Gå til innhold

Konseptet "å klemme"

Anbefalte innlegg

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Jeg har et litt anstrengt forhold til klemmer. Hver gang jeg skal klemme noen, føler jeg at det er ganske ubehagelig pga at det er så merkelig å liksom komme helt inntil noen og så er det helt stille. Jeg må liksom alltid lage noen lyder eller si noe mens klemmen finner sted. Dessuten føler jeg at det er så rart å bare stå der helt i ro, jeg klarer liksom ikke bare å stå der helt stille, jeg må liksom bevege på hendene eller et eller annet. Det går jo an når det er masse bråk rundt og slikt, men noen ganger er det jo ganske stille. Det er egentlig ganske absurd at man plutselig stopper opp, holder rundt hverandre mens man er helt stille... Hvordan har du det når du klemmer noen?

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg er en typisk klemmer og kysser gjerne på kinn i tillegg.

Jeg liker den nærheten og energibyttingen som man får av en klem.

Jeg klemmer både når jeg hilser og når jeg sier hadet.

MVH

Gjest usj...må vi?
Skrevet

Hater all denne klemmingen som skal foregå til enhver tid.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg liker å klemme. Om andre enn den nærmeste kretsen vil klemme meg, så lar jeg dem det, men da er jeg mer tilbakeholden.

At det er stille under en klem er helt greit. I familien min klemmer vi hverandre mye. Datteren min kan godt komme og si: "Mamma, nå trenger jeg en klem" og bli stående lenge.

Men det kommer sikkert mye an på hva man er vandt til. Under min oppvekst fikk jeg aldri klem av mine foreldre, og jeg har aldri sett dem klemme hverandre. Mange reagerer på at jeg heller ikke nå klemmer mine foreldre, men det føles bare helt galt. Svigerforeldrene mine derimot, klemmer jeg hver gang jeg ser dem.

Skrevet

Jeg er definitivt en "klemmer"!

Men det forbeholdes jo gjerne familie og venner, da....

Skrevet

Jeg liker å klemme. Om andre enn den nærmeste kretsen vil klemme meg, så lar jeg dem det, men da er jeg mer tilbakeholden.

At det er stille under en klem er helt greit. I familien min klemmer vi hverandre mye. Datteren min kan godt komme og si: "Mamma, nå trenger jeg en klem" og bli stående lenge.

Men det kommer sikkert mye an på hva man er vandt til. Under min oppvekst fikk jeg aldri klem av mine foreldre, og jeg har aldri sett dem klemme hverandre. Mange reagerer på at jeg heller ikke nå klemmer mine foreldre, men det føles bare helt galt. Svigerforeldrene mine derimot, klemmer jeg hver gang jeg ser dem.

"Jeg liker å klemme. Om andre enn den nærmeste kretsen vil klemme meg, så lar jeg dem det, men da er jeg mer tilbakeholden."

Samme her!

Jeg klemmer familie og venner. Og min fars nye kone, og min mors nye kjæreste, og hans barn. Ikke min søster så mye, faktisk. Vet ikke hva det kommer av, vi har god kontakt, og treffes relativt ofte. Iallefall ikke "hei" og "hadet" klemmer. Men gjerne en takke-klem f.eks. når man får en julegave/bursdagsgave etc.

Når det gjelder min elskede samboer, så klemmer vi mye! Ofte på kjøkkenet, faktisk. Hvis vi står og lager mat sammen, så plutselig er vi i armene på hverandre og bare klemmer. Uten å si noe. Det er herlig.

Skrevet

To råd:

1) Klem bare dem du har lyst til å klemme

2) Slutt å tenke mens dere holder om hverandre, bare vær til, vær nær, kjenn varmen og kroppen og tryggheten til den andre

Skrevet

Jeg liker å klemme barna mine og mannen min. Helst ingen andre.

Gjest litt avstand
Skrevet

Jeg husker på videregående skole da jeg fikk en venninne som pleide å gi klem, for det var veldig uvant. Jeg er ikke vant til klemmer hjemmefra, men nå gir jeg når f.eks. moren min har bursdag. Men det føles unaturlig.... Jeg gir mine barn klem og de gir meg klem. Noen mennesker er visst "klemmere" mens andre ikke er det. Jeg har et par venninner som jeg kun et par ganger har gitt/fått klem av. Noen vil gi klem hver gang man møtes... Det er litt merkelig.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

"Jeg liker å klemme. Om andre enn den nærmeste kretsen vil klemme meg, så lar jeg dem det, men da er jeg mer tilbakeholden."

Samme her!

Jeg klemmer familie og venner. Og min fars nye kone, og min mors nye kjæreste, og hans barn. Ikke min søster så mye, faktisk. Vet ikke hva det kommer av, vi har god kontakt, og treffes relativt ofte. Iallefall ikke "hei" og "hadet" klemmer. Men gjerne en takke-klem f.eks. når man får en julegave/bursdagsgave etc.

Når det gjelder min elskede samboer, så klemmer vi mye! Ofte på kjøkkenet, faktisk. Hvis vi står og lager mat sammen, så plutselig er vi i armene på hverandre og bare klemmer. Uten å si noe. Det er herlig.

"Når det gjelder min elskede samboer, så klemmer vi mye! Ofte på kjøkkenet, faktisk. Hvis vi står og lager mat sammen, så plutselig er vi i armene på hverandre og bare klemmer. Uten å si noe. Det er herlig"

Sånn er vi også :-) Så hyggelig å høre at det gjelder flere! Mannen min er veldig flink til å komme å gi meg en klem bakfra når jeg holder på med noe og ikke merker at han kommer inn i rommet. Jeg klemmer han forfra, men det har nok med høyde å gjøre. Jeg rekker ikke opp bakfra ;-)

Skrevet

"Når det gjelder min elskede samboer, så klemmer vi mye! Ofte på kjøkkenet, faktisk. Hvis vi står og lager mat sammen, så plutselig er vi i armene på hverandre og bare klemmer. Uten å si noe. Det er herlig"

Sånn er vi også :-) Så hyggelig å høre at det gjelder flere! Mannen min er veldig flink til å komme å gi meg en klem bakfra når jeg holder på med noe og ikke merker at han kommer inn i rommet. Jeg klemmer han forfra, men det har nok med høyde å gjøre. Jeg rekker ikke opp bakfra ;-)

"Jeg klemmer han forfra, men det har nok med høyde å gjøre. Jeg rekker ikke opp bakfra ;-)"

*Hihi* Jeg rekker heller ikke opp bakfra, men jeg slår armene rundt ham og legger ansiktet mot ryggen hans og da pleier han som regel og ta tak i armene mine og holde meg fast så jeg ikke kommer løs. :o)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

"Jeg klemmer han forfra, men det har nok med høyde å gjøre. Jeg rekker ikke opp bakfra ;-)"

*Hihi* Jeg rekker heller ikke opp bakfra, men jeg slår armene rundt ham og legger ansiktet mot ryggen hans og da pleier han som regel og ta tak i armene mine og holde meg fast så jeg ikke kommer løs. :o)

He he, det skal jeg prøve neste gang!

Det er forresten en setting der jeg klemmer han bakfra: Når han står naken forann vasken på badet og pusser tennene. Da er det veldig fint å kjenne på magemuskler (eller andre ting, som det ikke passer å nevne på dette forumet) ;-)

Skrevet

He he, det skal jeg prøve neste gang!

Det er forresten en setting der jeg klemmer han bakfra: Når han står naken forann vasken på badet og pusser tennene. Da er det veldig fint å kjenne på magemuskler (eller andre ting, som det ikke passer å nevne på dette forumet) ;-)

Ånei - står han naken foran meg med baken til så bare MÅ jeg borti rumpa.... Mmmm....

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ånei - står han naken foran meg med baken til så bare MÅ jeg borti rumpa.... Mmmm....

Vi har nok litt ulike ting vi foretrekker. Jeg liker mye bedre å kose med magen og brystkassa. :-)

Gjest litt avstand
Skrevet

Jeg klemmer og kysser folk jeg kjenner på begge kinn.

Jeg hadde ikke likt kyss fra venner.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg er ikke noe flink til å klemme.

Er ikke vokst opp med så mye klemming, vet ikke om det har så mye og si. Men jeg føler det litt sånn ubehagelig når folk klemmer meg. Vet ikke helt hvordan jeg skal oppføre meg.

Med unntak av guttungen, han liker jeg og klemme. Og jeg klemmer lillesøstera mi.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg klemmer masse på ungene mine og mannen min. Jeg klemmer venner når vi møtes og når vi drar.

Det føles helt naturlig for meg og noe som har kommet med årene.

Faren min er en klemmer og moren min er det ikke.

Gjest girl with no name
Skrevet

Tenker ikke over at jeg klemmer jeg. Er en måte å hilse på i min omgangskrets. Både blandt unge og gamle og mellom begge kjønn. Liker det jeg!

Og så bruker vi venninnene klemmer som trøst. Er det noen som er leis eg, så får de alltid litt ekstra klemmer. Og det hjelper. Det er godt å få en klem når en har det vondt. Er det vanskelig å finne ord kan en alltids få sagt mye ved å gi en klem.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Samme her, men så er han 1.98 da så.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...