Gå til innhold

Nedtrapping Lamictal

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har brukt lamictal i ca 2.5 år for bipolar lidelse 2. Bruker 400 mg pr dag. 200 om morgen og 200 på kvelden. Jeg har begynt å trappe ned på medisinene nå. Har blitt enig med legen min å gjøre det da jeg føler at tiden er inne for det. Jeg prøver også få barn (har prøvd i 1 år) og det er også en grunn til at jeg ønsker å slutte. Jeg har prøvd å finne ut om det er noen bivirkninger med nedtrapping. På felleskatalogen står det bare at det ikke er noen kjente bivirkninger og at lang seponering ikke er nødvendig. Jeg har gått fra 400 til 300 mg nå. 200 morgen og 100 kvelden. skal gå på det i 3 uker og deretter gå til 100 morgen og 100 kvelden. Men etter 1 uke så har jeg følt meg veldig deprimert. Har også hatt endel hodepine og ikke hatt noe enerig.. Følt meg syk (innfluensasyk) og litt apatisk. Dette ligner mye på hvordan jeg var før jeg fikk diagnosen min. Lurer igrunn på om det er vanlig å ha slike symptomer i en overgangsfase eller om jeg rett og slett ikke er klar for å slutte og må gå opp til vanlig dose igjen. Er det kortvarige bivirkninger skal jeg alltids klare å leve med det noen uker. Håper du har et svar til meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250215-nedtrapping-lamictal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

du blir jo aldri klar for å slutte om diagnosen bipolar er rett. da blir du dårlig igjen. Iallfall mest mest sannsynlig.

Da jeg begynte på medisinene sa legen på psykiatrisk (som trappet opp medisinene med meg), at jeg ikke trengte å gå på dem bestandig siden jeg hadde en veldig mild form. Hun sa det var viktig at jeg gikk på det noen år til jeg fikk et stabilt liv. Et A4 liv liksom. Og det har jeg hatt de siste 2 åra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250215-nedtrapping-lamictal/#findComment-1968369
Del på andre sider

Da jeg begynte på medisinene sa legen på psykiatrisk (som trappet opp medisinene med meg), at jeg ikke trengte å gå på dem bestandig siden jeg hadde en veldig mild form. Hun sa det var viktig at jeg gikk på det noen år til jeg fikk et stabilt liv. Et A4 liv liksom. Og det har jeg hatt de siste 2 åra.

spørs om det holder seg stabilt nå da. lykke til iallfalll...=) i verstefall er det vel bare å begynne igjen etter barnet har kommet til..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250215-nedtrapping-lamictal/#findComment-1968426
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...