Gå til innhold

Å ikke selge hus til pakistanere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker de å bli godt mottatt?

Og vil de bli godt mottatt?

Ønsker de å bo mellom bare konservative mennesker med en heller utålelig kultur? Jeg vet hvor utåleleige de kan være, da jeg har hatt slike naboer. De hadde ikke annet enn forakt til overs for meg, og jeg tålte dem ikke.

Jeg har så lite med naboene å gjøre at for meg spiller det INGEN rolle.

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

35

• flisa

11

• Paloma

7

• red

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det har du rett i - den dagen vi selger - så vil vi nok ha en "verdig kjøper" - men vi har også en sum vi er NØDT til å få.

Jeg trodde ikke man hadde lov til å nekte å ta i mot høyeste bud - om det gikk vi megler?

Jo, man velger faktisk selv hvem man vil selge til. Man er ikke tvunget til å selge til den som har høyeste budet.

Slik bør og må det være. Det kan være underliggende forhold som f.eks finansieringsplan, dato for overtakelse m.m som gjør at man velger å selge til en annen enn den med høyeste bud.

Skrevet

Jeg hadde en gang en jobb hvor jeg og jobbwen ikke var kompatible.

Etter en stund kom de å presenterte en slags oppsigelse, hvor de hadde avviklet stillingen min, og pga økonomi ikke kunne plassere meg i annen stilling.

Tynnt som faen, og jeg hadde hatt gode odds i en rettsak, men som jeg tenkte : 'ok, Helt ærlig, er jeg egentlig så inmari gira på å jobbe et sted hvor arbeidsgiver ikke vil ha meg'. Tenker litt det samme her. Er sikkert mange flotte hus andre steder, med mye hyggeligere naboer (enten de er norske eller pakistanere)

Takk. Der nærmet vi oss kraftig det sentrale poenget.

Like barn leker best, og det har media fått bekreftet til fulle.

Konservative eldre norske er ikke noe særlig å bo med som naboer. Jeg liker bedre rot og skrot, skitne unger og spetakkel med dyr og venner i en salig blanding i stedet for velstelte plener, blanke biler med skiboks, henger med båt på merkeklær som ikke skal bli skitne, gulv som ikke skal bli skittent, hund som må ha stamtre fra kongen og ikke bjeffe, ny snøfreser, årgangsvin i stua, hvit peis osv.

Skrevet

Joda, man kan akseptere akkurat det budet man vil.

Jeg har hørt om folk som har akseptert et bud midt i budgivningen, fordi de selv syns prisen begynte å bli usakelig høy.

A Så snill er ikke jeg :)

Skrevet

Jeg har så lite med naboene å gjøre at for meg spiller det INGEN rolle.

Du kan til nød skyte blink på dem når du kjeder deg. Da er det en fordel at de er store, så de er lette å treffe.

Skrevet

Absolutt. Fokuset som settes på dette deler oss enda mer i to leire. Pakistanere ser på nordmenn som -enda mer- rasister. Enda mer enn antirasistene har klart fra før. Nordmenn blir i disses øyne mer og mer rasistiske for hver dag, og kanskje de selv har hjulpet til å vekke dem opp og få dem på banen. Antirasistene lærer rasister hvordan de skal dyrke og utøve sin rasisme. Rasistene har enda noen fler å hate, og som de kan slåss mot og skape publisitet for seg selv.

Jeg mener: jo mer publisitet, jo mer rasisme.

Akkurat det tror jeg at jeg er helt enig med deg i - at noen er idioter gjør ikke alle til idioter, selv om VG har sagt det :)

Skrevet

Jo, man velger faktisk selv hvem man vil selge til. Man er ikke tvunget til å selge til den som har høyeste budet.

Slik bør og må det være. Det kan være underliggende forhold som f.eks finansieringsplan, dato for overtakelse m.m som gjør at man velger å selge til en annen enn den med høyeste bud.

Så bra! :)

Skrevet

Jeg solgte en bolig for noen år siden, valget sto mellom de to siste budene. en var 10-15.000 høyere, men hadde masse forbehold om finansiering, det andre var cash on deal.

Kan jo gjette hva jeg valgte.

Skrevet

Nei, det var til Bekkelaget at Mia Gundersen ønska dem velkommen! ;)

Mia Gundersen? Herejemini, nå skal alle sko seg på sin hyklerske kvasiempati. De lukter mediadekning og bisniss. Det er plass til mer mel på kaka der. Om en stund er det ingen som husker den "stakkars" utlendingen.

Skrevet

A Så snill er ikke jeg :)

Er ikke snillhet, men folk har forskjellig moral og etikk.

For noen er det umoralsk å gjøre slikt, for andre ikke.

Skrevet

Takk. Der nærmet vi oss kraftig det sentrale poenget.

Like barn leker best, og det har media fått bekreftet til fulle.

Konservative eldre norske er ikke noe særlig å bo med som naboer. Jeg liker bedre rot og skrot, skitne unger og spetakkel med dyr og venner i en salig blanding i stedet for velstelte plener, blanke biler med skiboks, henger med båt på merkeklær som ikke skal bli skitne, gulv som ikke skal bli skittent, hund som må ha stamtre fra kongen og ikke bjeffe, ny snøfreser, årgangsvin i stua, hvit peis osv.

Lurer på hvordan saken hadde vært stilt hvis Oslo kommune ønsket å kjøpe huset til bruk som mellomstasjon for tilsynelatende 'rehabiliterte' pedofile sexovergripere for tilnærming til normalisering, uten tilsyn.

Skrevet

Lurer på hvordan saken hadde vært stilt hvis Oslo kommune ønsket å kjøpe huset til bruk som mellomstasjon for tilsynelatende 'rehabiliterte' pedofile sexovergripere for tilnærming til normalisering, uten tilsyn.

Uten sammenligning forøvrig ..

Skrevet

OK, folk er feige...

Jeg vil ikke bo på grønland i oslo, for jeg føler meg ikke hjemme med 85 % ikke-europeere, og dessuten gjenger du helst bør unngå å få øyekontakt med hvis du er kvinne.

En annen sak er å ta et glass øl/ gå på et utested der. jeg snakker om å bo der, gå i bakgatene der til daglig (om kvelden).

Så da er vel jeg fordomsfull? Eller modig? :P

Må bare si det - uten at jeg skal generalisere og gjøre det til sannhet for alle:

Jeg bodde på Grønland, og jeg elsket det! Jeg flyttet inn under tvil, hadde hørt at det var et dårlig strøk, men det er det flotteste stedet jeg noen gang har bodd - angrer fortsatt på at jeg ikke kjøpte leiligheten der og beholdt den, selv om vi flyttet...

Jeg gikk der flere ganger om natten, det var alltid opplyst og vektere der, i tillegg til at det nesten aldri var helt stille og 'øde'. Jeg var aldri redd, er mye mer nervøs når jeg nå går hjem fra bussen på mørke og øde forstadsveier...

Skrevet

Akkurat det tror jeg at jeg er helt enig med deg i - at noen er idioter gjør ikke alle til idioter, selv om VG har sagt det :)

Dette går ut over alle nordmenn allikevel, da innvandrere får bekreftet alle sine mistanker og fordommer til fulle. En idiot blir slept til gapestokken og media ødelegger for noen milliooner anstendige og redelige nordmenn.

Ola Nordmann: "Ja da er vi stemplet som rasister hver dag hele året, så da er det likegyldig hva vi gjør".

Ali: "Ja de går til og med i tog for å bekrefte rasismen og anklage og "piske" seg selv, så da må de jo være det. De ber oss være med å pine dem, så da må vi jo det."

Skrevet

Hehehehe.

Kommunen forsøkte å anlegge et asylmottak på Hoff, da skortet det ikke på vikarierende årsaker. for å få stoppa det.

Det beste argumentet var "Hvorfor ikke anlegge det på østkanten av Oslo, det er jo der "de" er og kommer til å havne likvel!" Og det er jo sant, det er der de havner. Nei hysj - det er jo forbudt å røpe!

Skrevet

Må bare si det - uten at jeg skal generalisere og gjøre det til sannhet for alle:

Jeg bodde på Grønland, og jeg elsket det! Jeg flyttet inn under tvil, hadde hørt at det var et dårlig strøk, men det er det flotteste stedet jeg noen gang har bodd - angrer fortsatt på at jeg ikke kjøpte leiligheten der og beholdt den, selv om vi flyttet...

Jeg gikk der flere ganger om natten, det var alltid opplyst og vektere der, i tillegg til at det nesten aldri var helt stille og 'øde'. Jeg var aldri redd, er mye mer nervøs når jeg nå går hjem fra bussen på mørke og øde forstadsveier...

Men gikk du kl 03 om natten søndag langs Akerselva?

Skrevet

Mia Gundersen? Herejemini, nå skal alle sko seg på sin hyklerske kvasiempati. De lukter mediadekning og bisniss. Det er plass til mer mel på kaka der. Om en stund er det ingen som husker den "stakkars" utlendingen.

Hvorfor kaller du ham utlending? Han er født og oppvokst i norge, og har norsk statsborgerskap.

Skrevet

Hvorfor kaller du ham utlending? Han er født og oppvokst i norge, og har norsk statsborgerskap.

Da skjønner jeg ikke hvorfor han selv ser på seg selv som noe annet enn "den gjengse innvåner av Norges land"

Skrevet

Hva skal vi kalle han? Personen er uinteressant, det er menneskesynet, konservativismen og bomiljø som er sentralt her.

Raser er for meg uinteressant. Rasedebatten er slutt. De som snakker om raser i dag har gått glipp av minst 20 års samfunnsdebatt.

Det som også er intressant er hvorfor vi er så beskyttende overfor en person som kan hoste opp mange milloner kroner? Jeg vet mange som godt kunne trenge dette huset bedre, men som ikke har råd.

Jeg ventet litt med dette poenget. Hva er det millionæren klager for? Ali på Grønland om har seks barn og er arbeidsledig har sikkert ikke noen som helst sympati for denne rikingen som klager, hvorfor har vi det?

Er vi blitt helt gale?

Skrevet

Da skjønner jeg ikke hvorfor han selv ser på seg selv som noe annet enn "den gjengse innvåner av Norges land"

Med 4 mill å avse?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...