Gå til innhold

Hvilken jobb skal jeg gå for?

Anbefalte innlegg

Gjest Helledussen
Skrevet

Hei, trenger råd.

Jobber 50% fast i en kommune, og har en jobb jeg der ikke trives med.

Fikk på fredag tilbud om 50% vikariat mer i samme kommune, men en annen seksjon.

På toppen av det fikk jeg på fredag tilbud om en 100% stilling i en annen kommune. Kun vikariat.

Det 50% vikariatet jeg fikk tilbud om i den kommunen jeg nå jobber, er egentlig en 100% stilling som de da trenger de resterende 50 til...Henger med?

Nå lurer jeg....

Er det fryktelig dumt å si opp en halv fast stilling for å ta et hundre prosent vikariat? For enten får jeg nok fullt vikariat der jeg nå jobber, og kan da si opp den jobben jeg ikke liker - eller jeg kan ta 100% vikariat i den andre kommunen....

Råd? Skal snakke med sjefen om dette...

Ps. Forøvrig har jeg kun jobbet to måneder i den faste 50% som jeg ikke liker...så det er jo litt flaut å si opp, men hva har man prøvetid for?

Gjest Calóni
Skrevet

Om du ikke trives, så er det vel ingen grunn til å tviholde på en stilling, med mindre det er slik at du risikerer å gå lenge arbeidsledig om du sier opp, og det høres det definitivt ikke ut som om du gjør. Prøvetiden er nettopp prøvetid, som du sier. Fordelen er jo at du da har veldig kort oppsigelsestid. Om du velger å si opp etter at prøvetiden er over, så er jo gjerne oppsigelsestiden på 3mnd, og du er mye mer bundet sånn sett.

Skrevet

Det er jo noen som søker permisjon fra en fast stilling for å jobbe et år i et vikariat i samme firma/kommune.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...