Gå til innhold

sykemeldt fra attføring(student)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på attføring pga dårlig rygg, har blitt operert 2 ganger og fungerer nå ganske bra. Har gått to år i attføring og har kun dette skoleåret igjen før jeg liksom skulle bli arbeidsøkende igjen. har sett fram til dette lenge, men nå i høst møtte jeg veggen psykisk, og gikk inn i en dyp depresjon. Har ikke vært i stand til å studere og har nå fått beskjed fra skolen om at det beste ville være å begynne på dette tredje året til neste høst ettersom jeg har mistet så mye faglig og ennå ikke er i stand til å studere. Går nå til psykolog og får medisiner som hjelper litt, men sliter hver dag med daglige gjøremål og det å komme igjennom dagen. psykolog og lege er koblet inn i saken og de vil i samarbeid med meg søke trygdekontor om rehabiliteringspenger i påvente på at jeg blir frisk slik at jeg kan få unnagjordt mitt siste år, har fått innvilget 3 år i attføring, så jeg regner nok med at jeg ikke får noe penger fra aetat i denne perioden. Har mann og barn og trenger sårt mine penger, så det jeg lurer på, er om jeg er berettiget noe fra trygdekontoret fram til jeg kan begynne neste høst?

psykolog og lege er usikker på dette, og ettersom saksbehandlingstiden ofte kan være lang, og dette er noe som bekymrer meg veldig hver dag ville det vært beroligende om du kunne ha skrevet noen ord om dette.

ønsker også svar fra andre som har vært i lignende situasjon.

Skrevet

Sosialkontoret kan legge ut i påvente av rehabiliteringspengene.

Jeg vet om flere tilfeller der de har fått innvilget flere år attføring på grunn av at selve studiesituasjonen deres ikke har gjort det mulig å studere på de 3 avsatte årene. Det viktigste for aetat ser ut til å være at de ikke sponser lengre 'grader' enn 3 år, og dersom man har gode grunner som f.eks sykdom så har man gode muligheter til å få mer tid.

En bekjent av meg fikk akkurat innvilget 3 år etter å ha vært for syk til å få noe særlig ut av de 3 foregående årene han forsøkte å gjennomføre attføringsløp. Etter operasjon er han nå frisk nok til å begynne på'n igjen.

Skrevet

Mannen din har forsørgerplikt. Dere skal derfor ha ganske lave inntekter for at du skal ha rett til sosialhjelp.

Få avklart om du evt skal søke rehabiliteringspenger. Som regel får man den ytelsen man har i påvente av saksbehandlingen ift den andre ytelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...