Gå til innhold

Keen på barn

Gjest helst et vinter/vår barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid er det vanlig å bruke på å bli gravid. Noen smeller til på første, mens andre bruker flere år.

Jeg vet det varierer, men det hadde vært interessant å høre et lite utvalg av dere her.

Skrevet

Barn født på våren har større sjanse for å få allergier. Høstbarn er i følge forskning det beste...

De to første tok det lang tid å bli gravid med, så skiftet jeg mann og ble gravid mye fortere enn jeg ønsket...

Men alle var elsket fra første stund....

Skrevet

Vi smelte til med førstemann som ble et resultat av manglende kondom.. :o) Altså full klaff på første "forsøk".

Andremann jobbet vi intensivt en hel måned for å få til ;o)

Skrevet

Barn født på våren har større sjanse for å få allergier. Høstbarn er i følge forskning det beste...

De to første tok det lang tid å bli gravid med, så skiftet jeg mann og ble gravid mye fortere enn jeg ønsket...

Men et barn født før sommeren er eldre når h*n starter skolen. Og jo eldre jo bedre...

Gjest mammaen til en liten gutt
Skrevet

Brukte 14 mnd, men tror det er noen spesielle faktorer som har spillt inn her.

Min samboer jobbet i noen varme haller (rundt 60 grader inne) og måtte gå med glovarmt verneutstyr i tillegg. Dette har sikkert resultert i kjempe dårlig sædkvalitet hos ham som 19-åring. Og i mange år gikk han med en stor vannbrokk i pungen som han ikke gjorde noe med før jeg sendte ham til legen.

Han ble operert for vannbrokken, og ble ferdig lærling rett etter dette. Det gikk 2 mnd, og så fant jeg ut at jeg var gravid. Så her har nok både varme og en virkelig vannpung spillt inn ;) Men det var ganske frustrerende å gå rundt å tro at både jeg og ham ikke var istand til å kunne få barn... men det kunne vi jo visst ;)

Så vi fikk en sønn 21 år gamle begge to ;) kjempe koslig!

Skrevet

Men et barn født før sommeren er eldre når h*n starter skolen. Og jo eldre jo bedre...

Både òg. Har barn født i april (han er allergisk) et født i oktober (frisk som en fisk) og siste født i desember (også frisk).

Ungene klarer seg fint på skolen selv om de er født sent på året.

Klart det kan være litt irriterende noen ganger å være yngst, men de takler det også!

Gjest lykke til
Skrevet

Det tok et år før jeg ble gravid. Men jeg var -veldig- fokusert på å bli gravid i den tida. Etter noen mnd mistet jeg mensen, var ikke gravid. Som den uvitende jenta jeg var da, så trodde jeg ikke jeg kunne bli gravid siden mens manglet. Tankene kretset ikke lengre om graviditet. Jeg skulle begynne på piller som fikk igang mens igjen, og leverte test for sikkerhets skyld, og dro. Og jammen ringte de meg opp og fortalte at jeg var gravid!! Det var jo helt uventet, men svært svært gledelig! Det ble ikke gjort mye fornuftig på jobben den dagen kan man si.

Råd: ikke fokuser så mye på å bli gravid!!

Gjest sommerbarn og sommermamma
Skrevet

Det med allergi stemmer kanskje, men jeg har lest at vårbarn generelt blir sterkere og friskere enn høst/vinterbarn. Husker ikke hvor jeg leste det.

Også så deilig som det er å ha baby på sommeren i forhold til om vinteren. Syntes det var skikkelig slitsomt med den som er født på høsten, jeg.

Skrevet

Det med allergi stemmer kanskje, men jeg har lest at vårbarn generelt blir sterkere og friskere enn høst/vinterbarn. Husker ikke hvor jeg leste det.

Også så deilig som det er å ha baby på sommeren i forhold til om vinteren. Syntes det var skikkelig slitsomt med den som er født på høsten, jeg.

Du har et poeng der! Han som er født i april er er den glupeste av dem...

Det blir ditt barn og du bestemmer når fødselen bør finne sted!

Lykke til!

Gjest momtobe
Skrevet

Du har et poeng der! Han som er født i april er er den glupeste av dem...

Det blir ditt barn og du bestemmer når fødselen bør finne sted!

Lykke til!

Det er vel de færreste forunt å bestemme når de skal bli gravide :-)

Hos oss tok det ihvertfall 7 mnd.

Skrevet

Det er vel de færreste forunt å bestemme når de skal bli gravide :-)

Hos oss tok det ihvertfall 7 mnd.

Mente det ikke slik. Mine bare kom når de kom... Hadde vanskelig for å bli gravid!

Me hun kan jo bestemme når hun vil forsøke ihvertfall...

Skrevet

Vi brukte 3 år før vi klarte å få til førstemann.

De to neste kom kjemperaskt!

Skrevet

tja, vi brukte 5 år, var å testa oss uten at de fant noe galt.

Vi hadde i grunnen begynt å legge opp livet som barnløse da plutslig hun var gravid.

Snåle greier.

Skrevet

Det sies vel at det er normalt å prøve i inntil ett år. Etter 12 mnd kan du i utredes hos lege dersom du ønsker det.

Her i huset er vi superfertile ser det ut som :o) Lillemor satt på første forsøk, og nå har nettopp en fersk liten mageboer flyttet inn selv om vi har brukt prevensjon :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...