Gå til innhold

arcoxia 120mg..noen som har hørt om disse?

Anbefalte innlegg

lalala1365380457
Skrevet

har fått resept på dise til menstruasjonssmerter..noen som har noen erfaring med disse tablettene? klarer nesten ikke finne noe om de på nett..

blir veldig takknemmelig om noen vet :)

Skrevet

Jeg fikk dem i vår, på reise, mot sterke smerter i kneet. Jeg må si at da jeg leste vedlegget, turte jeg ikke ta dem. Men jeg var som sagt på reise, og litt pysete mht alle bivirkningene.

Finner du det ikke i Felleskatalogen?

Skrevet

Nå har jeg vært inne på Felleskatalogens sider (pasientinformasjon) og jeg må si jeg syns det er rart at du har fått dem mot menstruasjonssmerter. De skal virke betennelsesdempende.

Men jeg er jo ikke lege, og vet ikke hvorfor legen ga det til deg. Men se sjøl. Kanskje du ikke er så pysete (eller lider av de samme tingene) som meg.

Skrevet

Har du prøvd enklere midler, som eks. Naproxen? (dette er også et betennelsesdempende middle, og er veldig godt mot menssmerter)

Men det har du vel kanskje siden du har gått over til Arcoxia.

Så lenge du ikke har blødningssykdom, bruker Marevan eller Albyl-E eller har hatt magesår, så er risikoen for bivirkninger av Arcoxia mindre.

Dog; jeg ville ikke brukt dette legemiddelet som førstevalg. Derimot kan det være spesielle grunner som gjør at legen din velger nettopp dette, og som en lege som kjenner deg vil best kunne avgjøre.

lalala1365380457
Skrevet

Jeg fikk dem i vår, på reise, mot sterke smerter i kneet. Jeg må si at da jeg leste vedlegget, turte jeg ikke ta dem. Men jeg var som sagt på reise, og litt pysete mht alle bivirkningene.

Finner du det ikke i Felleskatalogen?

jo, fant det..men syntes det var så uklart det som sto..ble litt skeptisk når jeg leste det..

dyrt virket de også som, 109kr for 7stk (skulle ta en om dagen)...

lalala1365380457
Skrevet

Nå har jeg vært inne på Felleskatalogens sider (pasientinformasjon) og jeg må si jeg syns det er rart at du har fått dem mot menstruasjonssmerter. De skal virke betennelsesdempende.

Men jeg er jo ikke lege, og vet ikke hvorfor legen ga det til deg. Men se sjøl. Kanskje du ikke er så pysete (eller lider av de samme tingene) som meg.

akkurat det jeg tenkte jeg også..var jo ikke nevnt i den sammenhengen engang..

men jeg synes legen min har blitt så umulig å snakke med, hun er så stressa hele tiden.. kanskje jeg skal snakke med en farmasøyt på apoteket eller noe..

lalala1365380457
Skrevet

Har du prøvd enklere midler, som eks. Naproxen? (dette er også et betennelsesdempende middle, og er veldig godt mot menssmerter)

Men det har du vel kanskje siden du har gått over til Arcoxia.

Så lenge du ikke har blødningssykdom, bruker Marevan eller Albyl-E eller har hatt magesår, så er risikoen for bivirkninger av Arcoxia mindre.

Dog; jeg ville ikke brukt dette legemiddelet som førstevalg. Derimot kan det være spesielle grunner som gjør at legen din velger nettopp dette, og som en lege som kjenner deg vil best kunne avgjøre.

husker ikke hva jeg fikk tidligere (har fått en reseptbelagt medisin før, men den virket dårligere på meg enn ibux)..

jeg kan ta 2x400mg ibux flere ganger om dagen og fortsatt ha ganske vondt..mens paracet fungerer ikke i det heletatt..

syntes arcoxia så litt skummel ut når jeg leste om den på felleskatalogen..den var jo heller ikke nevnt i denne sammenhengen.. er litt bekymret for at legen ikke har sjekket det så nøye, for hun var så stressa den dagen at hun knapt hadde tid å snakke med meg, ga meg ikke noe svar der og da, sa bare at hun måtte se om hun fant noe..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...