpt gjennom mpx. Det er en "din side pc 2005" Den kostet litt i underkant av 10000.- kr, men med trådløst kort og ekstra cdspiller (den har en dvdbrenner og en cdbrenner) så kom den på over 11000.- (flatskjerm, usbèr i front og bak mm. mm.)

Kanskje lillepoden skulle få kjøpe den, så kunne heller jeg kjøpe ny :)

Men det er viktig at jeg ordner pc`r til nogenlunde lik pris til dem da (minus denne berømte tusenlappen da *ler*)

Hva kan denne være verdt? Kan han kjøpe denne for 4000.- tro, da har han gitt like mye som storebror. (eller hvis den er verdt mindre så kan jo storebror få igjen på sin)

Da hadde jeg sluppet å forholde meg til folk som prøver å selge en smått uvitende mor noe ræl for fem tusen liksom.

Denne maskinen virker iallefall, for gutta har brukt denne mye til runescape og andre spill. Husker ikke prosessoren men det er greit med minne og greier her.

Hva er denne verdt da tror du?

Vakke det lurt da?

*alt for ungene vet du*

:)

Skrevet

Du, jeg kom til å tenke på noe.

Jeg selv har en pc kjøpt gjennom mpx. Det er en "din side pc 2005" Den kostet litt i underkant av 10000.- kr, men med trådløst kort og ekstra cdspiller (den har en dvdbrenner og en cdbrenner) så kom den på over 11000.- (flatskjerm, usbèr i front og bak mm. mm.)

Kanskje lillepoden skulle få kjøpe den, så kunne heller jeg kjøpe ny :)

Men det er viktig at jeg ordner pc`r til nogenlunde lik pris til dem da (minus denne berømte tusenlappen da *ler*)

Hva kan denne være verdt? Kan han kjøpe denne for 4000.- tro, da har han gitt like mye som storebror. (eller hvis den er verdt mindre så kan jo storebror få igjen på sin)

Da hadde jeg sluppet å forholde meg til folk som prøver å selge en smått uvitende mor noe ræl for fem tusen liksom.

Denne maskinen virker iallefall, for gutta har brukt denne mye til runescape og andre spill. Husker ikke prosessoren men det er greit med minne og greier her.

Hva er denne verdt da tror du?

Vakke det lurt da?

*alt for ungene vet du*

Har du noe specs på innmaten på PC'n?

Prosessor, ram, disk?

I utgangspunktet vil jeg tro at den kan være verdt 4 lapper, men greit å vite litt om hva slags type maskin det er før jeg kan være sikker :-)

Gjest Pontiac
Skrevet

Har du noe specs på innmaten på PC'n?

Prosessor, ram, disk?

I utgangspunktet vil jeg tro at den kan være verdt 4 lapper, men greit å vite litt om hva slags type maskin det er før jeg kan være sikker :-)

Klart, skal vi se:

Det er en AMD Athlon(tmm) 64 Processor 3200+

2,1 GHz. 1 gb.ram.

4 usb bak, to foran, cd,dvd, oginal xp home såklart.

17" flatskjerm. (acer)

Den sto annonsert som en "bra spillemaskin" husker jeg.

Trådløse kortet ol. "gjelder liksom ikke" det er jo sånt jeg ordner til dem begge uansett. Vi kjører alle trådløst her. Tastatur og mus ordner jeg også, høytalere har jeg ordnet, så det er bare verdien på maskin og skjerm.

Tror den skal være bra? Det er som sakt en "din side pc, mars 05" og jeg tror jammen jeg kjøpte den etter anbefaling fra dere her inne jeg :o)

Siden det er jeg som hjelper til å ordne maskiner til dem så er det viktig at de gir sånn nogenlunde likt, har ikke problemer med å justere nedover heller.

Skrevet

Klart, skal vi se:

2,1 GHz. 1 gb.ram.

17" flatskjerm. (acer)

Trådløse kortet ol. "gjelder liksom ikke" det er jo sånt jeg ordner til dem begge uansett. Vi kjører alle trådløst her. Tastatur og mus ordner jeg også, høytalere har jeg ordnet, så det er bare verdien på maskin og skjerm.

Tror den skal være bra? Det er som sakt en "din side pc, mars 05" og jeg tror jammen jeg kjøpte den etter anbefaling fra dere her inne jeg :o)

Siden det er jeg som hjelper til å ordne maskiner til dem så er det viktig at de gir sånn nogenlunde likt, har ikke problemer med å justere nedover heller.

Joda, dette er en bra maskin.

Litt utdatert på prosessorfronten; men bør holde greit følge med det meste av spill som kommer de neste par-tre årene - med unntak av eventuelle spill som skreddersys for flerkjerneprosessorer.

Og en evighet bedre enn den maskina det var annonse om på finn.no; som denne tråden startet med omtale av.

Så hvis noen av barna overtar den doningen; bør de være bra fornøyde ;-)

Skrevet

Klart, skal vi se:

2,1 GHz. 1 gb.ram.

17" flatskjerm. (acer)

Den høres bra ut. Du sier ikke noe om grafikkortet, men hvis den ble solgt som spillemaskin i 2005 så er det helt sikkert bra nok.

"......................................."

Gjest Pontiac
Skrevet

Den høres bra ut. Du sier ikke noe om grafikkortet, men hvis den ble solgt som spillemaskin i 2005 så er det helt sikkert bra nok.

"......................................."

Det er et NVIDIA GeForce 6600 GT.

Det klarer iallefall bla. "Runescape", for det har nemmelig til tider tatt fra meg min tid på pc`n ;)

Skrevet

Det er et NVIDIA GeForce 6600 GT.

Det klarer iallefall bla. "Runescape", for det har nemmelig til tider tatt fra meg min tid på pc`n ;)

Det høres helt greit ut :-)

"...................................."

Gjest Pontiac
Skrevet

Joda, dette er en bra maskin.

Litt utdatert på prosessorfronten; men bør holde greit følge med det meste av spill som kommer de neste par-tre årene - med unntak av eventuelle spill som skreddersys for flerkjerneprosessorer.

Og en evighet bedre enn den maskina det var annonse om på finn.no; som denne tråden startet med omtale av.

Så hvis noen av barna overtar den doningen; bør de være bra fornøyde ;-)

Så flott da :)

Da spørs det om ikke mamma ofrer seg for minsteknøttet her da se :)

Skjermkortet er et NVIDIA GeForce 6600 GT. Det tar iallefall spill som "Runescape" helt topp.

Flott med slik hjelp fra dere altså.

Gjest Pontiac
Skrevet

Det høres helt greit ut :-)

"...................................."

Tusen, tusen takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...