Gå til innhold

arcoxia 120mg..noen som har hørt om disse?

Anbefalte innlegg

lalala1365380457
Skrevet

har fått resept på dise til menstruasjonssmerter..noen som har noen erfaring med disse tablettene? klarer nesten ikke finne noe om de på nett..

blir veldig takknemmelig om noen vet :)

Skrevet

Jeg fikk dem i vår, på reise, mot sterke smerter i kneet. Jeg må si at da jeg leste vedlegget, turte jeg ikke ta dem. Men jeg var som sagt på reise, og litt pysete mht alle bivirkningene.

Finner du det ikke i Felleskatalogen?

Skrevet

Nå har jeg vært inne på Felleskatalogens sider (pasientinformasjon) og jeg må si jeg syns det er rart at du har fått dem mot menstruasjonssmerter. De skal virke betennelsesdempende.

Men jeg er jo ikke lege, og vet ikke hvorfor legen ga det til deg. Men se sjøl. Kanskje du ikke er så pysete (eller lider av de samme tingene) som meg.

Skrevet

Har du prøvd enklere midler, som eks. Naproxen? (dette er også et betennelsesdempende middle, og er veldig godt mot menssmerter)

Men det har du vel kanskje siden du har gått over til Arcoxia.

Så lenge du ikke har blødningssykdom, bruker Marevan eller Albyl-E eller har hatt magesår, så er risikoen for bivirkninger av Arcoxia mindre.

Dog; jeg ville ikke brukt dette legemiddelet som førstevalg. Derimot kan det være spesielle grunner som gjør at legen din velger nettopp dette, og som en lege som kjenner deg vil best kunne avgjøre.

lalala1365380457
Skrevet

Jeg fikk dem i vår, på reise, mot sterke smerter i kneet. Jeg må si at da jeg leste vedlegget, turte jeg ikke ta dem. Men jeg var som sagt på reise, og litt pysete mht alle bivirkningene.

Finner du det ikke i Felleskatalogen?

jo, fant det..men syntes det var så uklart det som sto..ble litt skeptisk når jeg leste det..

dyrt virket de også som, 109kr for 7stk (skulle ta en om dagen)...

lalala1365380457
Skrevet