Gå til innhold

Lønner det seg å ha litt lån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, men i dette tilfellet ble det jo spurt om det lønte seg å ha lån fremfor nedbetalt lån. :-)

Og under forutsetning av at det ikke finnes annet som endrer forutsetningene, så har du helt rett - vriompeisen:-)

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

13

• mrxx

9

• Sofline

7

• flisa

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest klage-syte
Skrevet

Dette kan også medføre endel trøbbel, fordi staten er så jævlig frekke og raner de som arver. Det er ikke så rent lite man må ut med i arveagift til staten.

Det kan være så høyt at en arving rett og slett ikke har råd til å ta over barndomshjemmet sitt.

Dette er så frekt at man kan bli fly forbannet. Her har mor og far betalt seg nesten grønn og blå i skatt, renter, skatter og avgifter for med nød og neppe å klare å betale huset de bor i. Når de dør, så kommer faen meg staten en tur til å skal ha enda mer. Det er så frekt at det ikke er måte på.

Men det finnes løsninger, bare det blir ordnet opp i før mor og far dør:-)

Ja, stakkars de som er så uheldige å arve flere millioner...

For ikke å snakke om de stakkarne som har fått flere hundre tusen i baksmell... - Sier vel litt om inntekten kanskje????!!!!

Skrevet

Og under forutsetning av at det ikke finnes annet som endrer forutsetningene, så har du helt rett - vriompeisen:-)

Yes, jeg fikk rett! :-)

Skrevet

Mine foreldre forstår IKKE hvordan de hadde tid til å jobbe tidligere....:-)

*nikker gjenkjennende*

Skrevet

For ikke å snakke om de stakkarne som har fått flere hundre tusen i baksmell... - Sier vel litt om inntekten kanskje????!!!!

Det behøver da ikke være flere millioner?!?!?!?!

Skrevet

Dette kan også medføre endel trøbbel, fordi staten er så jævlig frekke og raner de som arver. Det er ikke så rent lite man må ut med i arveagift til staten.

Det kan være så høyt at en arving rett og slett ikke har råd til å ta over barndomshjemmet sitt.

Dette er så frekt at man kan bli fly forbannet. Her har mor og far betalt seg nesten grønn og blå i skatt, renter, skatter og avgifter for med nød og neppe å klare å betale huset de bor i. Når de dør, så kommer faen meg staten en tur til å skal ha enda mer. Det er så frekt at det ikke er måte på.

Men det finnes løsninger, bare det blir ordnet opp i før mor og far dør:-)

Er helt enig, det er utrolig frekt. Arveavgiften burde vært fjernet.

Skrevet

Det kan f.eks være barndomshjemmet ditt, som du gjerne skulle ønske du kunne overta - men pga arveavgiften så har du ikke råd.

Et barndomshjem som for lengst er nedbetalt med penger dine foreldre allerede har skattet dyrt for.....

Skrevet

Det er prinsippen med arveavgiften dette handler om. Tenk at du er alene om å arve dinge foreldre. Dette huset satte de opp på f.eks 60-tallet og jeg skal love deg at de slet for å betale dette, med skatt på inntekt, skatt på alt som er av varer og det de trengte. De slet seg omtrent ihjel for at du skulle ha det bra. De har vel omtrent betalt over 70 % i skatter og avgifter.

Hva skjer når de dør? Jo staten kommer faen meg en tur til å skal ha mer. Det er rett og slett frekt.

Dette huset ligger kanskje i dag på et populært sted og dermed har økt kraftig i pris. Det kan ha økt så mye at da du arver det så har du rett og slett ikke råd til å arve det, men må selge for å betale arveagiften til staten.

Det andre du nevnte hører ikke så mye under debatten så det unnlater jeg å svare på. Er litt usikker på hva du mente.

Skrevet

Det koster å ha lån. Slik er det bare. Så avveiningen blir jo om du ønsker å ha denne kostnaden eller ikke. Om du fortsetter å ha den får du vel ett eller annet gode. (F.eks. ny bil???)

Skrevet

Det er prinsippen med arveavgiften dette handler om. Tenk at du er alene om å arve dinge foreldre. Dette huset satte de opp på f.eks 60-tallet og jeg skal love deg at de slet for å betale dette, med skatt på inntekt, skatt på alt som er av varer og det de trengte. De slet seg omtrent ihjel for at du skulle ha det bra. De har vel omtrent betalt over 70 % i skatter og avgifter.

Hva skjer når de dør? Jo staten kommer faen meg en tur til å skal ha mer. Det er rett og slett frekt.

Dette huset ligger kanskje i dag på et populært sted og dermed har økt kraftig i pris. Det kan ha økt så mye at da du arver det så har du rett og slett ikke råd til å arve det, men må selge for å betale arveagiften til staten.

Det andre du nevnte hører ikke så mye under debatten så det unnlater jeg å svare på. Er litt usikker på hva du mente.

Misunnelsen lenge leve...:-)

Skrevet

Økonomisk nei, men er det noe annet du har lyst på kan man jo veie opp totale utgifter mot økt livsglede :)

Som de sa i 'alt for Norge': I Norge skal man ikke kjøpe på kreditt, man skal spare til man har råd, selv om man sparer helt til man dør av alderdom'.

Det var godt sagt. Noe å tenke på - det er mulig å bli _for_ fornuftig også. *skyldig*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...