Hønemoren Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Vanskelig å hode ren dusjveggene synes jeg. Er det noen som har noe bra vaskemiddel å anbefale? 0 Siter
Patsi Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Enjo-kluter med skurekrem :-) Det gjorde vår dusjvegg med gammelt, inngrodd gørr blank og skinnende! 0 Siter
stromme Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 ENJO sin hanskeklut + avkalkingsmiddelet. 0 Siter
Gjest Sånn gjør jeg Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Jif baderom spray. Dusj på, la virke, skyll av. Gjenstridig kalkbelegg trenger en omgang m kjøkkenskrubb(svamp) før du skyller. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Skrevet 19. oktober 2006 Enjo-kluter med skurekrem :-) Det gjorde vår dusjvegg med gammelt, inngrodd gørr blank og skinnende! Ikke hørt om denne kluten jeg. Hvor får jeg kjøpt den? 0 Siter
Patsi Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Ikke hørt om denne kluten jeg. Hvor får jeg kjøpt den? Det forhandles gjennom party, slik som Tupperware. Hvis du går inn på nettsidene, kan du sende inn melding om at du er interessert - så finner de en forhandler nær deg. Jeg har i hvert fall blitt kjempeimponert over disse produktene (og nei, jeg er _ikke_ forhandler selv). :-) http://www.enjo.net 0 Siter
Signaturelle Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 jeg går for samme kombinasjon som jeg bruker på vindusvask: En dæsj zalo, en dæsj grønnsåpe og en dæsj klorin 0 Siter
Hønemoren Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Skrevet 19. oktober 2006 Det forhandles gjennom party, slik som Tupperware. Hvis du går inn på nettsidene, kan du sende inn melding om at du er interessert - så finner de en forhandler nær deg. Jeg har i hvert fall blitt kjempeimponert over disse produktene (og nei, jeg er _ikke_ forhandler selv). :-) http://www.enjo.net Tusen takk for tips. 0 Siter
Elis31 Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Bruker mikrofiberklut, og synes den fungerer best den lille flasken til jif, som opprinnelig kom med det rådyre nal/vindusvaskesettet deres. Synes forøvrig ikke den vindusmoppen var den beste. Virket alt for stor å tung å vri. Men flasken får du kjøpt for seg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Vi kjøpte et middel hos en baderoms-butikk, funka mye bedre enn vanlig Jif! Men jeg husker ikke hva det var. 0 Siter
keinstein Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Det må inneholde noe surt for å løse kalken. Derfor blir også vinduer så blanke og fine med eddik. Vaskemidler for bad er altså sure. Evt basisk først for å få av såpe, og surt etterpå. Den basiske tar ikke kalk, men herder den. Vaskemidler for fett og protein på kjøkkenet er basiske. 0 Siter
Gjest Ikke sant Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Det må inneholde noe surt for å løse kalken. Derfor blir også vinduer så blanke og fine med eddik. Vaskemidler for bad er altså sure. Evt basisk først for å få av såpe, og surt etterpå. Den basiske tar ikke kalk, men herder den. Vaskemidler for fett og protein på kjøkkenet er basiske. Men salmiakk, som jo er surt(?) fungerer jo fettoppløsende.. 0 Siter
keinstein Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Men salmiakk, som jo er surt(?) fungerer jo fettoppløsende.. Salmiakk er basisk (ammoniakk). 0 Siter
Gjest Ikke sant Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Salmiakk er basisk (ammoniakk). *rødme* 0 Siter
Gjest ikke sant Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Salmiakk er basisk (ammoniakk). Hva med klorin? Basisk den også? 0 Siter
Gjest Vivili Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg bruker avkalkeren til Eidsvoll miljøprodukter. Den er enkel og svært effektiv. Sprayer bare på, fordeler den utover, venter i ti minutter for så å skylle av. Helt utrolig bra, dessuten er den miljøvennlig! 0 Siter
keinstein Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Hva med klorin? Basisk den også? Jepp. Men den løser ikke fett og såpe. Klorin er ikke brukbart til vasking. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Skrevet 19. oktober 2006 Jeg bruker avkalkeren til Eidsvoll miljøprodukter. Den er enkel og svært effektiv. Sprayer bare på, fordeler den utover, venter i ti minutter for så å skylle av. Helt utrolig bra, dessuten er den miljøvennlig! Hvor får du kjøpt den? På forhånd takk for svar. 0 Siter
Jentungen1365380808 Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Hvor får du kjøpt den? På forhånd takk for svar. Homeparty... www.eidsvoll-miljoprodukter.no 0 Siter
Hønemoren Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Skrevet 20. oktober 2006 Homeparty... www.eidsvoll-miljoprodukter.no OK, så det er både de du skriver og Tupperware som har disse klutene. Har ikke sett disse klutene i Tupperwareparty, men kan jo ha kommet de siste månedene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.