Gå til innhold

Vanskelig med vennskap

Anbefalte innlegg

Hei! Ny her inne, og ønsker å finne ut hvor rar jeg egentlig er... Har et dårlig selvbilde, og har veldig vanskelig for å godta at andre kan ha et mer positivt syn på megselv enn det jeg selv har. Har endelig funnet meg en venn, men får ikke til å godta at hun trives ilag med meg bare fordi at..ja, at hun trives ilag med meg i hele tatt. joda, hun sier så, og jeg har ingen grunn til ikke å tro på henne, men hodet mitt vil ikke tro på det. Jeg er fryktelig redd for i miste henne, noe jeg vet jeg ikke kommer til å gjøre, men... noen som skjønner hva jeg mener, og kan gi meg noen råd?? Finnes det håp om bedring?? (vi har funnet hverandre gjennom felles interesse)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250626-vanskelig-med-vennskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det rart å ha et dårlig sevbilde? Er det rart å være usikker og redd for å bli avvist? Isåfall er svært mange av oss mennesker rare. Det du kan og bør gjøre er å jobbe med å godta deg selv slik du er; at du faktisk er ok. Og, å ta din venns følelser på alvor. Bygge deg opp med sosiale aktiviteter, utfordringer, og ved å blottlegge noen av den sårheten du viser her.. da kan du vokse å få noe tykkere hud.

Er det rart å ha et dårlig sevbilde? Er det rart å være usikker og redd for å bli avvist? Isåfall er svært mange av oss mennesker rare. Det du kan og bør gjøre er å jobbe med å godta deg selv slik du er; at du faktisk er ok. Og, å ta din venns følelser på alvor. Bygge deg opp med sosiale aktiviteter, utfordringer, og ved å blottlegge noen av den sårheten du viser her.. da kan du vokse å få noe tykkere hud.

Hei, og takk for ditt svar!! Å vere ute på aktiviteter går bra, så lenge jeg ikke trenger å forholde meg konkret til noen. Vet jeg må prøve å gjøre noe med selvbildet, men vet ikke hvordan.. Bør jeg søke profesjonell hjelp, eller kan man få til dette selv, og sammen med venner? Yakknemlig for alle inspill g svar!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...