Gå til innhold

Å ikke selge hus til pakistanere

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Menneskene som har forakt for ulikheter har nesten alle den samme forakten for utlendinger som de har for funksjonshemma, det er de samme folka. Er du tolerant, så er du tolerant mot alle. Er du intolerant, så er du det mot alle. Tenk på det neste gang du møter et intolerant menneske."

Du er et levende bevis for at dette er vås fra din side.

Du er stadig tolerant overfor funksjonshemma, men du er utrolig intolerant i forhold til innvandrere.

Men at disse "besteborgerne" er de samme som spytter på uteliggere er også min erfaring.

Det viktige er hvem som får mest av alt.

Tror du det en gammel hedersdame som har jobbet i 60 år?

Tror du det er en gammel sliter av en hedersmann som er blitt dement?

Eller en nyankommet innvandrerungdom som selger narko og egentlig ikke vil noe annet?

Det irriterer meg at media skal fokusere på en rik og fornærmet utlending som ikke får bo i byens fineste strøk når de gir f i annet som er mye viktigere. En arbeidsløs innvandrer med 6 barn som ikke snakker norsk, og nettopp har fått kona si til landet blir ikke skrevet om.

Sjukepleiere som ikke får gjort jobben sin pga språkproblemer med halvparten av pasientene blir heller ikke skrevet om. Heller ikke om flere som ligger på infeksjonsisolat og ikke forstår hvorfor de er innesperret fordi legene ikke finner tolker.

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

35

• flisa

11

• Paloma

7

• red

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Saken er ikke en sak representativ for det norske folk, det er en sur og hevnlysten pakistaner og en gjeng konservative surpomper som henger ut skittentøyet til allmen beskuelse. En som vil bruke media for å hevne seg på andre.

Hvis dette følger vanlige prosesser, så dukker det opp noen pakistanere som sikkert har noe utestående med han kjøpern, og ikke kommer til i media. Og en gjeng uvenner av selger som vil benytte sjansen til å hevne gammel fiendskap. I tillegg til alle som vil mele sin egen kake på bekostning av det norske folk og lekse opp om gammeldags rasisme, imperialisme og dekadente konservative kristne og jøder osv osv.

Skittentøyvask i media er salgbar vare ja!

Jeg syntes denne saken var interessant fordi jeg har hørt liknende tilfeller før - fra akkurat samme område. Det virker som at de som bor der oppe har dannet en slags allianse slik at de skal holde området "hvitt". Sånt er direkte kvalmende, og jeg syns det blir feil å dysse sånne ting ned. Jeg syns i hvertfall dette er en story med langt mer allmenn interesse enn f.eks Hagen og Sands malerikrangel...

Skrevet

Den holdningen du beskriver er selvfølgelig uakseptabel. Men nå vet man ikke om det utsagnet virkelig er sant eller noe fyren bare fant på som hevn for å ha blitt avvist som kjøper. Avisene er som kjent full av løgn, men dødsannonsene skal visst være sanne.

Har blitt fortalt om en temmelig lik holdning til boligkjøpere i en meget velstående forstad til en storby (ikke Norge). Ikke en gang folk som var født og oppvokst i landet kunne regne med å få kjøpe bolig der. Krakilske naboer sørget for at budgiveres bakgrunn ble saumfart til minste detalj. Fant de noe de ikke likte, kunne de by de dobbelte for boligen for å unngå naboer som ikke var fornemme nok!

Keinsteins eksempel er ulikt det du kommenterer og er noe som burde gi ettertanke:

Skal kjøper kunne velge fritt hvem h*n vil selge til?

Skal ikke mulig overtagelsetidspunkt og øvrige betingelser kunne telle for hvem kjøper vil selge til?

Jo jeg har visst skjønt det nå - trodde man måtte velge den som megleren sa jeg -dumma :)

Skrevet

Skittentøyvask i media er salgbar vare ja!

Jeg syntes denne saken var interessant fordi jeg har hørt liknende tilfeller før - fra akkurat samme område. Det virker som at de som bor der oppe har dannet en slags allianse slik at de skal holde området "hvitt". Sånt er direkte kvalmende, og jeg syns det blir feil å dysse sånne ting ned. Jeg syns i hvertfall dette er en story med langt mer allmenn interesse enn f.eks Hagen og Sands malerikrangel...

Ei dame på 75 ble nekta å flytte inn i et borettslag fordi hun var for gammel. De sa at hun sannsynligvis ikke kunne delta på dugnader. De i styret visste ikke at dugnad i borettslag er frivillig, oingen renger delat hvis de ikke vil.

Skrevet

Jo jeg har visst skjønt det nå - trodde man måtte velge den som megleren sa jeg -dumma :)

Halvparten visste ikke det før denne saken. Så nå er det ny debatt på gang i meglerkontorene. For mange åpner det muligheten for å ta penger under bordet. Den muligheten har alltid vært til stede, men mange visste det ikke. F eks hyttetomter og hytter selges ofte i to omganger.

Skrevet

"Hvis en nordmann hadde vært nektet på samme måte, ville det vakt oppsikt? Det må være en grunn for dette som vi ikke får høre om. Ingen kaster 50 store ut av vinduet."

Du later som om du er så fryktelig verdensvant. Vel, hvis du er det er du fullstendig klar over smårasismen som ulmer blant hovedstadens såkalte fintfolk. Det er få som er verre enn disse, og det vet du utrolig godt.

For øvrig vet vi årsaken i dette tilfellet. Fyren ser ikke ut til å kunne håndtere en gressklipper.

Jeg er hvit, og opplevde det samme i 1995, da jeg hadde et bud sim var 35 000 høyere en andre mann. Krigsveen ringte og gratulerte med salget, jeg skulle bare stikke innom for å signere ¨på vei hjem. Da jeg kom for å signere, var ikke leiligheten min, men til han som bød 35 000 mindre. Selger som jeg kjennte, ( han kunne ikke betjene sine lån, ingen nær venn, men en bekjennt,.) ville ikke selge til meg, da han mente at det var ett nederlag. Sånn var det!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...