Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg fikk sertifikatet lærte jeg å blinke både inn i og ut av rundkjøring. Altså: hvis man skal til høyre, blinker man selvsagt. Skal man til venstre, blinker man når man kjører inn og fortsetter med det til rett før man tar av og blinker da ut. Skal man rett frem, blinker man bare når man skal ut.

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

16

• cecily

8

• Sofline

7

• red

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Blir helt oppgitt over hvor mange elendige billister det er. Det finnes jo snart ingen som har trafikkforståelse. Ikke brukes det blinklys og de som bruker det bruker det ofte feil, enten altfor sent eller som "ditt" tilfelle, rundt hele rundkjøringen.

Utrolig mange tullinger som ikke kjører med lys heller, så de ses nesten ikke.

I tillegg så kjører de altfor sakte og lager faen så lange køer,hvis de når igjen en moped som går i 45 km/h i 80 sonen, så kjører de jaggu bak denne. Tenker de ikke i det hele tatt? hvor dum er det lov å være? Det skal da ikke rare tankevirksoomheten til for å skjønne at man bør kjøre tilside eller kjøre i farstgrensen for å ikke lage unødvendig irritasjon.

Det bør innføres nye teoretisk og praktisk prøve etter 10 år så alle får frisket opp sine ferdigheter og trafikkforståelse.

Det blir jo verre og verre jo. Ingen tenker på de andre billistene, bare seg selv hele tiden. Hvorfor er det ikke mulig å kjøre på en slik måte at man er til minst mulig hindre for andre trafikanter?

"I tillegg så kjører de altfor sakte og lager faen så lange køer,hvis de når igjen en moped som går i 45 km/h i 80 sonen, så kjører de jaggu bak denne. Tenker de ikke i det hele tatt? hvor dum er det lov å være? Det skal da ikke rare tankevirksoomheten til for å skjønne at man bør kjøre tilside eller kjøre i farstgrensen for å ikke lage unødvendig irritasjon."

Jeg størk på oppkjøringa fordi jeg kjørte forbi en moped som kjørte innenfor den hvite stripa. Sensor mente man skulle kjøre forbi en moped som en bil, nemlig over i det andre kjørefeltet.

Skrevet

Skjønner de ikke at det er noe som ikke stemmer når jeg kjører i sikksakk rundt dem som en hissig bie?

Mange billister skjønner ikke en dritt av trafikkbilde dessverre. De ser kun bilene forran seg og passer på å ikke kjøre på noen, men utover det så klarer de ikke å lese trafikkbilde og skjønner derfor ikke at de er amøber i trafikken heller.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Mange billister skjønner ikke en dritt av trafikkbilde dessverre. De ser kun bilene forran seg og passer på å ikke kjøre på noen, men utover det så klarer de ikke å lese trafikkbilde og skjønner derfor ikke at de er amøber i trafikken heller.

For noen idioter. Hvorfor er ikke alle like flinke bak rattet som oss? ;)

Skrevet

Da jeg fikk sertifikatet lærte jeg å blinke både inn i og ut av rundkjøring. Altså: hvis man skal til høyre, blinker man selvsagt. Skal man til venstre, blinker man når man kjører inn og fortsetter med det til rett før man tar av og blinker da ut. Skal man rett frem, blinker man bare når man skal ut.

Ja, men her er altså tilfellet at noen blinker til høyre, og kjører forbi veien som da går ut til høyre, som de via sin signalgivning sier de skal.

Uansett hvordan de velger å blinke 'inni' en rundkjøring, må de være bra molbo for å tro det er slik det skal være

Skrevet

"I tillegg så kjører de altfor sakte og lager faen så lange køer,hvis de når igjen en moped som går i 45 km/h i 80 sonen, så kjører de jaggu bak denne. Tenker de ikke i det hele tatt? hvor dum er det lov å være? Det skal da ikke rare tankevirksoomheten til for å skjønne at man bør kjøre tilside eller kjøre i farstgrensen for å ikke lage unødvendig irritasjon."

Jeg størk på oppkjøringa fordi jeg kjørte forbi en moped som kjørte innenfor den hvite stripa. Sensor mente man skulle kjøre forbi en moped som en bil, nemlig over i det andre kjørefeltet.

Det er så det, men da skal man jo kjøre forbi. I tillegg er det lov å bruke hue og være litt praktisk også. Det er viktig å kjøre så langt ut at hvis mopeden vingler og velter så skal du ikke kjøre over fører og moped.

Jeg når igjen svært mange som ligger bak disse selv hvor det er god plass til å kjøre forbi.

Skrevet

Ja, men her er altså tilfellet at noen blinker til høyre, og kjører forbi veien som da går ut til høyre, som de via sin signalgivning sier de skal.

Uansett hvordan de velger å blinke 'inni' en rundkjøring, må de være bra molbo for å tro det er slik det skal være

Man skal selvsagt ikke blinke før veien man skal ut på ikke har noen veier foran seg. :-)

Skrevet

Det er så det, men da skal man jo kjøre forbi. I tillegg er det lov å bruke hue og være litt praktisk også. Det er viktig å kjøre så langt ut at hvis mopeden vingler og velter så skal du ikke kjøre over fører og moped.

Jeg når igjen svært mange som ligger bak disse selv hvor det er god plass til å kjøre forbi.

Det var mer enn nok plass å velte på. Jeg kjørte så kanskje tre fjerdedeler av bilen var over midtstripa.

Skrevet

Lenge var det behagelig å kjøre på authobahn, der var folk ganske gode.

Men de siste årene begynner de faenmeg der også, duster som slenger seg ut i forbikjøringsfeltene for å kjøre i 101 i stedenfor 100, når andre kommer bake i 140 +

Spør en utrykningssjåfør hvor flinke folk er til å se i speilet ! Selv med hele kupeen fyllt med blålys og en sirene rett bak dem skjønner de ikke at det er noen BAK som skal forbi.

Skrevet

Det skjønner ikke jeg heller, hehe

Skrevet

Det var mer enn nok plass å velte på. Jeg kjørte så kanskje tre fjerdedeler av bilen var over midtstripa.

Sier du at du da skal ligge bak i 80 sona?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det skjønner ikke jeg heller, hehe

*verdensmester*

Skrevet

Lenge var det behagelig å kjøre på authobahn, der var folk ganske gode.

Men de siste årene begynner de faenmeg der også, duster som slenger seg ut i forbikjøringsfeltene for å kjøre i 101 i stedenfor 100, når andre kommer bake i 140 +

Spør en utrykningssjåfør hvor flinke folk er til å se i speilet ! Selv med hele kupeen fyllt med blålys og en sirene rett bak dem skjønner de ikke at det er noen BAK som skal forbi.

Det har vi jo alle sett eksempler på. De sitter der og digger trekkspillmusikken sin på full guffe og følger ikke med på noe som helst.

Alle som leser her inne burde ha gransket sin egen kjøring når de kjører hjem fra jobb i dag. Bruker de blinklysene og ikke minst tidsnok? legger de seg lengst inn til venstre eller høyre når de skal svinge? Kjører de forbi på høyre side hvis det er plass, hvis han foran har lagt seg ut og skal svinge til venstre?..osv, osv.

Skrevet

Det har vi jo alle sett eksempler på. De sitter der og digger trekkspillmusikken sin på full guffe og følger ikke med på noe som helst.

Alle som leser her inne burde ha gransket sin egen kjøring når de kjører hjem fra jobb i dag. Bruker de blinklysene og ikke minst tidsnok? legger de seg lengst inn til venstre eller høyre når de skal svinge? Kjører de forbi på høyre side hvis det er plass, hvis han foran har lagt seg ut og skal svinge til venstre?..osv, osv.

Jeg tror du går med en sjåførlærer innabords.

Skrevet

var det ikke en undersøkelse som viste at 80 % av menn trodde de var bedre enn gjennomsnittet blant menn når det gjelder sjåførferdigheter....;-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

var det ikke en undersøkelse som viste at 80 % av menn trodde de var bedre enn gjennomsnittet blant menn når det gjelder sjåførferdigheter....;-)

Jeg er iallfall over gjennomsnittet for damer, såh! *skråsikker* ;)

Skrevet

Sier du at du da skal ligge bak i 80 sona?

Ja, det mente han... (Det var 80 km/t.)

Skrevet

Du skal ikke blinke til høyre rett før du tar av, men så snart det er mulig (dvs idet du kjører forbi den siste avkjørselen før din)

Skrevet

Du skal ikke blinke til høyre rett før du tar av, men så snart det er mulig (dvs idet du kjører forbi den siste avkjørselen før din)

De fleste rundkjøringer er så små at det blir rett før man tar av...

Skrevet

Jeg tror du går med en sjåførlærer innabords.

Er du gal, jeg kom til å drepe dem på grunn av klønete kjøring:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...