Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pokker er det med denne nye trenden ? Har opplevd det mange ganger siste ukene nå.

Jeg venter på tur i rundkjøring. Rundt kommer en tulling som konstant blinker seg UT av rundkjøringen, men kjører forbi avkjøringen.

Skal man på død og liv blinke inni selve rundkjøringen må man blinke INN og så UT der man SKAL ut, ikke blinke ut rundt hele jævla greia og tro man er superbilist som gir bra signal.

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

16

• cecily

8

• Sofline

7

• red

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, de må jo ikke blinke ut før de skal ut, da kan det fort smelle... har ikke sett noen som har gjort det heller - er det så vanlig blitt?

Skrevet

I Stavanger blinker folk kun INN, dvs. til venstre. Men det fortsetter de med helt til de skal ut igjen. De blinker seg ikke ut (til høyre) i det hele tatt. Det høres kanskje rart ut at en hel by (eller nesten) har misforstått reglene. Men det er faktisk sant. Og fryktelig irriterende.

Skrevet

To irritasjonsmomenter når det gjelder blinking i rundkjøring:

* dem som blinker hele tiden (enten høyre eller venstre eller begge deler)

* dem som ikke blinker i det hele tatt.

Tror folk rett og slett er for usikre på hva som er riktig.

Men det allers største irritasjonsmomentet er dem som tror at det er den med størst fart INN i rundkjøringen som har forkjørsrett - ikke den som faktisk var først inn.

Skrevet

Blir helt oppgitt over hvor mange elendige billister det er. Det finnes jo snart ingen som har trafikkforståelse. Ikke brukes det blinklys og de som bruker det bruker det ofte feil, enten altfor sent eller som "ditt" tilfelle, rundt hele rundkjøringen.

Utrolig mange tullinger som ikke kjører med lys heller, så de ses nesten ikke.

I tillegg så kjører de altfor sakte og lager faen så lange køer,hvis de når igjen en moped som går i 45 km/h i 80 sonen, så kjører de jaggu bak denne. Tenker de ikke i det hele tatt? hvor dum er det lov å være? Det skal da ikke rare tankevirksoomheten til for å skjønne at man bør kjøre tilside eller kjøre i farstgrensen for å ikke lage unødvendig irritasjon.

Det bør innføres nye teoretisk og praktisk prøve etter 10 år så alle får frisket opp sine ferdigheter og trafikkforståelse.

Det blir jo verre og verre jo. Ingen tenker på de andre billistene, bare seg selv hele tiden. Hvorfor er det ikke mulig å kjøre på en slik måte at man er til minst mulig hindre for andre trafikanter?

Skrevet

Hm, merkelig fenomen. Har ikke sett det, men det er mange her som kun blinker seg inn i rundkjøringen, og så lar de blinklyset blinke hele veien gjennom rundkjøringen sånn at ingen begriper hvor de skal. Det er ikke mange som blinker seg ut på riktig måte. Man må stort sett gjette seg til hvor de har tenkt seg.

Skrevet

I Stavanger blinker folk kun INN, dvs. til venstre. Men det fortsetter de med helt til de skal ut igjen. De blinker seg ikke ut (til høyre) i det hele tatt. Det høres kanskje rart ut at en hel by (eller nesten) har misforstått reglene. Men det er faktisk sant. Og fryktelig irriterende.

Ja, det er utrolig irriterende. Hvor har de lært det?

Skrevet

Ja, det er utrolig irriterende. Hvor har de lært det?

Jeg vet ikke og har lurt på det samme. De har i alle fall ike lært det da de tok førerkort.

Sannsynligvis har folk tatt etter hverandre. For så ille er det der at du kan oppleve tuting og sinte blikk hvis du kjører korrekt i rundkjøringene.

Skrevet

Blir helt oppgitt over hvor mange elendige billister det er. Det finnes jo snart ingen som har trafikkforståelse. Ikke brukes det blinklys og de som bruker det bruker det ofte feil, enten altfor sent eller som "ditt" tilfelle, rundt hele rundkjøringen.

Utrolig mange tullinger som ikke kjører med lys heller, så de ses nesten ikke.

I tillegg så kjører de altfor sakte og lager faen så lange køer,hvis de når igjen en moped som går i 45 km/h i 80 sonen, så kjører de jaggu bak denne. Tenker de ikke i det hele tatt? hvor dum er det lov å være? Det skal da ikke rare tankevirksoomheten til for å skjønne at man bør kjøre tilside eller kjøre i farstgrensen for å ikke lage unødvendig irritasjon.

Det bør innføres nye teoretisk og praktisk prøve etter 10 år så alle får frisket opp sine ferdigheter og trafikkforståelse.

Det blir jo verre og verre jo. Ingen tenker på de andre billistene, bare seg selv hele tiden. Hvorfor er det ikke mulig å kjøre på en slik måte at man er til minst mulig hindre for andre trafikanter?

Problemet er at alle får lappen.

Noen eier bare ikke talent, og disse burde enkelt og greit ikke få kjøre bil.

Ligge side om side med annen bil i forbikjøringsfeltet når det ikke er kødannelse er typisk eksempel på 'du får ikke kjøre'

Skrevet

To irritasjonsmomenter når det gjelder blinking i rundkjøring:

* dem som blinker hele tiden (enten høyre eller venstre eller begge deler)

* dem som ikke blinker i det hele tatt.

Tror folk rett og slett er for usikre på hva som er riktig.

Men det allers største irritasjonsmomentet er dem som tror at det er den med størst fart INN i rundkjøringen som har forkjørsrett - ikke den som faktisk var først inn.

Ja vikeplikt er en annen story.

Her ute var det en forkjørsvei for 6 år siden, nå er det ikke forkjørsvei mer. Det er ikke en stor og en liten vei, så det er ikke noe gentlemansregel som burde gjelde heller.

Likevel durer folk forbi når det kommer biler fra høyre.

Veldig ofte tuter BEGGE bilistene. Vanskelig dette her med vikeplikt fra høyre.

Skrevet

Her ute var det en forkjørsvei for 6 år siden, nå er det ikke forkjørsvei mer. Det er ikke en stor og en liten vei, så det er ikke noe gentlemansregel som burde gjelde heller.

I nærheten er det en del "T-kryss" som har rundkjøring (og de har vært der i sikkert 15 år, så det er ikke noe nytt!). Da skjer det hele tiden at de bilene som kommer på "rettstrekningen" durer inn i rundkjøringa i full fart, selv om det allerede er en bil der som kom fra "sideveien" og dermed hadde lavere fart.

"Råkjørerne" tuter i vei for å vise hvor irriterte de er på dem som egentlig har retten på sin side...

Skrevet

Høyreregelen burde vært avskaffet for lenge siden. Hvor mange utenlandske biler ser vi på veiene for tiden? Hvor mange av dem har hørt om at vi noen ganger må stoppe for at en bil fra høyre skal komme inn på vår vei?

Skrevet

Jeg lærte på kjøreskolen at jeg skal blinke inn i rundkjøring, og begynne å blinke ut avkjøringen FØR jeg skal ut.

Og det gjør jeg, irriterer meg over folk som IKKE gjør det.

Hvis jeg blinker til venstre, og fortsetter rundt rundkjøringen, så er det fordi jeg ikke skal ut av rundkjøringen.

Skrevet

Problemet er at alle får lappen.

Noen eier bare ikke talent, og disse burde enkelt og greit ikke få kjøre bil.

Ligge side om side med annen bil i forbikjøringsfeltet når det ikke er kødannelse er typisk eksempel på 'du får ikke kjøre'

Det har jeg også lagt merke til, idioter som ligger ved side av sidemannen på firefeltsvei. Der ligger de og sperrer for alle bak. Kan ikke begripe at det er mulig å bli så inni helvete dumme.

De som kjører for sakte også, bruker de ikke speilene og skjønner sammenhengen med det de ser på speedometeret og det de ser i speilet?

Skrevet

Jeg lærte på kjøreskolen at jeg skal blinke inn i rundkjøring, og begynne å blinke ut avkjøringen FØR jeg skal ut.

Og det gjør jeg, irriterer meg over folk som IKKE gjør det.

Hvis jeg blinker til venstre, og fortsetter rundt rundkjøringen, så er det fordi jeg ikke skal ut av rundkjøringen.

Det du har lært der er helt riktig, men ikke sett på blinklyset for tidlig så du kjører forbi en av utkjøringene, før du svinger av. Det kan fort misoppfattes.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg lærte for 10 år siden at det bare er påbudt å blinke ut av rundkjøringen, men hvis det er en liten rundkjøring, så kan man blinke inn i rundkjøringen også for å signalisere hvor man har tenkt seg.

Det er jo ikke rart folk blir forvirret når det er én oppfatning av trafikkreglene pr. person ute og går.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det har jeg også lagt merke til, idioter som ligger ved side av sidemannen på firefeltsvei. Der ligger de og sperrer for alle bak. Kan ikke begripe at det er mulig å bli så inni helvete dumme.

De som kjører for sakte også, bruker de ikke speilene og skjønner sammenhengen med det de ser på speedometeret og det de ser i speilet?

Folk som ligger i 65 i venstrefila gjør meg morderisk!

Gjest Mopedist i Trondheim
Skrevet

Det er irriterende med folk som blinker inn, og ikke blinker rett ut. enig der.

Selv kjører jeg scootermoped i Trondheim, da jeg ikke har råd til bil. Bilister ser ut til å tro at vikeplikten ikke gjelder hvis det kun er snakk om en moped som kommer. Bilister blir hissige og tuter i vei hvis jeg kjører inn i rundkjøringen, og dem må vente (ja, selv om jeg er inne når dem kommer). Greit nok at det er mange ungdommer som kjører rundt i disse mopedene, men når mopedister følger trafikkreglene, så får bilister prøve å respektere oss! Ikke få ganger at jeg nesten har havnet under en bil, fordi jeg tar det for gitt at trafikkreglene gjelder for begge parter.

Skrevet

Folk som ligger i 65 i venstrefila gjør meg morderisk!

Hehe, meg også, jeg er glad jeg ikke har våpen i bilen:-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hehe, meg også, jeg er glad jeg ikke har våpen i bilen:-)

Skjønner de ikke at det er noe som ikke stemmer når jeg kjører i sikksakk rundt dem som en hissig bie?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...