Gå til innhold

Kun til dere som har lest den siste Veum-boka (STOR SPOILER!).

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Dere som har planer om å lese boka og leser dette innlegget, får ikke skylde på meg hvis dere får informasjon dere ikke vil ha.

Ok. Jeg har nettopp lest ferdig Dødens Drabanter. Er Staalesen ferdig med Veum en gang for alle?

Jeg tolker slutten til at Varg faktisk dør?

Skrevet

OK, eg har altså ikkje lest boka, men bryr meg ikkje så fælt om eg blir spoila.

Berre sånn generelt... om du må TOLKE slutten dithen, så vil eg no seie at døra er på gløtt for at det kanskje ikkje er så absolutt som slike ting vanlegvis er ;-)

hare1365380455
Skrevet

Typisk, jeg leste ferdig overskiften din (spoiler) etter at jeg så på innlegget.... :(

Meg altså.

:)

hare1365380455
Skrevet

Men: jeg har ikke lest alle de andre bøkene, så det er lenge til jeg leser den boken... Og da har jeg glemt alt dette.

Glemt.....?

Hva er det nå jeg skriver om?

;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

OK, eg har altså ikkje lest boka, men bryr meg ikkje så fælt om eg blir spoila.

Berre sånn generelt... om du må TOLKE slutten dithen, så vil eg no seie at døra er på gløtt for at det kanskje ikkje er så absolutt som slike ting vanlegvis er ;-)

Normalt ville jeg vært enig med deg, men i akkurat dette tilfellet kom slutten veldig plutselig. Faktisk trodde jeg ikke mine egne øyne da jeg bladde om og så at det ikke engang var noen epilog.

Det ble heller ikke avklart hvordan det gikk med de rundt Varg - noe jeg tolker til at han rett og slett ikke vet fordi han er dau.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men: jeg har ikke lest alle de andre bøkene, så det er lenge til jeg leser den boken... Og da har jeg glemt alt dette.

Glemt.....?

Hva er det nå jeg skriver om?

;)

Du har mye å glede deg til. Varg Veum er kongen i norsk litteraturs krimverden, og hvis Varg er dau ser jeg med spenning på Staalsenes framtidige skriblerier. For den mannen har jeg sansen for, og han har vel strengt tatt dratt Varg-eventyret så langt det lar seg gjøre.

På tide med noe nytt, og hvis Varg faktisk er død er det en kul vri. :)

hare1365380455
Skrevet

Du har mye å glede deg til. Varg Veum er kongen i norsk litteraturs krimverden, og hvis Varg er dau ser jeg med spenning på Staalsenes framtidige skriblerier. For den mannen har jeg sansen for, og han har vel strengt tatt dratt Varg-eventyret så langt det lar seg gjøre.

På tide med noe nytt, og hvis Varg faktisk er død er det en kul vri. :)

Jeg har ikke lest Staalesen siden videregående faktisk.... Så jeg vet ikke helt hvor jeg skulle startet nå. (Sikkert med den første boken om Veum.)

Jeg skrev særemne om tre av bøkene, så jeg ble litt mettet da. Men nå kan jeg vel snart hive meg over bøkene igjen.. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har ikke lest Staalesen siden videregående faktisk.... Så jeg vet ikke helt hvor jeg skulle startet nå. (Sikkert med den første boken om Veum.)

Jeg skrev særemne om tre av bøkene, så jeg ble litt mettet da. Men nå kan jeg vel snart hive meg over bøkene igjen.. :)

Jeg leste også Veum for første gang på videregående, og skrev oppgave om en av bøkenes hans. :)

Skrevet

Normalt ville jeg vært enig med deg, men i akkurat dette tilfellet kom slutten veldig plutselig. Faktisk trodde jeg ikke mine egne øyne da jeg bladde om og så at det ikke engang var noen epilog.

Det ble heller ikke avklart hvordan det gikk med de rundt Varg - noe jeg tolker til at han rett og slett ikke vet fordi han er dau.

Hmmm. Interessant.

No må eg nok lese boka, berre for å sjå med eigne auge kva for stil han har brukt!

:)

hare1365380455
Skrevet

Jeg leste også Veum for første gang på videregående, og skrev oppgave om en av bøkenes hans. :)

Har du lest alle bøkene?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har du lest alle bøkene?

Nja ... Jeg vet faktisk ikke. Jeg tror jeg har lest de fleste, men det kan godt være at jeg har mistet en eller to. De er lest over så fryktelig lang tid.

Skrevet

Jeg mener å ha vært borti et sted at han tenker å avslutte med Varg Veum ja, men jeg er ikke 100% sikker altså.

Uansett var det jo en stor gløtt på døra der da. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...