Gå til innhold

Innstilling av racersykkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt meg ny racersykkel, og skal justere den så den passer perfekt for meg. Vet hvordan setehøyde og setestilling justeres, men jeg er plutselig usikker på om jg har fått riktig størrelse på ramma. (Jeg har mål både skritthøyde og høyde på meg før rammestørrelse ble bestemt.)

Jeg mener å ha lest noe om høyden på styret i forhorhold til høyden på setet. Noen som kan fortelle litt mer????

Dumt å kjøpe en dyr ny sykkel som ikke passer. Da velger jeg jo heller å bytte den.

Skrevet

Styret står vanligvis 8-10 cm lavere enn setet, men husk at dette passer for drevne racersyklister. I begynnelsen vil du sikkert få vondt i korsryggen av å ligge så mye fremover, så begynn med styret noe høyere.

En annen ting er hvor langt det er frem til styret. Blir du sittende mer oppreist trenger du kortere avstand frem til styret. Avstanden frem til styret er avhengig av rammestørrelsen og stemmet. Når du først har sykkelen er det stemmet du kan bytte slik at avstanden påvirkes. Stemmet kan også påvirke høyden på styret.

Skrevet

Styret står vanligvis 8-10 cm lavere enn setet, men husk at dette passer for drevne racersyklister. I begynnelsen vil du sikkert få vondt i korsryggen av å ligge så mye fremover, så begynn med styret noe høyere.

En annen ting er hvor langt det er frem til styret. Blir du sittende mer oppreist trenger du kortere avstand frem til styret. Avstanden frem til styret er avhengig av rammestørrelsen og stemmet. Når du først har sykkelen er det stemmet du kan bytte slik at avstanden påvirkes. Stemmet kan også påvirke høyden på styret.

Da hadde jeg rett ja. Trodde i hvertfall at setet skulle være høyere enn styret. Det blir det ikke på min. Da setet passer i forhold til pedalene så er setet ca. 4 cm lavere enn styret. Og jeg kan ikke justere styret lengre ned ettersom dette er helt nede.

Så da betyr det vel at jeg må sende tilbake sykkelen:-( Det synes jeg ikke var noe kult.

Får vel ringe dem etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...