Gå til innhold

Å ikke selge hus til pakistanere

Anbefalte innlegg

Gjest heffalumpen
Skrevet

Poenger her er et media framstiller idioter som representative for nordmenn. Nå "vet" alle innvandrere at "alle" nordmenn er rasister. Noe de ikke er.

Steinar Lem hadde en intr. kronikk i aftenposten forleden.

Politikere som overdriver respekt etc. for å ha sitt på det tørre. Mens de bare meler vår egen kake. Juger på seg symptiske holdninger.

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

35

• flisa

11

• Paloma

7

• red

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvorfor kommer du med et tenkt tilfelle, som er til forvekslig likt en kjent mediasak nå - bortsett fra at detaljene dine er endret slik at konklusjonen og hva som er rett/galt er soleklart?

I det tenkte tilfellet ditt er det jo hevet over enhver tvil at det er vesentlige kjøps/salgsmessige forskjeller på de to kjøperne, noe som i seg selv er god nok grunn til å velge den ene fremfor den andre. Var det slik i denne Bekkelag-saken også?

"........................................."

Risløkka. Altså mellom Økern og Linderud.

Bekkelaget er i Ryen / Ekeberg-området.

* pirker *

Skrevet

Ja, men dette var nå i tilfellet med mine hypotetiske bøllete kontrollfreak brødre det da.

Syns du media burde holdt kjeft om denne husselgeren som var bekymret for plenen sin da?

Absolutt. Fokuset som settes på dette deler oss enda mer i to leire. Pakistanere ser på nordmenn som -enda mer- rasister. Enda mer enn antirasistene har klart fra før. Nordmenn blir i disses øyne mer og mer rasistiske for hver dag, og kanskje de selv har hjulpet til å vekke dem opp og få dem på banen. Antirasistene lærer rasister hvordan de skal dyrke og utøve sin rasisme. Rasistene har enda noen fler å hate, og som de kan slåss mot og skape publisitet for seg selv.

Jeg mener: jo mer publisitet, jo mer rasisme.

Skrevet

Selvsagt - gjøre det som er best for meg! Hverken naboer eller kjøper kommer inn i bildet spør du meg. Hvis ikke naboen var min gamle mor, kanskje til nød...

Men hadde ikke gått i media og skyldt på gressplenen dah....

Takk, der har vi litt av essensen.

Skrevet

Hvorfor kommer du med et tenkt tilfelle, som er til forvekslig likt en kjent mediasak nå - bortsett fra at detaljene dine er endret slik at konklusjonen og hva som er rett/galt er soleklart?

I det tenkte tilfellet ditt er det jo hevet over enhver tvil at det er vesentlige kjøps/salgsmessige forskjeller på de to kjøperne, noe som i seg selv er god nok grunn til å velge den ene fremfor den andre. Var det slik i denne Bekkelag-saken også?

"........................................."

Bra.

"Var det slik i denne Bekkelag-saken også?"

Det er det vi ikke vet. Men vil vi noen gang få vite noe mer om dette? Hvem ønsker kompromittere noen i denne saken? Dette går i en boks med lokk på, og holdes innenfor den snevre krets. Ingen vil i media når de bare kan tape på det?

Skrevet

Steinar Lem hadde en intr. kronikk i aftenposten forleden.

Politikere som overdriver respekt etc. for å ha sitt på det tørre. Mens de bare meler vår egen kake. Juger på seg symptiske holdninger.

Bare ta han naboen i bilen som vi så på TV, hva i all verden ellers skulle han svare, annet enn det han gjorde? Det er tåpelig å spørre, så dumt at det var første kommentar her i huset.

Spør han: har du noen gang vært utro mot din kone? Slår du dine barn? Er du sado-masochist? Har du drukket? Er du pedofil?

Skrevet

Noen som er glad i huset sitt, vil at de som flytter inn skal ta vare på "livsverket" sitt --- tenker på hus med hage osv. Da kan det hende de velger å selge til de mest sympatiske, heller enn en grådig gribb som byr 100.000 over.

Gammeldags, men det forekommer. Penger er ikke alt.

Der har du noe viktig: andre er ikke som oss, og hus er følelser for noen. Huset er hele min gamle fars liv, det er ingen i tvil om som kjenner han.

Jeg kjenner naboene, og de ville neppe like at han solgte til hvem som helst. Han har ingen som helst makt over hva de ville mene, men spør du dem, så ljuger de villig vekk til de som ikke er med i kameratflokken.

Skrevet

Man er ikke pliktig til å selge til høyeste bud. skjønner at det er kjipt for pakistaneren som fant sitt drømmehus, men kanskje like greit om området er full av konservative, høyrevridde rasister som ikke tåler en pakistaner som nabo :)

Skrevet

Bra.

"Var det slik i denne Bekkelag-saken også?"

Det er det vi ikke vet. Men vil vi noen gang få vite noe mer om dette? Hvem ønsker kompromittere noen i denne saken? Dette går i en boks med lokk på, og holdes innenfor den snevre krets. Ingen vil i media når de bare kan tape på det?

Jo - vi vet jo det -når selgeren sier at "de passer ikke inn"

Skrevet

Risløkka. Altså mellom Økern og Linderud.

Bekkelaget er i Ryen / Ekeberg-området.

* pirker *

Jeg vet hvor Risløkka er :-) Jeg hadde bare for meg at det var Bekkelaget.

"............................................"

Gjest heffalumpen
Skrevet

Bare ta han naboen i bilen som vi så på TV, hva i all verden ellers skulle han svare, annet enn det han gjorde? Det er tåpelig å spørre, så dumt at det var første kommentar her i huset.

Spør han: har du noen gang vært utro mot din kone? Slår du dine barn? Er du sado-masochist? Har du drukket? Er du pedofil?

Så det ikke, sorry

Skrevet

Noen som er glad i huset sitt, vil at de som flytter inn skal ta vare på "livsverket" sitt --- tenker på hus med hage osv. Da kan det hende de velger å selge til de mest sympatiske, heller enn en grådig gribb som byr 100.000 over.

Gammeldags, men det forekommer. Penger er ikke alt.

Det har du rett i - den dagen vi selger - så vil vi nok ha en "verdig kjøper" - men vi har også en sum vi er NØDT til å få.

Jeg trodde ikke man hadde lov til å nekte å ta i mot høyeste bud - om det gikk vi megler?

Skrevet

Det har du rett i - den dagen vi selger - så vil vi nok ha en "verdig kjøper" - men vi har også en sum vi er NØDT til å få.

Jeg trodde ikke man hadde lov til å nekte å ta i mot høyeste bud - om det gikk vi megler?

Joda, man kan akseptere akkurat det budet man vil.

Jeg har hørt om folk som har akseptert et bud midt i budgivningen, fordi de selv syns prisen begynte å bli usakelig høy.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Der har du noe viktig: andre er ikke som oss, og hus er følelser for noen. Huset er hele min gamle fars liv, det er ingen i tvil om som kjenner han.

Jeg kjenner naboene, og de ville neppe like at han solgte til hvem som helst. Han har ingen som helst makt over hva de ville mene, men spør du dem, så ljuger de villig vekk til de som ikke er med i kameratflokken.

OK, folk er feige...

Jeg vil ikke bo på grønland i oslo, for jeg føler meg ikke hjemme med 85 % ikke-europeere, og dessuten gjenger du helst bør unngå å få øyekontakt med hvis du er kvinne.

En annen sak er å ta et glass øl/ gå på et utested der. jeg snakker om å bo der, gå i bakgatene der til daglig (om kvelden).

Så da er vel jeg fordomsfull? Eller modig? :P

Skrevet

Man er ikke pliktig til å selge til høyeste bud. skjønner at det er kjipt for pakistaneren som fant sitt drømmehus, men kanskje like greit om området er full av konservative, høyrevridde rasister som ikke tåler en pakistaner som nabo :)

Takk. Der har vi et poeng: vil han egentlig bo der? Kanskje selgeren gjorde han en tjeneste?

Det kan høres grusomt, men konservative kristne og jøder er ikke greie å ha med å gjøre. I USA er de direkte farlige.

Pakistaneren vil vel også ha et egnet bomiljø for seg og sine.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Joda, man kan akseptere akkurat det budet man vil.

Jeg har hørt om folk som har akseptert et bud midt i budgivningen, fordi de selv syns prisen begynte å bli usakelig høy.

Ja, og noen hevner seg jo ved å klage på masse rart etterpå - så får de igjen pengene de ga 'for mye'.

Skrevet

Jo - vi vet jo det -når selgeren sier at "de passer ikke inn"

Ønsker de å bli godt mottatt?

Og vil de bli godt mottatt?

Ønsker de å bo mellom bare konservative mennesker med en heller utålelig kultur? Jeg vet hvor utåleleige de kan være, da jeg har hatt slike naboer. De hadde ikke annet enn forakt til overs for meg, og jeg tålte dem ikke.

Skrevet

Takk. Der har vi et poeng: vil han egentlig bo der? Kanskje selgeren gjorde han en tjeneste?

Det kan høres grusomt, men konservative kristne og jøder er ikke greie å ha med å gjøre. I USA er de direkte farlige.

Pakistaneren vil vel også ha et egnet bomiljø for seg og sine.

Jeg hadde en gang en jobb hvor jeg og jobbwen ikke var kompatible.

Etter en stund kom de å presenterte en slags oppsigelse, hvor de hadde avviklet stillingen min, og pga økonomi ikke kunne plassere meg i annen stilling.

Tynnt som faen, og jeg hadde hatt gode odds i en rettsak, men som jeg tenkte : 'ok, Helt ærlig, er jeg egentlig så inmari gira på å jobbe et sted hvor arbeidsgiver ikke vil ha meg'. Tenker litt det samme her. Er sikkert mange flotte hus andre steder, med mye hyggeligere naboer (enten de er norske eller pakistanere)

Skrevet

OK, folk er feige...

Jeg vil ikke bo på grønland i oslo, for jeg føler meg ikke hjemme med 85 % ikke-europeere, og dessuten gjenger du helst bør unngå å få øyekontakt med hvis du er kvinne.

En annen sak er å ta et glass øl/ gå på et utested der. jeg snakker om å bo der, gå i bakgatene der til daglig (om kvelden).

Så da er vel jeg fordomsfull? Eller modig? :P

Du ønsker ikke ofre din sikkerhet og bomiljø på solidaritetens alter? Dine barns oppvekst og skolegang? Har du rett til å ofre det på dine barns vegne?

Skrevet

Jeg vet hvor Risløkka er :-) Jeg hadde bare for meg at det var Bekkelaget.

"............................................"

Nei, det var til Bekkelaget at Mia Gundersen ønska dem velkommen! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...