Gå til innhold

Alkohol og barn

Anbefalte innlegg

Gjest Hemmelig ID
Skrevet

Er det vanlig å drikke seg passe fjollete, alene en torsdagskveld?

Ville dere reagert dersom en venn/venninne hadde heftige rotbløyter som barna desverre til tider opplevde, med hyling og skriking til?

Har aldri tenkt på at det har vært alkoholproblemer hos vedkommende tidligere, men jeg reagerer på jevnlig (Ikke veldig ofte) uhemmet flatfyll med barn i huset.

Jeg er nok litt prippen med hensyn til alkohol, men er det prippent å reagere på dette?

Skrevet

Jeg synes du er prippen enda jeg nesten aldri drikker med minstemann tilstede.

Men da de store var små, var det helt vanlig å ta med seg ungene på fest og alle ungene lekte sammen og de voksne festet.

Skrevet

En øl eller tre er greit, men hyling og skriking er totalt uakseptabelt!

Skal det først drikkes en øl eller tre bør barna oppfatte det som greit.

Ikke unnskylde seg med at man må slappe av med alkohol, det gir gale signaler. Men at de ser mamma eller pappa koser seg med øl/vin avogtil, ser jeg ikke på som skadelig. Unger liker smaken av brus og noen voksne liker smaken av alkohol...

Skrevet

Jeg synes du er prippen enda jeg nesten aldri drikker med minstemann tilstede.

Men da de store var små, var det helt vanlig å ta med seg ungene på fest og alle ungene lekte sammen og de voksne festet.

Samme her..

Skrevet

Jeg synes du overreagerer. Jeg synes det er helt greit å drikke og feste selv om man har barn. Så lenge barna føler seg trygge, er det ikke noe i veien for det.

Gjest Hemmelig ID
Skrevet

Jeg synes du overreagerer. Jeg synes det er helt greit å drikke og feste selv om man har barn. Så lenge barna føler seg trygge, er det ikke noe i veien for det.

Men ingen føler seg vel trygge når de er fem år og folk hyler og skriker.

Skrevet

Samme her..

Jeg har spurt de store, 24 og 21 år om de oppfattet det negativt at vi festet og de opplevde det faktisk positivt. Det ble alltid gitt ungene noe ekstra godt og de fikk brus og koste seg gjerne alene.

Skrevet

Men ingen føler seg vel trygge når de er fem år og folk hyler og skriker.

Men hva med alle dolerne med unger som sitter og doler og drikker i helgene, tror du ungene har vondt av det mens de sover?

Unger er ikke redd folk som oppfører seg normalt når de drikker. Vi har bakgårdsfester her vi hvor alle ungene er med og alle de voksne nyter alkohol. Jeg har ikke sett en redd unge enda.

Skrevet

Jeg har spurt de store, 24 og 21 år om de oppfattet det negativt at vi festet og de opplevde det faktisk positivt. Det ble alltid gitt ungene noe ekstra godt og de fikk brus og koste seg gjerne alene.

Ja, jeg mener at det ikke er noe akdelig å feste selv om man har barn tilstede. Man oppfører seg naturligvis, og gjør ikke ting som gjør barna utrygge.

Skrevet

Ja, jeg mener at det ikke er noe akdelig å feste selv om man har barn tilstede. Man oppfører seg naturligvis, og gjør ikke ting som gjør barna utrygge.

"Jeg mener at det ikke er noe akdelig" skulle det stå.

Skrevet

"Jeg mener at det ikke er noe akdelig" skulle det stå.

Herregud jeg skrev det igjen! SKADELIG skulle det stå for svarte..

Skrevet

Men hva med alle dolerne med unger som sitter og doler og drikker i helgene, tror du ungene har vondt av det mens de sover?

Unger er ikke redd folk som oppfører seg normalt når de drikker. Vi har bakgårdsfester her vi hvor alle ungene er med og alle de voksne nyter alkohol. Jeg har ikke sett en redd unge enda.

Det er jo forskjell. Greit når man kan drikke moderate mengder. Noe annet blir det når det, som trådstarter skriver, blir hyling og skriking fra de voksne.

Jeg synes så absolutt at man som voksen må kunne ta seg et glass vin eller to med barn til stede. Men man bør ikke drikke seg full og "forandre personlighet" når barna er tilstede.

Gjest Hemmelig ID
Skrevet

Jeg tror IKKE barn har vondt av å se voksne drikke, på ingen måte. Jeg tror et naturlig forhold til alkohol er uproblematisk for barna.

Det jeg reagerte på var hvordan enkelte reagerer på alkohol, og av den grunn kanskje kan la flaska stå så lenge barna kan høre dem.

Skrevet

Jeg oppfattet at morens drikking med hyling og skriking var noe barna ble redde for... Og det er ikke bra!

En fest med mye moro og latter har ingen barn vondt av...

Jeg synes òg at mange foreldre er hysteriske når det gjelder alkohol. Barn opplever det før eller siden uansett...

Skrevet

Det er jo forskjell. Greit når man kan drikke moderate mengder. Noe annet blir det når det, som trådstarter skriver, blir hyling og skriking fra de voksne.

Jeg synes så absolutt at man som voksen må kunne ta seg et glass vin eller to med barn til stede. Men man bør ikke drikke seg full og "forandre personlighet" når barna er tilstede.

Full eller ikke full. Da jeg var liten så jeg foreldrene mine fulle flere ganger. Jeg var ikke redd, fordi de oppførte seg. De hylte og skrek ikke, og selv om de lo litt høyere enn vanlig, ble ikke vi barna redde av den grunn. Så lenge man oppfører seg, går det bra.

Skrevet

Det er bare enkelte som forandrer personlighet, jeg har bare møtt en i hele mitt liv. Alle andre blir bare blide etterhvert som de drikker.

Nå tror jeg minstemann har sett meg drikke to ganger i sommer og jeg tror ikke han fikk den store noiaen av det.

Men folk som bråker i fylla, orker ikke jeg som voksen engang.

Gjest Hemmelig ID
Skrevet

Jeg opplevde heller ikke mine foreldres festing, spesielt om sommeren, som truende, bare koselig. Alltid!

Men dersom de hadde blitt kalt fitte og hore av dem de drakk sammen med, hadde jeg sikkert reagert. Det er den fylla jeg prater om. Den som kan vekke et sovende barn om natten.

Skrevet

Jeg tror IKKE barn har vondt av å se voksne drikke, på ingen måte. Jeg tror et naturlig forhold til alkohol er uproblematisk for barna.

Det jeg reagerte på var hvordan enkelte reagerer på alkohol, og av den grunn kanskje kan la flaska stå så lenge barna kan høre dem.

Som jeg har skrevet, jeg kjenner en som forandrer personlighet, han vil ikke jeg heller drikke sammen med så :o)

Skrevet

Jeg oppfattet at morens drikking med hyling og skriking var noe barna ble redde for... Og det er ikke bra!

En fest med mye moro og latter har ingen barn vondt av...

Jeg synes òg at mange foreldre er hysteriske når det gjelder alkohol. Barn opplever det før eller siden uansett...

Hyling og skriking er ikke lov :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...