Gå til innhold

er du en jålebukk?

Gjest jåleriiiii jåleraaaa

Anbefalte innlegg

Gjest jåleriiiii jåleraaaa
Skrevet

er du jålete? synes du selv at du er jålete? synes andre at du er jålete, og bryr du deg eventuelt om det? jeg er ganske jålete, bruker endel kosmetikk osv og det hender folk påpeker det. jeg sier bare ja og ha.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lucretia

6

• Lillemus

4

• Chance1365380587

4

• NeaNoor

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, jeg er overhode ikke jålete. :o) Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør så lenge det ikke går ut over noen, men det hender jeg lurer på hvordan folk gidder bruke så mye tid og penger på sminke og dill.

Og noen jåler seg jo så de ser aldeles latterlige ut... :o)

Skrevet

For mye sminke og dill og dall er svært sjeldent pent etter min mening. Det blir altfor mye påsmurt.

Da jeg var 17 så var jeg sammen med ei på 18, hun sminket seg ganske mye og ville ikke vise seg ute hvis hun ikke hadde gjort dette.

Jeg hadde aldri sett henne usminket, men så en morgen jeg kom til henne tidlig, så, så jeg henne usminket. Men du verden så vakker hun var, mye penere uten sminke:-)

Litt diskre sminking er greit, men ikke noe mer heller.

Skrevet

Jålete? Nei, ikke i det hele tatt.

Har aldri eid et par høyhælte støvletter. Trives godt i joggebukse og joggesko.

Skrevet

Nei, svært lite jålete. Tar litt mascara på til vanlig og noen ganger foundation og pudder, men slett ikke hver dag.

Har ikke ork på å bruke lang tid på badet, men det hender jeg sletter ut håret med min nyinnkjøpte slettetang for å få bort krøllene.

Skrevet

vil ikke påstå det. Jeg bruker alltid dekkstift og foundation, men det er pga litt kviseproblemer. Har egentlig ikke så mange kviser, men når de først kommer så klemmer jeg og klorer og så blir det sår, som jeg fortsetter å klore på, og som varer i det uendelige. Og disse må dekkes.

Ellers hender det, hvis jeg føler jeg ser litt trøtt ut, at jeg legger en liten svak sort stripe med kajal under øynene (men dette er ikke hver dag). Mascara tar jeg på hvis jeg vil se enda friskere ut :)

Når jeg skal på byen, eller av andre grunner føler for å sminke meg mer, bruker jeg i tillegg flytende eye-liner over øynene, og legger litt mørk øyenskygge under (langs kajal-streken). En sjelden gang leppestift.

Parfyme er dagligdags. Men det hender jeg glemmer det.

Håret? Njæ, en hestehale eller en flette. Før i tiden pleide jeg å ha det løst også ganske ofte, men nå for tiden er det så stygt pga en mislykket tur til frisør. Meget ujevn rødfarge, så nekter å gå med det løst pga det synes bedre da.

Klær, tja.. hender jeg går med hullete klær :P Hvis det er hull i et skjørt jeg liker, så kaster jeg det ikke av den grunn. Selv om det er en plass hvor det blir enda styggere om man syr. Svart skjørt med lite hull + svart strømpebukse under. Funker greit.

Skrevet

Jeg er så lite jålete som det går an å få blitt!

Clue1365380406
Skrevet

Jeg er jålete jeg også, men det er bare sånn jeg er!

Skrevet

Nei, definitivt ikke.

Andre får gjøre som de vil, men jeg lurer på hva slags liv mennesker som bruker masse tid på utseendet sitt har. Kommer de ikke på bedre ting å gjøre?

Skrevet

Bruker maskara noen ganger innimellom. Ikke stort mer enn det.

Og fuktighetskremer når jeg er i syden.

Så NEI jeg er ikke jålete.

Tar ikke 5 øre for å ta en dusj på treninga og reise hjem uten å gre eller sminke meg. Trenger jeg noe på butikken stopper jeg der også. JEG ER JO REN!!!

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg er ikke jålete.

Kan endelig pynte meg om jeg skal noe spesielt, men er ikke jålete.

Om folk vil jåle seg til, så må de bare gjøre det. En må gjøre det man trives med!

Men det er en ting jeg ikke helt skjønner, hvordan får de til det oppsminka perfekte fjeset før de skal i barnehagen grytidlig på morgenen? Hm, de må være A-mennesker, og jeg er ett sterkt eksempel på B.

Skrevet

Jeg er ikke jålete.

Kan endelig pynte meg om jeg skal noe spesielt, men er ikke jålete.

Om folk vil jåle seg til, så må de bare gjøre det. En må gjøre det man trives med!

Men det er en ting jeg ikke helt skjønner, hvordan får de til det oppsminka perfekte fjeset før de skal i barnehagen grytidlig på morgenen? Hm, de må være A-mennesker, og jeg er ett sterkt eksempel på B.

*Hehe* Jeg kom løpende til et foreldremøte for noen uker siden. Fritidssko, dongerbukse og fleecejakke under goretex-jakken, helt usminket og håret til alle kanter. Og der møter jeg selvfølgelig et sånt ufyselig velkledd og lekkert sminket eksemplar av en mor med høye støvletter og nydelig frisert hår... Jaja. :o)

Gjest Shira12
Skrevet

*Hehe* Jeg kom løpende til et foreldremøte for noen uker siden. Fritidssko, dongerbukse og fleecejakke under goretex-jakken, helt usminket og håret til alle kanter. Og der møter jeg selvfølgelig et sånt ufyselig velkledd og lekkert sminket eksemplar av en mor med høye støvletter og nydelig frisert hår... Jaja. :o)

Vi får trøste oss med at de fleste ser ut som oss ;o)

Skrevet

vil ikke påstå det. Jeg bruker alltid dekkstift og foundation, men det er pga litt kviseproblemer. Har egentlig ikke så mange kviser, men når de først kommer så klemmer jeg og klorer og så blir det sår, som jeg fortsetter å klore på, og som varer i det uendelige. Og disse må dekkes.

Ellers hender det, hvis jeg føler jeg ser litt trøtt ut, at jeg legger en liten svak sort stripe med kajal under øynene (men dette er ikke hver dag). Mascara tar jeg på hvis jeg vil se enda friskere ut :)

Når jeg skal på byen, eller av andre grunner føler for å sminke meg mer, bruker jeg i tillegg flytende eye-liner over øynene, og legger litt mørk øyenskygge under (langs kajal-streken). En sjelden gang leppestift.

Parfyme er dagligdags. Men det hender jeg glemmer det.

Håret? Njæ, en hestehale eller en flette. Før i tiden pleide jeg å ha det løst også ganske ofte, men nå for tiden er det så stygt pga en mislykket tur til frisør. Meget ujevn rødfarge, så nekter å gå med det løst pga det synes bedre da.

Klær, tja.. hender jeg går med hullete klær :P Hvis det er hull i et skjørt jeg liker, så kaster jeg det ikke av den grunn. Selv om det er en plass hvor det blir enda styggere om man syr. Svart skjørt med lite hull + svart strømpebukse under. Funker greit.

Hmmmm, jeg tror kanskje jeg så deg forrige fredag. Men ingen fare, nå klarer jeg ikke å huske hvordan du i tilfelle ser ut. ;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det kommer an på hva du mener med jålete.

Noen dager sminker jeg meg (foundation, rouge, mascara,blyant, litt øyenskygge og lippgloss),når jeg drar på jobb, andre ganger lar jeg det være, fordi jeg trøtt og føler at ikke en gang sminke kan skjule det.

Da gir jeg heller blaffen.

Ellers er jeg litt nøye på klær, men ikke veldig mye. Jeg går en del i oppbretta olabukser og litt høyhelte støvletter ellers velger jeg som oftest flate sko, fordi jeg går mye.

Når jeg kommer hjem er det på med raggsokker, husmortoppen og behagelige klær.Da ser jeg ikke ut i det hele tatt.

Skrevet

Hmmmm, jeg tror kanskje jeg så deg forrige fredag. Men ingen fare, nå klarer jeg ikke å huske hvordan du i tilfelle ser ut. ;-)

Hehe. artig. Tror ikke jeg så deg, men visste ikke hva jeg skulle se etter? Er det bilde av deg på dolgalleriet, kanskje? Ikke sett der på en stund.

Chance1365380587
Skrevet

Jeg er nok også litt jålete ja, he he... Men det tar meg ikke mer enn 10 min om morgenen å sminke meg med foundation, rouge, oyenskygge, mascara og lipgloss + fikse håret. Hvis noen kaller meg jålete, så får de bare gjøre det ;-) Vil heller se litt velstelt ut, enn ustelt og at det ser ut som jeg ikke bryr meg. Men skal jeg gå tur i skogen, blir det ikke så mye, bare litt ;-)

Det er bra vi er litt forskjellige!

Skrevet

jeg er dessuten ikke en av de dolerne som er livredde for å bli gjenkjent ;)

Skrevet

Hehe. artig. Tror ikke jeg så deg, men visste ikke hva jeg skulle se etter? Er det bilde av deg på dolgalleriet, kanskje? Ikke sett der på en stund.

Nei, jeg er ikke der. Men tror du har beskrevet sånn ca. hvordan du ser ut før, og at det var derfor jeg la merke til deg. Om det nå var deg da. ;-) Har kjæresten din langt hår? Du trenger selvsagt ikke svare. :)

Skrevet

Jeg er nok også litt jålete ja, he he... Men det tar meg ikke mer enn 10 min om morgenen å sminke meg med foundation, rouge, oyenskygge, mascara og lipgloss + fikse håret. Hvis noen kaller meg jålete, så får de bare gjøre det ;-) Vil heller se litt velstelt ut, enn ustelt og at det ser ut som jeg ikke bryr meg. Men skal jeg gå tur i skogen, blir det ikke så mye, bare litt ;-)

Det er bra vi er litt forskjellige!

10 min om morran er da ingen ting? Verre med de som bruker halvannen time og ikke ser ut som om de har sminket seg engang - da kan man jo lure litt på hva som er vitsen? ;o)

Og man ser ikke nødvendigvis ustelt ut selv om man ikke sminker seg og har håret hengende fritt heller da. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...