Gå til innhold

Bare lurer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere juleaftens middag på menyen hjemme før jul?

Jeg selv unngår ribbe/kalkun og venter til høytidsdagene. Jeg vil jo si at da gleder jeg meg ekstra mye til middagen.

Ei venninne spiste ribbe (hjemme) her om dagen, det er også julekveldsmiddagen der.

Skrevet

Jeg er akkurat som deg, syns ribba smaker best når jeg kun spiser det på julaften.

Skrevet

Jeg er akkurat som deg, syns ribba smaker best når jeg kun spiser det på julaften.

Ja, det er jo middag, ikke pakker, som er den voksne sin store glede :)

Selvfølgelig gøy med barna!

Gjest stjerneklart
Skrevet

Godt det ikke bare er meg. Men vet du hva? I går kom jeg over julebrusen i butikken. Klarte jeg å gå forbi??

Du _måtte_ kjøpe og smake? Noen fristelser blir bare _for_ store. Jeg har også tatt meg til rette med julebrus en god stund før jul, noen ganger..

:-)

Skrevet

Ungår julemat før selve julaften. Unntaket er julebord en sjelden gang.

Skrevet

Du _måtte_ kjøpe og smake? Noen fristelser blir bare _for_ store. Jeg har også tatt meg til rette med julebrus en god stund før jul, noen ganger..

:-)

hehe, ja jeg kjøpte. Den ble drukket med andakt. Men vi ble enige om at det er for tidlig, så vi venter med nye innkjøp :)

Skrevet

Ungår julemat før selve julaften. Unntaket er julebord en sjelden gang.

jepp, samme her.

Skrevet

Vi har ikke typisk julemiddag på julaften heller, vi.

Skrevet

Vi har ribbe. Jeg lager alltid en ribbemiddag et par uker før jul, en "testmiddag". Da husker jeg alltid på hva jeg pleier å knote med, slik at selve finalen på julaften blir bra.

Skrevet

God middag kan ikke spises for ofte :-)

Jeg synes julekvelden er akkurat like fin og spesiell selv om jeg har spist pinnekjøtt 2-3 ganger før jul.

Skrevet

Nei, aldri - pinnekjøttet må spises først julaften (men så kan man fråtse resten av romjula..!).

Gjest girl with no name
Skrevet

Ribbe er førjulsmat også hos oss. I tillegg til julaften. Smaker like godt allikevel. Siden det er jeg som lager maten julaften, synes JEG alltid det er kos å bli servert en ribbemiddag i ukene før jul.

Skrevet

I fjor spiste jeg ikke pinnekjøtt før julaften.Men det hender jeg spiser det ute en gang før jul.

Skrevet

Jeg er vant til å kun ha ribbe i julehøytida. Men jeg synes vel egentlig at det kunne vært godt med noen ribbemiddager utover mot våren også. Nå derimot, når høytida nærmer seg, så gjelder ordtaket om at den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

Skrevet

Nei, pinnekjøttet spares til julaften. Rester spises ofte i jan/febr.

Skrevet

Jeg kunne godt spist ribbe nå. Men det vil ikke mannen min, for da 'ødelegges' julemiddagen, mener han.

Det gjør meg ingen ting å vente til julaften!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...