Gå til innhold

NHD-Er det noe i veien for å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke så ung lenger

Er ei kvinne på 30++ som bruker Cisordinol 20 mg pga bl.a tankekjør.

Fungerer flott med medisinen. Nå begynner jeg og min samboer å ønske oss barn.

Mitt spørsmål er derfor: kan jeg bli gravid samtidig å stå på Cisordinol 20 mg. Eller er det skadelig for babyen??

Fordi medisinen fungerer så fint for meg vil jeg helst ikke slutte...

Takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Gjest Alt er tiltak

Hei

Dette handler ikke om akkurat det du skrev men ser du går på de tabl pga tankekjør. Hvordan tankekjør? Jeg har slitet med å finne riktige medisiner sammen med legen fordi jeg får så mye bivirkninger. Går på cipralex. de er gode men merker ingen bedring med bare dem. Så prøvde jeg zyprexa men de fikk jeg så stor matlyst av og nettopp prøvd zeldox- de fikk jeg uregelmessige hjerteslag og nesten feber+svetting av.

Jeg er plaget med kjempe mye tankekjør. Fokuserer på alt negativt.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ingen vil noensinne kunne love deg at en medisin 100% sikkert ikke kan skade barnet.

Ingen kan helle love deg at barnet ditt ikke blir skadet om du tar det med på biltur, drar til syden før det er 4 år etc etc.

All menneskalig aktivitet, ja selve livet, innebærer en viss form for risiko for skade.

Poenget er om denne risiko er så stor eller liten at vi tør ta den, og ikke minst - hva er alternativet.

Du/dere har tre alternativer:

1. Ikke få barn.

2. Få barn med Cisordinol

3. Få barn uten Cisordinol.

Jeg tror barnet er best tjent med alternativ 2.

Den økte risiko for skade ved å bruke Cisordinol i forhold til den risiko et hvilket som helst svangerskap er, er forsvinnende liten.

Vi får mer og mer kunnskap om at mors psykiske sykdom i svangerskap og barselperiode er skadelig for barnet.

Gå for alternativ 2 med mindre du er sikker på å holde deg frisk i 12 mnd uten Cisordinol.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...