Gå til innhold

Hvem har tilgang til obduksjonsrapport

Anbefalte innlegg

Hva "eier" en obduksjonsrapport? Spurte på sykehuset, og fikk til svar at den ble lagt ved journalen, men de kunne ikke svare på hvem som kan kreve innsyn.

Jeg er ikke i tvil om jeg selv vil bli gitt innsyn, men lurer på hvorvidt hvem som helst i helsevesenet (f.eks. leger på andre sykehus som tidligere har vært involvert) kan kreve innsyn.

Pasienten selv hadde bestemt at han ikke skulle obduseres såfremt ikke to navngitte leger ba om det. Dette er journalført og disse legene begjærte obduksjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250217-hvem-har-tilgang-til-obduksjonsrapport/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

En av flere grunner til obduksjon er at leger skal få tilbakemelding og dermed lære.

I dette tilfellet kan du påvirke innsynet ved å få din vilje journalført.

Om du ikke motsetter deg det, vil jeg anta at leger som har en god grunn til å få innsyn i obduksjonsresultatet vil få det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...