Gå til innhold

Å ikke selge hus til pakistanere

Anbefalte innlegg

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

35

• flisa

11

• Paloma

7

• red

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva skal vi kalle han? Personen er uinteressant, det er menneskesynet, konservativismen og bomiljø som er sentralt her.

Raser er for meg uinteressant. Rasedebatten er slutt. De som snakker om raser i dag har gått glipp av minst 20 års samfunnsdebatt.

Det som også er intressant er hvorfor vi er så beskyttende overfor en person som kan hoste opp mange milloner kroner? Jeg vet mange som godt kunne trenge dette huset bedre, men som ikke har råd.

Jeg ventet litt med dette poenget. Hva er det millionæren klager for? Ali på Grønland om har seks barn og er arbeidsledig har sikkert ikke noen som helst sympati for denne rikingen som klager, hvorfor har vi det?

Er vi blitt helt gale?

Så han fortjener ikke sympati fordi han har penger?? Det er da ikke det som er det saken dreier seg om.

Jeg hadde blitt forbannet om jeg hadde blitt nektet å kjøpe en bolig fordi folk har fordommer mot meg, og det syns jeg han fyren har rett til å være også. Når folk ikke får lov til å kjøpe bolig på grunn av navn og etnisk tilhørighet, er det rasisme.

Men du har rett i én ting, og det er at jeg aldri kunne tenkt meg å bo i et sånt område med barna mine. Grøsser på ryggen over sånne folk! Sånne "verdier" vil jeg ikke at barna mine skal plukke opp!

Skrevet

Men gikk du kl 03 om natten søndag langs Akerselva?

Nei, det tror jeg aldri jeg gjorde, bare rundt Smalgangen og der. Skal kanskje ikke så langt fra det området før det blir 'skumlere' på natta. Men på dagen var det et flott sted å bo! :)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Du ønsker ikke ofre din sikkerhet og bomiljø på solidaritetens alter? Dine barns oppvekst og skolegang? Har du rett til å ofre det på dine barns vegne?

det hadde ikke vært naturlig for meg å ha 90% arabere som med-foreldre i en skoleklasse, nei.

Skrevet

Så han fortjener ikke sympati fordi han har penger?? Det er da ikke det som er det saken dreier seg om.

Jeg hadde blitt forbannet om jeg hadde blitt nektet å kjøpe en bolig fordi folk har fordommer mot meg, og det syns jeg han fyren har rett til å være også. Når folk ikke får lov til å kjøpe bolig på grunn av navn og etnisk tilhørighet, er det rasisme.

Men du har rett i én ting, og det er at jeg aldri kunne tenkt meg å bo i et sånt område med barna mine. Grøsser på ryggen over sånne folk! Sånne "verdier" vil jeg ikke at barna mine skal plukke opp!

Saken er ikke en sak representativ for det norske folk, det er en sur og hevnlysten pakistaner og en gjeng konservative surpomper som henger ut skittentøyet til allmen beskuelse. En som vil bruke media for å hevne seg på andre.

Hvis dette følger vanlige prosesser, så dukker det opp noen pakistanere som sikkert har noe utestående med han kjøpern, og ikke kommer til i media. Og en gjeng uvenner av selger som vil benytte sjansen til å hevne gammel fiendskap. I tillegg til alle som vil mele sin egen kake på bekostning av det norske folk og lekse opp om gammeldags rasisme, imperialisme og dekadente konservative kristne og jøder osv osv.

Skrevet

Nei, det tror jeg aldri jeg gjorde, bare rundt Smalgangen og der. Skal kanskje ikke så langt fra det området før det blir 'skumlere' på natta. Men på dagen var det et flott sted å bo! :)

Som ei venninne sa om samboern: han er snill når han er edru!

Det er fint der om dagen altså?

Skrevet

det hadde ikke vært naturlig for meg å ha 90% arabere som med-foreldre i en skoleklasse, nei.

Fordi like barn leker best.

Da jeg bodde nær folk som var helt ulike meg, da var jeg ensom.

Selv om alle ville ha hjelp, så fikk jeg ikke noe ut av det selv. Vi hadde ikke noe felles. Vi hadde ikke noe å snakke om. De ville at jeg skulle bo der, men de var ikke interessert i meg, like lite som jeg var interessert i dem.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Huff. Jeg vet ikke engang hvor jeg skal starte. Det er helg om få minutter og jeg har derfor verken tid eller energi til å gå inn i en endeløs diskusjon med deg, men akkurat det her klarer jeg ikke la ligge.

Du skriver:

"Skepsis til innvandrere må forsvinne langsomt uten at noen fyrer oppunder det."

Dette kommer faktisk fra en mann som i en årrekke har sitti på dol og kasta første stein hver eneste gang en innvandrer går på rødt lys ...

Herremininnihelveteshatt!

Skrevet

Fordi like barn leker best.

Selv om alle ville ha hjelp, så fikk jeg ikke noe ut av det selv. Vi hadde ikke noe felles. Vi hadde ikke noe å snakke om. De ville at jeg skulle bo der, men de var ikke interessert i meg, like lite som jeg var interessert i dem.

"Fordi like barn leker best.

Selv om alle ville ha hjelp, så fikk jeg ikke noe ut av det selv. Vi hadde ikke noe felles. Vi hadde ikke noe å snakke om. De ville at jeg skulle bo der, men de var ikke interessert i meg, like lite som jeg var interessert i dem."

Litt morsomt å lese dette fra en person som i andre innlegg har påpekt faren ved gettofisering.

Akk-ja-sann, verden er full av paradokser...

Skrevet

Huff. Jeg vet ikke engang hvor jeg skal starte. Det er helg om få minutter og jeg har derfor verken tid eller energi til å gå inn i en endeløs diskusjon med deg, men akkurat det her klarer jeg ikke la ligge.

Du skriver:

"Skepsis til innvandrere må forsvinne langsomt uten at noen fyrer oppunder det."

Dette kommer faktisk fra en mann som i en årrekke har sitti på dol og kasta første stein hver eneste gang en innvandrer går på rødt lys ...

Jeg har aldri vært for å diskriminere. Jeg har aldri talt for å diskriminere noen. Heller ikke i denne saken vil jeg at noen skal diskrimineres. Men selger valgte å gå 50 tusen ned for å unngå at denne bestemte personen fikk huset. Hvis en nordmann hadde vært nektet på samme måte, ville det vakt oppsikt? Det må være en grunn for dette som vi ikke får høre om. Ingen kaster 50 store ut av vinduet.

Boligbyggelagene på østkanten opplever at folk som tar leiligheter på forkjøpsrett blir truet, er det OK? Hvor tror du truslene kommer fra? Hvorfor skriver ikke avisene om det? Det er mye avisene ikke skriver om som de ikke burde, og mye de skriver om som de ikke burde.

Har du hørt om at rullestolbrukere blir nekta å kjøpe? Det vil du nå få høre om.

Skrevet

Du skriver:

Når en går 50 store ned for at en bestemt person skal få kjøpe, så velger jeg å tro at det flyter penger under bordet. Jeg ville tippe at selger fikk noen bunker med tusinger i en bærepose på et hjørne. Og jeg tror at denne pakistaneren vet veldig godt at selger ikke vil snakke om årsaker.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har aldri vært for å diskriminere. Jeg har aldri talt for å diskriminere noen. Heller ikke i denne saken vil jeg at noen skal diskrimineres. Men selger valgte å gå 50 tusen ned for å unngå at denne bestemte personen fikk huset. Hvis en nordmann hadde vært nektet på samme måte, ville det vakt oppsikt? Det må være en grunn for dette som vi ikke får høre om. Ingen kaster 50 store ut av vinduet.

Boligbyggelagene på østkanten opplever at folk som tar leiligheter på forkjøpsrett blir truet, er det OK? Hvor tror du truslene kommer fra? Hvorfor skriver ikke avisene om det? Det er mye avisene ikke skriver om som de ikke burde, og mye de skriver om som de ikke burde.

Har du hørt om at rullestolbrukere blir nekta å kjøpe? Det vil du nå få høre om.

"Hvis en nordmann hadde vært nektet på samme måte, ville det vakt oppsikt? Det må være en grunn for dette som vi ikke får høre om. Ingen kaster 50 store ut av vinduet."

Du later som om du er så fryktelig verdensvant. Vel, hvis du er det er du fullstendig klar over smårasismen som ulmer blant hovedstadens såkalte fintfolk. Det er få som er verre enn disse, og det vet du utrolig godt.

For øvrig vet vi årsaken i dette tilfellet. Fyren ser ikke ut til å kunne håndtere en gressklipper.

Skrevet

Driter ikke folk i det uansett, så lenge det ikke gjelder dem.

Funksjonshemmede er den gruppen som blir utsatt for mest diskriminering i hele Norge.

Skrevet

"Hvis en nordmann hadde vært nektet på samme måte, ville det vakt oppsikt? Det må være en grunn for dette som vi ikke får høre om. Ingen kaster 50 store ut av vinduet."

Du later som om du er så fryktelig verdensvant. Vel, hvis du er det er du fullstendig klar over smårasismen som ulmer blant hovedstadens såkalte fintfolk. Det er få som er verre enn disse, og det vet du utrolig godt.

For øvrig vet vi årsaken i dette tilfellet. Fyren ser ikke ut til å kunne håndtere en gressklipper.

Jeg er fullstendig klar over at vestkantfolk ikke liker at nabolaget skitnes til med proletarer og alskens pakk.

Jeg har ingen ting til overs for slike, jeg har heller ingen ting til overs for hevngjerrige surpomper som nekter å akseptere at slik er det.

Media tror de skal klare å skape helt nye nye holdninger over natta, liksom advare likesinnede, men så bare sveiser de fast de gamle og gjør dem stuerene. Aldri har selgere vært så opptatt av hvem som byr og kjøper. Nå kan de snakke om det, fordi det har stått i avisen. Andre gjør det jo?

Men det er uunngåelig, vi er maktesløse overfor innfall og utspill som styres av kreti og pleti, vi vet aldri hva som kommer og hvordan det blir mottatt.

Menneskene som har forakt for ulikheter har nesten alle den samme forakten for utlendinger som de har for funksjonshemma, det er de samme folka. Er du tolerant, så er du tolerant mot alle. Er du intolerant, så er du det mot alle. Tenk på det neste gang du møter et intolerant menneske.

Skrevet

Driter ikke folk i det uansett, så lenge det ikke gjelder dem.

Funksjonshemmede er den gruppen som blir utsatt for mest diskriminering i hele Norge.

Til og med ligningskontoret driter i om jeg kan lese selvangivelsen eller ikke. I 50 år har de kunnet lage større skrift så lett som bare det, men de lager bare mindre og mindre skrift. Total forakt for 50-60 tusen mennesker som ikke kan lese den. Og det hadde ikke vært noen som helst ulempe for alle de andre å få den større skrift heller.

Men å trykke den på samisk og nynorsk kan de. Det er mange fler som ersvaksynte enn som leser samisk.

Nå mangler det bare at de i stedet trykker den på urdu, så er forakten komplett.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er fullstendig klar over at vestkantfolk ikke liker at nabolaget skitnes til med proletarer og alskens pakk.

Jeg har ingen ting til overs for slike, jeg har heller ingen ting til overs for hevngjerrige surpomper som nekter å akseptere at slik er det.

Media tror de skal klare å skape helt nye nye holdninger over natta, liksom advare likesinnede, men så bare sveiser de fast de gamle og gjør dem stuerene. Aldri har selgere vært så opptatt av hvem som byr og kjøper. Nå kan de snakke om det, fordi det har stått i avisen. Andre gjør det jo?

Men det er uunngåelig, vi er maktesløse overfor innfall og utspill som styres av kreti og pleti, vi vet aldri hva som kommer og hvordan det blir mottatt.

Menneskene som har forakt for ulikheter har nesten alle den samme forakten for utlendinger som de har for funksjonshemma, det er de samme folka. Er du tolerant, så er du tolerant mot alle. Er du intolerant, så er du det mot alle. Tenk på det neste gang du møter et intolerant menneske.

"Menneskene som har forakt for ulikheter har nesten alle den samme forakten for utlendinger som de har for funksjonshemma, det er de samme folka. Er du tolerant, så er du tolerant mot alle. Er du intolerant, så er du det mot alle. Tenk på det neste gang du møter et intolerant menneske."

Du er et levende bevis for at dette er vås fra din side.

Du er stadig tolerant overfor funksjonshemma, men du er utrolig intolerant i forhold til innvandrere.

Men at disse "besteborgerne" er de samme som spytter på uteliggere er også min erfaring.

Skrevet

Til og med ligningskontoret driter i om jeg kan lese selvangivelsen eller ikke. I 50 år har de kunnet lage større skrift så lett som bare det, men de lager bare mindre og mindre skrift. Total forakt for 50-60 tusen mennesker som ikke kan lese den. Og det hadde ikke vært noen som helst ulempe for alle de andre å få den større skrift heller.

Men å trykke den på samisk og nynorsk kan de. Det er mange fler som ersvaksynte enn som leser samisk.

Nå mangler det bare at de i stedet trykker den på urdu, så er forakten komplett.

Du må lære deg å aldri glemme at du er et b-menneske. Du vil aldri klare å hevde deg blandt friske mennesker, de tror du er dum i hodet.

Skrevet

"Menneskene som har forakt for ulikheter har nesten alle den samme forakten for utlendinger som de har for funksjonshemma, det er de samme folka. Er du tolerant, så er du tolerant mot alle. Er du intolerant, så er du det mot alle. Tenk på det neste gang du møter et intolerant menneske."

Du er et levende bevis for at dette er vås fra din side.

Du er stadig tolerant overfor funksjonshemma, men du er utrolig intolerant i forhold til innvandrere.

Men at disse "besteborgerne" er de samme som spytter på uteliggere er også min erfaring.

Egentlig har vi ikke noe å diskutere. Jeg tror du er mer interessert i min person enn saken. Men jeg vil diskutere sak.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Egentlig har vi ikke noe å diskutere. Jeg tror du er mer interessert i min person enn saken. Men jeg vil diskutere sak.

Passer meg bra. Jeg har ikke tid til mer.

Skrevet

Den saken jeg hørte om på radioen - der hadde pakistaneren høyeste bud - men selgeren sa "han passer ikke inn i nabolaget"

DET går bare ikke an.

Den holdningen du beskriver er selvfølgelig uakseptabel. Men nå vet man ikke om det utsagnet virkelig er sant eller noe fyren bare fant på som hevn for å ha blitt avvist som kjøper. Avisene er som kjent full av løgn, men dødsannonsene skal visst være sanne.

Har blitt fortalt om en temmelig lik holdning til boligkjøpere i en meget velstående forstad til en storby (ikke Norge). Ikke en gang folk som var født og oppvokst i landet kunne regne med å få kjøpe bolig der. Krakilske naboer sørget for at budgiveres bakgrunn ble saumfart til minste detalj. Fant de noe de ikke likte, kunne de by de dobbelte for boligen for å unngå naboer som ikke var fornemme nok!

Keinsteins eksempel er ulikt det du kommenterer og er noe som burde gi ettertanke:

Skal kjøper kunne velge fritt hvem h*n vil selge til?

Skal ikke mulig overtagelsetidspunkt og øvrige betingelser kunne telle for hvem kjøper vil selge til?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...