Zippi Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Kan noen hjelpe meg? Jeg trenger en spøkelseshistorie som kan passe for 7-åringer. Tenkte jeg skulle skremme dem litt i bursdag, men helst ikke så mye at foreldrene tar kontakt etterpå.... 0 Siter
KaVa Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Den evige hit'en med blodappelsinen er vel en slager i den alderen? (fortell en skummel fortelling om et barn som følger et blodspor ned i kjelleren, mørkt, rare lyder etc - og så viser det seg å være en blodappelsin (teit, jeg vet - men det funker :-) 0 Siter
Zarine Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Støtter KaVas forslag. Veninna mi fortalte med den med blod i trappa... blod i trappa... (blodappelsinen, altså) da vi gikk på bgh (6 og 7 år gml) og den var jo veldig spennende da, men når den var slutt så var den jo ikkje nifs likevel, bare akkurat passe 0 Siter
Sofline Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg ville alltid droppet det. Det er alltid noen unger som blir skremt fra sans og samling av sånne historier (*kremter*), selv om de andre tar lett på det. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Du sier med din skumleste stemme: Det var en gang i en mørk, mørk skog, et mørkt, mørkt hus. Jeg gikk inn den mørke, mørke døra og kom inn i en mørk, mørk gang. Jeg gikk opp den mørke, mørke trappa og kom til et mørkt, mørkt rom. Der så jeg en mørk, mørk kiste... Jeg åpna kista forsiktig.....hva kunne det være der (hviskestemme). der var et mørkt, mørkt skrin (hysterisk kraftig grov stemme!) og oppi det mørke, mørke skrinet, lå det en (stemmen opp i fistel!) lys, lys melkesjokolade (med din peneste, lyse stemme) :-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Du sier med din skumleste stemme: Det var en gang i en mørk, mørk skog, et mørkt, mørkt hus. Jeg gikk inn den mørke, mørke døra og kom inn i en mørk, mørk gang. Jeg gikk opp den mørke, mørke trappa og kom til et mørkt, mørkt rom. Der så jeg en mørk, mørk kiste... Jeg åpna kista forsiktig.....hva kunne det være der (hviskestemme). der var et mørkt, mørkt skrin (hysterisk kraftig grov stemme!) og oppi det mørke, mørke skrinet, lå det en (stemmen opp i fistel!) lys, lys melkesjokolade (med din peneste, lyse stemme) :-) Den var jo kjempesøt!!! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Den var jo kjempesøt!!! Den tror jeg er så uskyldig at ungene helt glemmer å være redde ;-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Den tror jeg er så uskyldig at ungene helt glemmer å være redde ;-) Helt enig! 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 Du sier med din skumleste stemme: Det var en gang i en mørk, mørk skog, et mørkt, mørkt hus. Jeg gikk inn den mørke, mørke døra og kom inn i en mørk, mørk gang. Jeg gikk opp den mørke, mørke trappa og kom til et mørkt, mørkt rom. Der så jeg en mørk, mørk kiste... Jeg åpna kista forsiktig.....hva kunne det være der (hviskestemme). der var et mørkt, mørkt skrin (hysterisk kraftig grov stemme!) og oppi det mørke, mørke skrinet, lå det en (stemmen opp i fistel!) lys, lys melkesjokolade (med din peneste, lyse stemme) :-) Nå har jeg fortalt spøkelseshistorier til barna, både denne du hadde og den som andre foreslo med blodappelsin. Stor suksess Ville bare si at en av ungene hadde hørt din historie i en annen variant. Det var samme begynnelse, med mørk skog, mørkt hus og mørke rom. Den ble avsluttet med at en dør åpnet seg og da hørte man en stemme som sa "Mamma, jeg må tisse" ) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 Nå har jeg fortalt spøkelseshistorier til barna, både denne du hadde og den som andre foreslo med blodappelsin. Stor suksess Ville bare si at en av ungene hadde hørt din historie i en annen variant. Det var samme begynnelse, med mørk skog, mørkt hus og mørke rom. Den ble avsluttet med at en dør åpnet seg og da hørte man en stemme som sa "Mamma, jeg må tisse" ) Hehe, den nye versjonen skal jeg fortelle ungene imorgen. De kommer nok til å le seg i hjæl av den overraskende og uventede slutten :-)) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.