Gjest ivrig mosjonist Skrevet 17. august 2000 Del Skrevet 17. august 2000 Hei!Jeg er en mann på 30 år som sliter med en generalisert angstlidelse(Kronisk uro)Jeg trener en del på helsesudio både med vekter og kondisjon.Jeg liker å ta meg helt ut.Jeg røyker fast. Pulsen under kodisjonstrening stiger veldig fort opp til 180-190 innen ca 2 min med kondisjonstrening iallefall og den kan gå opptil ca 210-220 relativt raskt(Bruker pulsmåler) Og jeg har trent jevnlig over ganske lang tid,men dette forandrer seg ikke. Er det helsemessig gunstig for meg å trene med såpass høg puls?Kan det være farlig?Har vel noe å si med sykdommen min og kanskje røykingen men klarer ikke slutte med det.Det er 2 onder som henger sammen.Med den beste konbinasjonen er vel både vekttrening og kondisjon? Jeg er uføretrygdet så trning føler jeg er en viktig del av livet og dagene mine.Har ikke fått beskjed fra min psykiater om å slutte å trene. Jeg veier ganske mye,men har tung beinbygning og muskler. Har du noen kommentar til dette som er spes innen idrett og medisin?.Har vel trent fast 3 ganger pr uke + - i ca 3 år. Er det gunstig for meg å trene og ta meg ut? På forhånd takk for råd og svar! Mvh: Ivrig mosjonist 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2502-raskt-h%C3%B8y-puls-under-trening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 Kjære ivrig mosjonist Du tar opp flere interessante ting. Hvile puls og max puls varierer meget fra person til person, uten at det sier mye om den fysiske form. Hvis du greier å trene med puls over 200 uten oxygengjeld, dvs. uten å være anaerob så er det greit. I vanlig mosjonstrening er det ikke nødvendig å trene så hardt. Men så til din situasjon. Du vil vel gjerne at treningen skal være en hyggelig ting å gjøre, avspennende og samtidig øke din fysiske form. Stikkordet da er gjerne styrketrening, kondisjonstrening og enkelte ganger sette opp farten. 3-4 ganger i uken burde vel være nok. Men er du i tvil, ta opp disse tingene med legen din også. Vennlig hilsen Thor-Øistein Endsjø, Idrettslege NIMF 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2502-raskt-h%C3%B8y-puls-under-trening/#findComment-9135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.