Gå til innhold

Mat tips

Anbefalte innlegg

Gjest Mechilah
Skrevet

Noen som vet om noe godt jeg kan lage til kvelds i morgen?

Er helt tom og trenger tips :)

Gjest noen ting
Skrevet

Ser godt ut...takk :)

Bakt potet, fajita, tortillas, risotto, ostesmørbrød, pita med noe godt oppi, gelé og vaniljesaus, sjokoladepudding, chips, sjokolade. Drikke: brus, te, kakao.

Skrevet

En oppskrift jeg synes er utrolig god helgemat:

Meksikansk tomatform

2 ss olje

2 røde løk, hakkede

2 fedd hvitløk, pressede

6 modne tomater, flådde og hakkede (jeg bruker bare en boks)

1 grønn paprika, uten frø, hakket

1 ss rødvinseddik (dette har jeg sløyfet)

1 ts sukker

1/2 ts malt chilipulver

375 g hermetisk mais, silt

125 g maischips

155 g revet cheddar

2 1/2 dl rømme eller crème fraîche

Forvarm ovnen til 160 grader. Varm oljen i en kjele. Løk og hvitløk blankes over middels varme i 3 min. Tilsett tomater, paprika, eddik, sukker og chilipulver. Kok uten lokk i 6-7 min eller til tomatene er myke og væsken har fordampet. Ha i maisen og kok under stadig omrøring i 3 min.

Legg lagvis maischips, saus og ost i en ildfast form med et lag cheddar på toppen. Ha på rømme, og stek uten lokk i 15 min. Strø finklippet gressløk på toppen.

Denne oppskriften har jeg brukt flere ganger. Sist, da jeg laget det til sambo for første gang, ville han ha kjøttdeig i, så vi hadde det i (på den ene halvdelen, jeg er veggis), kjøttdeig med tacokrydder. Det var kjempegodt syntes han. Ga også oppskriften til min mor og den ble testet ut i går, med kjøttdeig. Stor suksess! :)

Gjest *Isprinsesse*
Skrevet

En oppskrift jeg synes er utrolig god helgemat:

Meksikansk tomatform

2 ss olje

2 røde løk, hakkede

2 fedd hvitløk, pressede

6 modne tomater, flådde og hakkede (jeg bruker bare en boks)

1 grønn paprika, uten frø, hakket

1 ss rødvinseddik (dette har jeg sløyfet)

1 ts sukker

1/2 ts malt chilipulver

375 g hermetisk mais, silt

125 g maischips

155 g revet cheddar

2 1/2 dl rømme eller crème fraîche

Forvarm ovnen til 160 grader. Varm oljen i en kjele. Løk og hvitløk blankes over middels varme i 3 min. Tilsett tomater, paprika, eddik, sukker og chilipulver. Kok uten lokk i 6-7 min eller til tomatene er myke og væsken har fordampet. Ha i maisen og kok under stadig omrøring i 3 min.

Legg lagvis maischips, saus og ost i en ildfast form med et lag cheddar på toppen. Ha på rømme, og stek uten lokk i 15 min. Strø finklippet gressløk på toppen.

Denne oppskriften har jeg brukt flere ganger. Sist, da jeg laget det til sambo for første gang, ville han ha kjøttdeig i, så vi hadde det i (på den ene halvdelen, jeg er veggis), kjøttdeig med tacokrydder. Det var kjempegodt syntes han. Ga også oppskriften til min mor og den ble testet ut i går, med kjøttdeig. Stor suksess! :)

Takk :)

Såg godt ut,passet bra,for samboeren min er veggis også..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...