Gå til innhold

Faen altså! Kan folk slutte å jule i oktober?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

du nærmer deg med andre ord en fin tid, JUL;) hehe

jeg hamstrer ikke mye juleøl, men cb sin julebrus hamstrer jeg til fulle:) den er utrolig god:) og etter jul er det nesten umulig og finne den..

Hvilken juleburs da?

Jeg har min egen lille juletradisjon med rød julebrus (så kunstig som mulig!), hjemmebakte pepperkaker og filmen "Santa Claus" en søndagskveld før jul. Helt alene i ro og fred. :o) I fjor hadde jeg ikke julebrus og det ble ikke det samme med saft så da så jeg bare halve filmen...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Moraki

5

• sheba

5

• ShitDiddelyDo

5

• Dorthe

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Unnskyld meg. Men pleier aldri du å planlegge jula? Eller er du jehovas vitne kanskje??

Skrevet

igrunn enig med deg, selv om jeg kanskje ikke bruker like "sterke ord" som deg, hehe

Men når de selger kakemenn og julebrus i september så rister jeg på hodet, man blir faktisk lei og du har helt rett etter min mening at desember er julemåneden!

Såg julebrusen kom inn i butikkane i går...

Gjest josefine1
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Jeg begynner ikke juleplanleggeingen før i midten/slutten av november, derfor hopper jeg elegant over advent-/juleinnleggene her inne :)

hare1365380455
Skrevet

Det er tidlig å starte nå, det er jeg helt enig i.

hare1365380455
Skrevet

Unnskyld meg. Men pleier aldri du å planlegge jula? Eller er du jehovas vitne kanskje??

Man behøver vel ikke være jehovas vitne for å synes det er tidlig med juleting nå?

Skrevet

Jeg fant juleøl til påske et år, sannsynligvis med utgått dato..

Øl holder seg fint fra jul til påske. Men ikke fra fjorårets jul til årets.

Skrevet

Jeg måper alltid litt, og går rundt og sier "jøss de har begynt med julepynt i butikkene ALLEREDE"... det er sånn typisk ting jeg kan si hvert år :P Men jeg er veldig glad i julen. Har mange gode barndomsminner, og det vekker mange gode følelser. Så egentlig synes jeg ikke det er så ille. Jeg går aldri lei, uansett. Enten de hadde ventet med pynt og juledilldall, eller ikke, er i grunnen ett fett for meg.

Skrevet

Julegavene (de fleste i allefall) gjorde vi ferdig i januar.

Ellers er jeg helt enig med deg.

Skrevet

Jeg misliker jula fordi jeg ikke har noe familie å feire med annet enn ungene. Blir litt deppa av å tenke på de store familiejulene da jeg var liten. Nå døde faren min før jul i fjor og mora mi er senil på alderhjem og fjorårets jul var skikkelig bedriten.

Men i år er planene klare så da blir det litt lettere.

Men Dorthe,- ens egne unger må da være de beste å feire julen med? Noen du er uforbeholdent glad i!

Du får sikkert en superkoselig jul i år!

Skrevet

Om jeg skal kjøpe alle julepresanger i Desember blir jeg utslitt og lei.

Så det begynner jeg med tidlig.

Men butikker o.l. burde begynt myyyyyye senere enn de gjør!!!!

Skrevet

Seriøst? Januar????

Steike, hvor organisert du er

*full av beundring*

Skrevet

Enig med du! Var på Ikea i går, der hadde de faen meg klart å sette opp et digert juletre rett ved kassene! Galskap.

Skrevet

Hæh? Januar???

Gjest girl with no name
Skrevet

Du får nok ikke snudd den utviklinga der. For din egen skyld, så lag DIN jul i desember og la handelstanden kjøre sittt løp. På Plantasjen har de full juleutstilling nå. hehe... Nisser og trær og engler og hele pakka.

Gjest girl with no name
Skrevet

hehe egentlig har du helt rett, men har du barn blir det litt annerledes:(

jeg synes jula er en fin tid, men ikke i flere mnd.. desember er liksom julemnd fremfor noen og ikke september:)

Det har vel noe med at vi utearbeidende kvinner trenger lenger tid enn desember for å komme i mål. Det er tross alt vi som gjør det meste av juleforberedelsene. Før kunne det gjøres på dagtid i hele desember, men nå er vi på jobb den tiden. Derfor må butikkene ha åpent søndager og kvelder og begynne med jul så tidlig som nå. Hadde dette vært i gamle dager hadde jo ingen kunder kjøpt på disse tidene, men nå handler VI. Det er markedet som bestemmer, og markedet er oss alle.

Skrevet

Man behøver vel ikke være jehovas vitne for å synes det er tidlig med juleting nå?

At det er for tidlig er jo greit nok det. Men kva er vitsen med eit sånt innlegg som det der då?

Julepresangar nyttar jo ikkje å begynne å tenke på når jula omtrent er her. Godt å planlegge når ein skal kjøpe over 30 presangar... Eg er begynt å planlegge, men ikkje kjøpe enno. Ser ikkje heilt problemet når folk diskutera julepresangar og advent her eg. Det er tross alt ikkje så veldig lenge til jul då...

Skrevet

Døh! Jeg gjorde ferdig samtlige gaver før 1. desember et år og det var steike meg den kjedeligste adventen jeg har hatt så det gjør jeg ikke igjen!

Å kjøpe store ting til ungene når de er på tilbud er selvsagt greit, men jeg må ha igjen noe småtteri å kose meg med i desember altså.

Skrevet

Døh! Jeg gjorde ferdig samtlige gaver før 1. desember et år og det var steike meg den kjedeligste adventen jeg har hatt så det gjør jeg ikke igjen!

Å kjøpe store ting til ungene når de er på tilbud er selvsagt greit, men jeg må ha igjen noe småtteri å kose meg med i desember altså.

Eg og må handle litt i desember, kjempekoselig :-):

Gjest Elextra
Skrevet

Enig i at det er lit irriterende, men klarer ikke hisse meg veldig opp over det. Hemmeligheten ligger vel heller i å forsøke å ignorere julepynten før du selv er klar?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...