Gå til innhold

Frisk? Er jeg frisk nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Serafin

Jeg har holdt på å stri i 12 år i terapi. Nå føler jeg meg kjempebra.

Jeg har søkt på en 100% jobb. Jeg har jobbet halvt og er halvt uføretrygdet.

For 5 år siden var jeg veldig dårlig og jeg har faktisk jobbet veldig, veldig hardt for å være der jeg er i dag. Kan jeg forvente at dette vil vare....?

Lurer...Det er ikke mye moro å gå på en kraftig smell igjen etter å ha lastet på for mye.... Jeg er slik.. satser og kaster meg utpå..

Så blir det for mye..Jeg vil så gjerne være uten lyter...;O)

Nå har jeg bearbeidet masse gruff...og en vond fortid. Nå kjennes det greit ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/250631-frisk-er-jeg-frisk-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan man noensinne være sikker? Nei, aldri. Frisk/syk..hva med gode perioder/dårlig perioder istede?

Det klokeste du kan gjøre er å lytte til kroppen og følelsene dine, ta pauser og kjenne etter hvordan du har det midt i en travel hverdag. Du har slitt lenge og jeg er sikker på at du vil gjenkjenne mange symptomer om de skulle komme.. dermed kan du aktivt forebygge din tidligere "tilstand". Men ikke glem å lev.. all forebygging er bortkastet om du glemmer å leve.

Så herlig det må være for deg! Etter så mange år...

Det er bare du som vet hva du kan tåle/ikke tåle. Jeg hadde satset om jeg var deg, og ikke bekymret meg for hva som kan skje.

Du har jo fått livet tilbake, så gjør det beste ut av det. Nyt dagene...

Ingen av oss vet hva som vil skje fremover, og da er det bortkastet tid å gruble over det!

Ønsker deg så masse lykke til...

Jeg mener at ved å se på seg selv som frisk så er en kommet et langt steg videre. Fortsett å ha tro på at dette skal gå bra, og at du skal greie deg. De tunge dagene vil også komme, men det er en del av livet. Men nå er du sterkere og vil sikkert takle dem på en annen måte enn du gjorde før.

Kjekt å høre om deg!

Gjest Serafin

Kan man noensinne være sikker? Nei, aldri. Frisk/syk..hva med gode perioder/dårlig perioder istede?

Det klokeste du kan gjøre er å lytte til kroppen og følelsene dine, ta pauser og kjenne etter hvordan du har det midt i en travel hverdag. Du har slitt lenge og jeg er sikker på at du vil gjenkjenne mange symptomer om de skulle komme.. dermed kan du aktivt forebygge din tidligere "tilstand". Men ikke glem å lev.. all forebygging er bortkastet om du glemmer å leve.

Takk for svar.

Det som er vanskelig med meg er svigninger. Når jeg svinger til å ha det bra, så tror jeg at nå er jeg bra. Jeg tror på det....

Så kommer en smell.

Det som har vært størst problem er å få kritikk og møte mennesker som er i dårlig humør. Spesielt de som står meg nær. For ikke å snakke om virkelig utskjelling og sinne!

Får jeg kritikk i jobb-sammenheng går jorda under....

Jeg må tenke nøye over hva jeg skal gjøre. Orker ikke å gå på en smell igjen. Det har tatt så lang tid og vært så utrolig vondt.

Min beste venninne jobber på DPS. Hun sier jeg må slå meg til ro med alt slik det er....

Hvordan skal jeg klare det?

Jeg har så mye positivt i livet mitt..men jeg klarer ikke å tenke på meg selv som skadet.

Takk for svar.

Det som er vanskelig med meg er svigninger. Når jeg svinger til å ha det bra, så tror jeg at nå er jeg bra. Jeg tror på det....

Så kommer en smell.

Det som har vært størst problem er å få kritikk og møte mennesker som er i dårlig humør. Spesielt de som står meg nær. For ikke å snakke om virkelig utskjelling og sinne!

Får jeg kritikk i jobb-sammenheng går jorda under....

Jeg må tenke nøye over hva jeg skal gjøre. Orker ikke å gå på en smell igjen. Det har tatt så lang tid og vært så utrolig vondt.

Min beste venninne jobber på DPS. Hun sier jeg må slå meg til ro med alt slik det er....

Hvordan skal jeg klare det?

Jeg har så mye positivt i livet mitt..men jeg klarer ikke å tenke på meg selv som skadet.

Skal du gå rundt å tenke på deg selv som syk? Skadet? Nei, det gjør det ihvertfall syk. Men du må ha i bakhodet hva du ha vært igjennom og kanskje må du redusere noe på dine egne krav til deg selv. Jo mer du tar hensyn til din kropp og hva den tåler desto bedre vil du kunne prestere.

Det svinger for deg skriver du.. og det vil det fortsette å gjøre. Forhåpentligvis vil de tunge periodene blir noe kortere og mindre dype, jo mer du lærer av forebygging og å lese faresignaler kroppen din gir deg.

Dette med å møte kritikk fra andre er noe du rett og slett må trene deg på. Her er det ingen enkel løsning. Forsøk å ta et steg til siden neste gang du oplever dette - analyser situasjonen og se om det er andre årsaker til at vedkommende flyr i flint.. enn akkurat deg. (det er som regel det..) Vi har noe som kalles automatiske tanker, du har sikker hørt om dette, ved å analysere situajsonen en anelse.. skaffe litt rom og plass.. vil du enklere kunne se om du egentlig var skyldig i dette raseriet eller ikke. Deretter vil jeg be deg om å jobbe med din selvtillit for den er ikke av de beste. Alt er ikke din feil og kritikk, sagt på en konstruktiv måte, kan være lærerikt og oppbyggende. Du vil komme til å få mye kritikk i dette livet, slik vi alle gjør, du må lære deg å håndtere den på en måte hvor den kan gi deg noe positivt, istede for å ødelegge deg.

Og er vedkommende som flyr i flint sur, så ber du vedkommende ta kontakt med deg når h*n har roet seg ned, ta ikke imot dritt.

Ønsker deg all mulig lykke til

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...