Gå til innhold

Bøker

Gjest Glad i bøker

Anbefalte innlegg

Gjest Glad i bøker
Skrevet

Trenger ideer til bøker i gave til en på 60. Helst nyere bøker.

Gjerne med en beskrivelse hvorfor du likte den.

Gjest Interesser
Skrevet

Hva er denne personen opptatt av, hva liker vedkommende å lese om fra før?

Gjest Glad i bøker
Skrevet

Hva er denne personen opptatt av, hva liker vedkommende å lese om fra før?

Aner ikke, desverre. Hun er stillfaren og har mye omsorg i seg. Interessert i andre mennesker - dersom det kan hjelpe? :)

Jeg tenker på romaner.

Skrevet

Aner ikke, desverre. Hun er stillfaren og har mye omsorg i seg. Interessert i andre mennesker - dersom det kan hjelpe? :)

Jeg tenker på romaner.

Hva med "Kristin Lavransdatter" av Sigrid Undset... Handlingen er lagt til år 1300 ca. har selv lest den tre ganger.

Du kjenner sikkert til boka!

Skrevet

Foreldrene mine har begge lest Anne B Ragdes to nyeste romaner og likt dem, de er 60+. Ellers har de begge sansen for det meste av Mankell, en del av Grisham, en del av Deaver (mamma mest). Pappa er vel ellers mest begeistret for Steinbeck og norske klassikere (Vera Henriksen, Falkberget), og så likte han Mikael Niemis roman Populærmusikk fra Vittula, mens mamma liker "lett" krim ala Elizabeth George

Skrevet

Jeg var nettopp i selskap hos en leseglad 65 åring. Hun fikk to bøker, den ene var boken fra årets prismottaker i nobels litteraturpris. Den andre var fjorårets mener jeg.

Husker ikke i farten hva noen av dem heter, men det er det sikkert noen her som kan hjelpemed...

Skrevet

"Bienes hemmelige liv" av Sue Monk Kidd. Lagt til South Carolina i 50-årene.

God og varm roman som jeg absolutt kan anbefale til alle.

Jeg liker godt bøkene til Isabell Allende. Hun har kommet med en ny nå - "Inez, jeg elsker deg"

Mor (som er 62) liker godt Graham Greene (og mange fler jeg ikke husker i farten...).

Hva med "En bønn for Owen Meany" av John Irving?

Gjest heffalumpen
Skrevet

Tror 60-åringer liker det samme som 30-åringer. Med unntak av fantasy.

Hva med Haruki Marakami: "Kafka på stranden." Eller en av høstens nye bøker (det er dyrere, de er i hard-back) Forhør deg i bokhandelen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...