Gå til innhold

Omskolering/Sosionomutdannelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror fortsatt jeg har rett.

Det skader ihvertfall ikke å sjekke med trygdekontoret?

Tar en telefon dit jeg vet du :-)

Skrevet

Har veldig lyst til å jobbe med mennesker, har IKKE lyst til å studere i maaaange år, jeg er midt i 30 årene. Vil helst ikke ha så innmari høyt studielån fordi jeg har huslån fra før. Lurte på lønna fordi jeg er vant til å tjene passe godt. Tenkte kanskje det var mer å hente på det private markedet da.

Andre forslag på omskolering mottas med takk :-)

Jobbe med mennesker kan jo være så mangt.. Hva med eiendomsmegler? Ikke heng deg opp i typiske kvinneyrker dersom du er litt opptatt av lønn.

Vil du jobbe med de svakeste i samfunnet eller vil du jobbe med folk generelt?

Skrevet

Jobbe med mennesker kan jo være så mangt.. Hva med eiendomsmegler? Ikke heng deg opp i typiske kvinneyrker dersom du er litt opptatt av lønn.

Folk generelt egentlig.

Sosionom tenkte jeg på fordi det er en utdannelse jeg kan ta på hjemstedet mitt. Pendling til Oslo passer liksom ikke inn i mitt dagligliv.

Gjest dkjgklgjødlkasgjøldsk
Skrevet

Du behøver ikke å jobbe med "de svakeste"i samfunnet fordi om du utdanner deg til sosionom. Du kan jobbe som familieterapeut, med adopsjon eller som sosionom på sykehus. Da jobber du med mennesker fra alle lag i smafunnet.

Skrevet

Du behøver ikke å jobbe med "de svakeste"i samfunnet fordi om du utdanner deg til sosionom. Du kan jobbe som familieterapeut, med adopsjon eller som sosionom på sykehus. Da jobber du med mennesker fra alle lag i smafunnet.

De jobbene er det rift om og det er mange sosionomer på markedet for tiden. En annen sak er at det er flere andre utdanninger som kvalifiserer for det samme arbeidet.

De som jobber med adopsjon i kommunene jobber som regel i barnevernet og de må stort sett prioritere barnevernssaker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...