Gå til innhold

Vask av dusjvegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanskelig å hode ren dusjveggene synes jeg. Er det noen som har noe bra vaskemiddel å anbefale?

Skrevet

Enjo-kluter med skurekrem :-)

Det gjorde vår dusjvegg med gammelt, inngrodd gørr blank og skinnende!

Gjest Sånn gjør jeg
Skrevet

Jif baderom spray. Dusj på, la virke, skyll av. Gjenstridig kalkbelegg trenger en omgang m kjøkkenskrubb(svamp) før du skyller.

Skrevet

Enjo-kluter med skurekrem :-)

Det gjorde vår dusjvegg med gammelt, inngrodd gørr blank og skinnende!

Ikke hørt om denne kluten jeg. Hvor får jeg kjøpt den?

Skrevet

Ikke hørt om denne kluten jeg. Hvor får jeg kjøpt den?

Det forhandles gjennom party, slik som Tupperware.

Hvis du går inn på nettsidene, kan du sende inn melding om at du er interessert - så finner de en forhandler nær deg.

Jeg har i hvert fall blitt kjempeimponert over disse produktene (og nei, jeg er _ikke_ forhandler selv).

:-)

http://www.enjo.net

Skrevet

jeg går for samme kombinasjon som jeg bruker på vindusvask: En dæsj zalo, en dæsj grønnsåpe og en dæsj klorin

Skrevet

Det forhandles gjennom party, slik som Tupperware.

Hvis du går inn på nettsidene, kan du sende inn melding om at du er interessert - så finner de en forhandler nær deg.

Jeg har i hvert fall blitt kjempeimponert over disse produktene (og nei, jeg er _ikke_ forhandler selv).

:-)

http://www.enjo.net

Tusen takk for tips.

Skrevet

Bruker mikrofiberklut, og synes den fungerer best den lille flasken til jif, som opprinnelig kom med det rådyre nal/vindusvaskesettet deres. Synes forøvrig ikke den vindusmoppen var den beste. Virket alt for stor å tung å vri. Men flasken får du kjøpt for seg.

Skrevet

Vi kjøpte et middel hos en baderoms-butikk, funka mye bedre enn vanlig Jif! Men jeg husker ikke hva det var.

Skrevet

Det må inneholde noe surt for å løse kalken. Derfor blir også vinduer så blanke og fine med eddik.

Vaskemidler for bad er altså sure.

Evt basisk først for å få av såpe, og surt etterpå. Den basiske tar ikke kalk, men herder den.

Vaskemidler for fett og protein på kjøkkenet er basiske.

Gjest Ikke sant
Skrevet

Det må inneholde noe surt for å løse kalken. Derfor blir også vinduer så blanke og fine med eddik.

Vaskemidler for bad er altså sure.

Evt basisk først for å få av såpe, og surt etterpå. Den basiske tar ikke kalk, men herder den.

Vaskemidler for fett og protein på kjøkkenet er basiske.

Men salmiakk, som jo er surt(?) fungerer jo fettoppløsende..

Skrevet

Men salmiakk, som jo er surt(?) fungerer jo fettoppløsende..

Salmiakk er basisk (ammoniakk).

Gjest ikke sant
Skrevet

Salmiakk er basisk (ammoniakk).

Hva med klorin? Basisk den også?

Skrevet

Jeg bruker avkalkeren til Eidsvoll miljøprodukter. Den er enkel og svært effektiv. Sprayer bare på, fordeler den utover, venter i ti minutter for så å skylle av. Helt utrolig bra, dessuten er den miljøvennlig!

Skrevet

Hva med klorin? Basisk den også?

Jepp. Men den løser ikke fett og såpe. Klorin er ikke brukbart til vasking.

Skrevet

Jeg bruker avkalkeren til Eidsvoll miljøprodukter. Den er enkel og svært effektiv. Sprayer bare på, fordeler den utover, venter i ti minutter for så å skylle av. Helt utrolig bra, dessuten er den miljøvennlig!

Hvor får du kjøpt den? På forhånd takk for svar.

Jentungen1365380808
Skrevet

Hvor får du kjøpt den? På forhånd takk for svar.

Homeparty... www.eidsvoll-miljoprodukter.no

Skrevet

Homeparty... www.eidsvoll-miljoprodukter.no

OK, så det er både de du skriver og Tupperware som har disse klutene. Har ikke sett disse klutene i Tupperwareparty, men kan jo ha kommet de siste månedene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...