Gå til innhold

Kan en få reseptbelagt medisin selv om man ikke har resept?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker Levaxin daglig. Er student og har fastlegen min i hjembyen min. Ringte på mandag der han skulle sende ny resept. Dette har ikke blitt gjort, så nå sitter jeg uten de faste medisinen min.Kan jeg få Levaxin uten resept for noen dager eller? Har kastet den som er brukt opp.

Skrevet

Har du esken/forpakningen som medisinen var i, med den klistrelappen der legens navn etc. står oppført?

I såfall kan det jo hende at du får ut en minstepakning på apoteket, hvis du legger frem saken din, og de er litt medgjørlige.

Nå vet jeg ikke hva slags medisin Levaxin er, men så lenge det ikke er medisin som det er strenge restriksjoner på (A/B-preparater?) så kan det jo hende det går greit.

Skrevet

Jeg fikk Levaxin forrige gang uten resept og leverte resepten dagen etter. Men jeg bruker samme apotek bestandig og kjenner de bak disken og de kjenner både meg og legen som er ved siden av apoteket.

Det er jo ikke noen medisin som kan misbrukes på noen måte så hvis du har hentet før og de vet at du bruker det så hadde jeg i hvert fall hørt om det var mulig.

Skrevet

Ring legen din - og be vedkommende ringe eller faxe apoteket du bruker så får du det raskere. I nøden kan man kanskje være heldig å få utlevert enkeltdoser med Levaxin hvis du har med den gamle esken med navnet ditt på, men dette går på good will hos det enkelte apotek.

Skrevet

Jeg fikk Levaxin sist jeg gikk tom midt i ferien til fastlegen min.

De kalte det "nødresept" på apoteket. Og det var ingen hast med å levere resepten.

Skrevet

Jeg fikk Levaxin sist jeg gikk tom midt i ferien til fastlegen min.

De kalte det "nødresept" på apoteket. Og det var ingen hast med å levere resepten.

På mitt faste apotek fikk jeg engang nødhjelp da jeg gikk tom for disse tablettene. De sa at når det gjelder akkurat denne kategorien - der det er viktige medisiner så får en hjelp.

Har opplevd å få disse tablettene uten resept to ganger. men begge apotekene visste at dette var medisin jeg måtte ha.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...