Gjest tv2 hjelper deg Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 http://www.nettavisen.no/hjelperdeg/article775682.ece dette visste ikke jeg. 0 Siter
Zarine Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Det visste ikkje eg heller. Interessant! 0 Siter
Goliath Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg hadde aldri kjøpt en bruktbil hos noen andre enn merkeforhandlere - eller rent privat. Å handle fra en av de svært mange useriøse bruktbilforhandlerne er en risiko jeg aldri ville tatt. 0 Siter
Gjest tv2 hjelper deg Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg hadde aldri kjøpt en bruktbil hos noen andre enn merkeforhandlere - eller rent privat. Å handle fra en av de svært mange useriøse bruktbilforhandlerne er en risiko jeg aldri ville tatt. Vi har gjort det vi, har aldri blitt opplyst om at vi hadde 5 års garanti allikevel .... 0 Siter
Goliath Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Vi har gjort det vi, har aldri blitt opplyst om at vi hadde 5 års garanti allikevel .... Du har ikke 5 års garanti iht forbrukerkjøpsloven, men du har likevel noen "utvidede rettigheter" som de ikke informerer deg om - sansynligvis fordi de ikke kjenner til det. Uansett vil disse useriøse forhandlerne likevel ikke la det komme deg til gode, og det blir en svært vanskelig (og kanskje dyr) sak å komme noen vei med det - skulle noe inntreffe. 0 Siter
Gjest tv2 hjelper deg Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Du har ikke 5 års garanti iht forbrukerkjøpsloven, men du har likevel noen "utvidede rettigheter" som de ikke informerer deg om - sansynligvis fordi de ikke kjenner til det. Uansett vil disse useriøse forhandlerne likevel ikke la det komme deg til gode, og det blir en svært vanskelig (og kanskje dyr) sak å komme noen vei med det - skulle noe inntreffe. JO det er jo nettopp det vi har, han fra forbrukerrådet sa jo nettopp det igår ...selv om vi ikke har reklamasjon på alle reperasjoner. 0 Siter
Goliath Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 JO det er jo nettopp det vi har, han fra forbrukerrådet sa jo nettopp det igår ...selv om vi ikke har reklamasjon på alle reperasjoner. Det jeg mener er at det er forskjell på garanti og forbrukerkjøpsloven. Kjøper du f.eks en bil med 2 eller 3 års garanti, så dekker vanligvis denne garantien en god del mer enn hva du er "garantert" av rettigheter gjennom forbrukerkjøpsloven som gjelder de første 5 år. Dvs at du er bedre dekket av garantien som gis for de første 2 til 3 år, enn de siste 2 til 3 år gjennom forbrukerkjøpsloven....:-) 0 Siter
Orio Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg visste faktisk om dette. Kjøpte en gang en bruktbil, fikk utskrift med garanti etc, men siste side manglet. Det var, i følge selger, ikke så farlig, for det dreide seg bare om kjøpsloven og den gjaldt bare nye biler. 0 Siter
Orio Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Det jeg mener er at det er forskjell på garanti og forbrukerkjøpsloven. Kjøper du f.eks en bil med 2 eller 3 års garanti, så dekker vanligvis denne garantien en god del mer enn hva du er "garantert" av rettigheter gjennom forbrukerkjøpsloven som gjelder de første 5 år. Dvs at du er bedre dekket av garantien som gis for de første 2 til 3 år, enn de siste 2 til 3 år gjennom forbrukerkjøpsloven....:-) En garanti skal, for å kunne kalles garanti, gi større rettigheter enn det du har etter kjøpsloven. Det har vært mye misbruk av ordet "garanti": GARANTI med store gullbokstaver; tre måneder på bruktbiler. Etter tre måneder; selger har ikke noe ansvar. Det er i virkeligheten en ulovlig ansvarsfraskrivelse. 0 Siter
Orio Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Så du forbrukerinspektørene på onsdag? Hvis du betaler med kredittkort kan du kreve pengene tilbake av banken hvis du ikke får den varen du har betalt for. Nok en "hemmelig" regel. 0 Siter
Gjest tv2 hjelper deg Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Så du forbrukerinspektørene på onsdag? Hvis du betaler med kredittkort kan du kreve pengene tilbake av banken hvis du ikke får den varen du har betalt for. Nok en "hemmelig" regel. Nei jeg så det ikke, men jeg leste om det. Kjekt å vite 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.