Gå til innhold

Nå skal jenter innkalles til Forsvarets sesjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra naturens side er kvinner allerede belastet med plikter som tar minst like mye tid som siviltjeneste i militæret. Men det driter tydeligvis mange menn i når misunnelsen, eller hva det nå er, blir for sterk.

Litt artig at nå skriker noen gutter om at jenter også må ha tvungen siviltjeneste i militæret. Etter noen år med jenter på lik linje med gutter i militæret, kommer garantert noen menn til å sutre over at kvinnene har tatt over der også.

De burde egentlig ikke bli overrasket over at jenter takler internatliv, øl og pizza på nærmeste pub, få nye bekjentskaper og oppleve samholdet med likesinnede like bra som gutta, men, men. Som enkelte uttaler seg nå, virker det som de minst har vært ett år i krigen alle mann, og at jenter er kjempebortskjemt og bare surfer gjennom hele livet.

Som du skjønner synes jeg jenter har nok plikter og ulemper som det er. Men de positive sidene med siviltjenesten, både de jeg har nevnt over, tenkepause/avbrekk fra skolegangen og ekstrapoeng til å komme inn på studier, unner jeg alle unge jenter å bli gjort oppmerksom på at de også kan få. Man trenger ikke være blodtørstig, kjempetøff barsking for å ha stort utbytte av siviltjenesten, og det kommer den kvinnelige delen av befolkningen som ikke visste det, nå til å bli oppmerksomme på. Noen menn kommer sikkert til å synes det er bra, andre vil føle de mister enda et typisk manneområde å briske seg på :-)

"De burde egentlig ikke bli overrasket over at jenter takler internatliv, øl og pizza på nærmeste pub, få nye bekjentskaper og oppleve samholdet med likesinnede like bra som gutta, men, men. Som enkelte uttaler seg nå, virker det som de minst har vært ett år i krigen alle mann, og at jenter er kjempebortskjemt og bare surfer gjennom hele livet."

Bravo! :-)

• Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

41

• Sofline

38

• Prozak

17

• snø

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har aldri møtt en smidig kvinnelig mellomleder, bare masete og uforutsigbare.

Og jeg har til gode å møte en god mannlig leder. Jeg har hatt tre kvinnlige sjefer, og tre mannlige. Av de førstnevnte hadde to riktig jobb, mens den tredje burde finne seg noe annet å gjøre. De tre sistnevnte fortjener ingen komplementer for lederevner.

Skrevet

Jeg har hørt kvinner si at husarbeid og et barn er heldagsjobb. Det er sludder fra ende til annen. Følg etter dem og se hva de gjør. Om noen bruker mer enn to timer effektivt, så er det maks. Hvis de bruker mer, så er det ineffektivitet og latskap.

Og de resterene 22 timene lar man selvsagt barna gå for lut og kaldt vann... Du har tydeligvis aldri prøvd å passe barn over lengre tid.

Skrevet

Sutring er det som plager mest, ikke de gravide, men omgivelsene.

Og det vet du fordi du har erfaring med bekkenløsning og morgenkvalme som varer hele dagen?

Skrevet

En av keinsteins vanlige påstander, fordi han har lest om en eller annen som har påstått et eller annet som passer med hva han selv mener :-)

"........................................"

*lol*

mil1365380270
Skrevet

Sutring er det som plager mest, ikke de gravide, men omgivelsene.

Finnes gravide sutrepaver, akkurat som det finnes ikkegravide sutrepaver. Men man kan kan faktisk være ganske så dårlig uten at man sier noe. Grunnen er at det ikke er pk å klage når du er så heldig å bære på et vidunder, som jo livets start egentlig er. Litt satt på spissen, blir man nærmest sett på som et egoistisk umenneske om man ikke holder kjeft og setter liv og helse til når man er i såkalt lykkelige omstendigheter. Tro det eller ei, det går faktisk an å ha det ganske jævlig (ikke at alle har det altså), og samtidig være takknemlig, positiv og glad. Til din opplysning driver gravide med det hele tiden, over hele kloden ;-)

Skrevet

Kjære Keinstein - du er hjertelig velkommen hjem til meg - og se om et å ta seg av tre unger i alderen 1,5 - 7 år er "latskap".

Husk at du i tillegg skal lage alle måltidene deres, inkludert en sunn middag. De skal skiftes på (de minste), og du skal kle på dem, ta dem med ut for lek og frisk luft, du skal ta dem med inn, skifte på dem igjen. Du skal vaske MINST en maskin med klær (oftest flere), henge opp, legge sammen, legge i klesskapene. Du skal hjelpe med lekser, du skal på butikken og handle inn mat, du skal vaske gulvet - eventuelt støvsuge - i alle fall inne på kjøkkenet... Du skal vaske opp, ta inn og ut av oppvaskmaskina og du skal sannerlig også betale noen regninger etc.

Hjertelig velkommen!!!!

EN unge.

Tre småunger er seks ganger mer arbeid.

Skrevet

så lenge det er menn som starter krigene får de krige dem selv :P

Lurer på om vi kan beskylde Margaret for å ha startet Falklandskrigen?

Gjest Hjertelig velkommen
Skrevet

EN unge.

Søren og. Og jeg som tenkte å ansette deg som dagmamma. To timers lønn for full dags jobb ;-)

Skrevet

Det er selvfølgelig på høy tid at hele den voksne befolkningen behandles likt uavhengig av kjønn. Men det er nærliggende å tro at det var mennene selv som helst ikke ville ha kvinner inn der - at de har ønsket å beholde denne maskuline arena for seg selv kanskje? Ellers ville de vel ha protestert på urettferdigheten?

Når du kjører menn og kvinner ved siden av hverandre, sammenlignbare folk og sammenlignbare forhold, da syns ulikhetene svært godt mellom menn og kvinner.

Spørsmålet er hvem som egner seg best til hva, ikke hva vi synser om hva jenter "må få lov å være med på".

Skrevet

Verneplikten varer heller ikke hele livet... Hvis du snakker om å bli sendt ut i krig, er det heller ingen menn som blir det ufrivillig i dag. Uansett kan man ikke sende ut begge foreldrene til et barn for å krige. Om det er mannen eller kvinnen som blir hjemme er i de fleste tilfeller likegyldig, men mener ikke du at kvinner ikke har noe i krig å gjøre?

I hele 2. VK var kvinner i krig. Bakre linjer må bemannes, og ofte er kvinner like gode som menn til f eks logistikk, ofte bedre. Logistikken var halve krigen. i dag er den kanskje 90%.

Skrevet

I hele 2. VK var kvinner i krig. Bakre linjer må bemannes, og ofte er kvinner like gode som menn til f eks logistikk, ofte bedre. Logistikken var halve krigen. i dag er den kanskje 90%.

Det vet jeg...

Skrevet

Det vet jeg...

Skrevet

EN unge.

Så det er ikke mer enn seks timers arbeid å ha tre barn? Si det til svigerinna mi du. Jeg tror ikke hun er enig.

Skrevet

Fra naturens side er kvinner allerede belastet med plikter som tar minst like mye tid som siviltjeneste i militæret. Men det driter tydeligvis mange menn i når misunnelsen, eller hva det nå er, blir for sterk.

Litt artig at nå skriker noen gutter om at jenter også må ha tvungen siviltjeneste i militæret. Etter noen år med jenter på lik linje med gutter i militæret, kommer garantert noen menn til å sutre over at kvinnene har tatt over der også.

De burde egentlig ikke bli overrasket over at jenter takler internatliv, øl og pizza på nærmeste pub, få nye bekjentskaper og oppleve samholdet med likesinnede like bra som gutta, men, men. Som enkelte uttaler seg nå, virker det som de minst har vært ett år i krigen alle mann, og at jenter er kjempebortskjemt og bare surfer gjennom hele livet.

Som du skjønner synes jeg jenter har nok plikter og ulemper som det er. Men de positive sidene med siviltjenesten, både de jeg har nevnt over, tenkepause/avbrekk fra skolegangen og ekstrapoeng til å komme inn på studier, unner jeg alle unge jenter å bli gjort oppmerksom på at de også kan få. Man trenger ikke være blodtørstig, kjempetøff barsking for å ha stort utbytte av siviltjenesten, og det kommer den kvinnelige delen av befolkningen som ikke visste det, nå til å bli oppmerksomme på. Noen menn kommer sikkert til å synes det er bra, andre vil føle de mister enda et typisk manneområde å briske seg på :-)

Jeg har innstrykk av at kvinner som uttaler seg om dette ikke vil stille opp, og forsøker finne unnskyldniger for å slippe.

De enorme hindringene de konstruerer for å slippe å være et år i et disiplinært miljø tyder på en stor frykt for å miste kontrollen over det bekvemme dagliglivet sitt.

Jeg kan love at nesten alle vil ha godt av å lære disiplin og la egoismen ligge. Prinsippet og miljøet er at enkeltmennsket ikke betyr noe særlig, men at samholdet betyr alt.

Jenter trenger også å få bevist at det krever en bestemt tenkemåte, og hvordan det føles når de ikke blir tatt hensyn til selv om de gråter. Det eneste de får beskjed om er "Ta deg sammen, ellers....!" Null sympati. Tredje gangen er det faktisk ikke så ille lenger, og de har vunnet en seier over seg selv Mange forandrer seg faktisk ganske mye til det positive. F eks intrigene og rivaliseringen er ikke så viktige lenger.

Skrevet

Og jeg har til gode å møte en god mannlig leder. Jeg har hatt tre kvinnlige sjefer, og tre mannlige. Av de førstnevnte hadde to riktig jobb, mens den tredje burde finne seg noe annet å gjøre. De tre sistnevnte fortjener ingen komplementer for lederevner.

Noe sier meg at nesten bare kvinner med ambisjoner kommer opp som mellomledere, og at mange av disse har et bestemt preg som gruppe.

Skrevet

Og det vet du fordi du har erfaring med bekkenløsning og morgenkvalme som varer hele dagen?

Vi snakker bare om et år av et liv. Et nyttig år. Ingen er kontinuerlig gravide.

Jeg skjønner at det er viktig å gi inntrykk av det, og fostre sympati i håp om slippe unna noe de tror de ikke vil mestre.

Nye rekrutter er ikke mye høye i hatten, men se på dem etter bare et par uker.

Klar de egynner å lure når de blir vekket første morran kl 05 med slag på et blikkspann, lyden som nesten får hjernebarken til å sprekke på 2-3 meters hold. Ikke bare det, blikkspannet smeller hvert 5. minutt til de står opp. De vidåpne øynene vitner om et stort traume. Mamma pleier å vekke dem med et å stryke på kinnet. Å stryke 300 mann på kinnet tar for mye tid.

Skrevet

Og de resterene 22 timene lar man selvsagt barna gå for lut og kaldt vann... Du har tydeligvis aldri prøvd å passe barn over lengre tid.

Mener du at mamma står og bytter bleier og ammer en unge kontinuerlig i 24 timer?

Nope. Du kan bytte bleier og amme 12 unger på den tida med effektiv jobbing.

Skrevet

Noe sier meg at nesten bare kvinner med ambisjoner kommer opp som mellomledere, og at mange av disse har et bestemt preg som gruppe.

Men sånn burde det kanskje ikke være...?

Skrevet

Finnes gravide sutrepaver, akkurat som det finnes ikkegravide sutrepaver. Men man kan kan faktisk være ganske så dårlig uten at man sier noe. Grunnen er at det ikke er pk å klage når du er så heldig å bære på et vidunder, som jo livets start egentlig er. Litt satt på spissen, blir man nærmest sett på som et egoistisk umenneske om man ikke holder kjeft og setter liv og helse til når man er i såkalt lykkelige omstendigheter. Tro det eller ei, det går faktisk an å ha det ganske jævlig (ikke at alle har det altså), og samtidig være takknemlig, positiv og glad. Til din opplysning driver gravide med det hele tiden, over hele kloden ;-)

Jada, min niese var så syk at hun måtte ta abort.

En av mine venninner sa at hun ikke merket noe.

En klager hele tida, og en annen sier ikke et ord.

En hadde en eneste hard fødsel som hun tutet øra fulle på alle med i mange år og skremte alle gravide med. Mens en med 5 unger ikke har nevnt det med et ord.

Ikke vet jeg.

Men en grunntjeneste på 6 mnd burde alle friske tåle helt fint.

Israelerne har lang erfaring med kvinner som avtjener 3 år hard tjeneste, og det finnes bøker om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...