dione1 Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Er det noen som har opplevd å få svimmelhet i forbindelse med angst? Jeg har hatt en gyngende svimmelhet i over 1 år, har den så og si konstant, men i perioder har den nesten vært borte. Utsetter jeg meg selv for mye stress kommer den gjerne kraftigere tilbake. I tillegg får jeg veldig øm nakke. Har enkelte ganger hatt anfall som kan minne om panikkangst, jeg føler plutselig at jeg kommer til å besvime. Blir nummen i kroppen, kan klipe meg selv uten å kjenne smerte nesten. Blir kjemperedd uten å helt vite hvorfor. Har funnet ut at dette er mest sannsynlig er angst, i og med at jeg har hatt enne svimmelheten så lenge og ikke har noe som tyder på at det skal være noe fysisk. Har tatt en del tester hos legen, men de finner ingenting. Men jeg synes det er rat at det skal være angst også, jeg har det kjempebra i livet mitt, men denne svimmelheten plager meg, og blir ofte verre år jeg er i fokus.Men jeg presser meg selv hver dag, og lar ikke svimmelheten styre, slik jeg gjorde før. Og jeg synes det får bedre og bedre, men likevel disse panikkanfallene skremmer meg. Føler det hele har blitt en ond sirkel som jeg ikke kommer ut av. Jeg har hatt en vanskelig barndom, og trodde egentlig jeg hadde lagt dette bak meg. men kan slike ting ligge i underbevisstheten og ulme? Er veldig sliten av å ha det slik.. 0 Siter
hidi Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Angst gir spenninger i kroppen, og det er ganske normalt at nakken tar en del av støtet. Anspenner du nakken blir du svimmel... Gå til en fysioterapaut og lær deg avspenningsteknikker. Det hjelper faktsik! Å være svimmel er helt forferdelig.. Lykke til! 0 Siter
Gjest *Isprinsesse* Skrevet 21. oktober 2006 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg er ofte svimmel i forbindelse med angst.. Enig med hidi Jeg skal prøve psykomotorisk fysioterapi snart. 0 Siter
inkink Skrevet 21. oktober 2006 Skrevet 21. oktober 2006 Angst gir spenninger i kroppen, og det er ganske normalt at nakken tar en del av støtet. Anspenner du nakken blir du svimmel... Gå til en fysioterapaut og lær deg avspenningsteknikker. Det hjelper faktsik! Å være svimmel er helt forferdelig.. Lykke til! Jeg har hatt slik svimmelhet tilog fra i 12 år, og ellers veldig ør og rar i hodet konstant. 0 Siter
hidi Skrevet 21. oktober 2006 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg har hatt slik svimmelhet tilog fra i 12 år, og ellers veldig ør og rar i hodet konstant. Helt grusomt! Kan ikke deg noen gode råd heller.. Og du har selvfølgelig oppsøkt alt som kan krype og gå.Skal tenke på deg ihvertfall! klem 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.