Gå til innhold

Når sosialister sikrer fellesgoder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sosialistene sier de vil prioritere fellesgoder.

NRK Tekst-tv forteller nå om hva sosialistene legger i dette:

Både Stoltenberg og Djupedal har i voksen alder benyttet seg av svart arbeidskraft..i ikke uvesentlig omfang.

Dessuten melder samme kanal at en rekke statsråder får staten til å betale tv-lisensen for seg.

Ikke så rart kanskje, at de ikke har særlige problemer med å øke den.

.....

Sosialistene har alltid vært mest glad i å dele andres goder, denne gang i form av skattesnyteri og skjulte frynsegoder.

"prioritere fellesgoder"....muahahah

Skrevet

For å være helt ærlig så tror jeg at om man skal finne en politiker uten økonomiske svin på skogen, så må man enten dyrkte dem i egne anstalter eller så må man kun rekrutere revisorer ;o)

For å være helt ærlig så forstår jeg ikke at yrkespolitikere tør å gjøre noe som kan være vagt ulovlig, all den tid de bør være sikker på at det kommer noen og graver det opp igjen etterpå.

Og dine eksempler viser jo bare at de røde i Norge ikke er bedre enn de blå i Sverige... Og jeg er temmelig sikker på at hadde vi hatt en blå regjering nå, så hadde vi funnet like mange med sort arbeid på samvittigheten der også. Men du synes kanskje det er verre at sosialister gjør sånn? Og før du beskylder meg for å være sosialist, så må jeg føye til at jeg ikke ga min stemme til den sittende regjeringen ;o)

Skrevet

For å være helt ærlig så tror jeg at om man skal finne en politiker uten økonomiske svin på skogen, så må man enten dyrkte dem i egne anstalter eller så må man kun rekrutere revisorer ;o)

For å være helt ærlig så forstår jeg ikke at yrkespolitikere tør å gjøre noe som kan være vagt ulovlig, all den tid de bør være sikker på at det kommer noen og graver det opp igjen etterpå.

Og dine eksempler viser jo bare at de røde i Norge ikke er bedre enn de blå i Sverige... Og jeg er temmelig sikker på at hadde vi hatt en blå regjering nå, så hadde vi funnet like mange med sort arbeid på samvittigheten der også. Men du synes kanskje det er verre at sosialister gjør sånn? Og før du beskylder meg for å være sosialist, så må jeg føye til at jeg ikke ga min stemme til den sittende regjeringen ;o)

Veldig så du tar i som vanlig, da.

Nå har du vel sett Dagsrevyen, der for eksempel Jens Stoltenberg forteller at i de et og et halvt årene han og kona brukte svart dagmamma, (fordi de ikke fant noen som ville oppgi inntekten sin) - på det tidspunktet var ung og nyansatt i Statitisk sentralbyrå.

Må du slutte opp, du er så dum, mann, at man kunne bli fristet til å stemme Arbeiderpariet neste gang.

Skrevet

Nå har du vel sett Dagsrevyen, der for eksempel Jens Stoltenberg forteller at i de et og et halvt årene han og kona brukte svart dagmamma, (fordi de ikke fant noen som ville oppgi inntekten sin) - på det tidspunktet var ung og nyansatt i Statitisk sentralbyrå.

Må du slutte opp, du er så dum, mann, at man kunne bli fristet til å stemme Arbeiderpariet neste gang.

Det er mulig at jeg er litt trøtt og at det er det som er problemet, men var det svaret ditt til meg? Jeg klarte liksom ikke helt å se sammenhengen mellom det jeg skrev og det du skrev.

Er jeg så dum at du blir fristet til å stemme arbeiderpartiet neste gang??

Skrevet

Slapp av..

Jeg er glad til at vi ikke styres av broilere som er i veksthus hele livet, med det ene for øye å ikke trå feil i forhold til noen regler eller lover.

Takke meg til en eller annen som har trådt på livets skyggeside og som kjenner realitetene nedenfor sosialklasse 1 (eller hva det heter).

Jeg håper imidlertid at de trekker den lærdom av slikt, at de ikke hudfletter folk som har falt for fristelsen til å leie inn noen svarte polakker, eller tatt med seg en par flasker ekstra eller kjørt litt for fort eller hva det måtte være.

Skrevet

Folk her er vel omtrent som i Sverige, men i Sverige har man noen underlige forestillinger om politikeres renhet..noe som har ført til det vi nå ser.

Jeg vedder en god rødvin på at de fleste av dagens statsråder og stortingsrepresentanter på et eller annet tidspunkt i livet har snytt staten for tv-lisens. (I de tider hvor man flytter for seg selv, er jo fristelsen til slikt nesten tung å bære).

Men vi sparker dem ikke av den grunn...spesielt ikke når vi har så mange andre gode, politiske grunner til å sparke dem. Vi må vente i tre år riktignok, men skitt au.

Skrevet

Folk her er vel omtrent som i Sverige, men i Sverige har man noen underlige forestillinger om politikeres renhet..noe som har ført til det vi nå ser.

Jeg vedder en god rødvin på at de fleste av dagens statsråder og stortingsrepresentanter på et eller annet tidspunkt i livet har snytt staten for tv-lisens. (I de tider hvor man flytter for seg selv, er jo fristelsen til slikt nesten tung å bære).

Men vi sparker dem ikke av den grunn...spesielt ikke når vi har så mange andre gode, politiske grunner til å sparke dem. Vi må vente i tre år riktignok, men skitt au.

Hehe...

Min kjære og jeg fant i alle fall ut at vi ikke bør vurdere noen politiske karriere, verken i Norge eller Sverige ;o)

Skrevet

Det er mulig at jeg er litt trøtt og at det er det som er problemet, men var det svaret ditt til meg? Jeg klarte liksom ikke helt å se sammenhengen mellom det jeg skrev og det du skrev.

Er jeg så dum at du blir fristet til å stemme arbeiderpartiet neste gang??

Spørs om det ikke var til grip(p).

"........................................."

Skrevet

De får betalt lisensen fordi de har dobbel husførelse, for at det ikke skal bli dobbel lisens fordi de må på jobb i Oslo.

Skrevet

De får betalt lisensen fordi de har dobbel husførelse, for at det ikke skal bli dobbel lisens fordi de må på jobb i Oslo.

Men det er vel bare tull?

Han skal uansett bare betale for en lisens. Det er bare nødvendigen med en lisens pr. husstand. Og selv om han har dobbelt husføre, så har han jo bare en husstand?

Har du f.eks hytte® med TV, så betaler du like fullt bare for 1 lisens....

Skrevet

Spørs om det ikke var til grip(p).

"........................................."

Det var det, men jeg har roa meg nå. Jeg er ikke alltid like nøye med hvor jeg setter inn svaret på noe ...

Skrevet

Men det er vel bare tull?

Han skal uansett bare betale for en lisens. Det er bare nødvendigen med en lisens pr. husstand. Og selv om han har dobbelt husføre, så har han jo bare en husstand?

Har du f.eks hytte® med TV, så betaler du like fullt bare for 1 lisens....

Er du sikker på det er sånn? Jeg har alltid trodd det er per bolig...

Skrevet

Er du sikker på det er sånn? Jeg har alltid trodd det er per bolig...

Jeg er helt sikker på at det er slik.

Du betaler bare pr. husstand, og har du flere hus eller hytter som du selv bruker - så betaler du ingen ting ekstra om du har TV også der.

Men hvis du f.eks leier ut disse til en annen "husstand", så er det de som skal betale lisens om de har en TV der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...