Gå til innhold

8000 kroner

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg har fått 8000 kroner som skal brukes kun på meg selv, ikke mann, barn, hus, og som skal brukes til å kjøpe noe "varig".

Klær og sko er dermed utelukket.

Gode forslag mottas med takk! Jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe - trenger ikke noen ting. Har litt lite smykker, men synes 8000 er i meste laget for et smykke, uansett.

(Pengen er en gave/arv, og den som gir meg pengene vil helst at de skal brukes på denne måten. Har mest lyst til å gjøre det personen ønsker, selv om det ikke er noe absolutt krav.)

Gjest Eller et fint servise
Skrevet

Kunst! Gå på gallerier og finn deg ditt drømmebilde. Det kan også øke i verdi..

:-D

Skrevet

Jeg elsker diamantsmykker... De er evige og kan gå i arv.

Det er jo ikke så mye annet å velge?

Synes det er flott at du ærer den som har gitt deg pengene.

Min datter på 13 har allerede begynt å sikle på mine dyre smykker. Jotakk...

Gratulerer med gaven, det er ikke ofte man får en slik sum bare til seg selv!

Skrevet

Tenk etter selv, hva er det du ønsker deg. Noe som du til vanlig ikke tar deg råd til.

Ting jeg har kjøpt i løpet av det siste året og som jeg har satt utrulig stor pris på er:

Nye langrennski, har aldri gått så mye på ski som sist vinter. Hadde tunge fjellski før, no flyr jeg som en vind gjennom lysløypa:)

Nye carving ski, hadde ikke kjørt slalom på nesten 10 år og begynte igjen sist vinter, kjempegøy.

Slettetang var svindyr hos frisøren, men nå kan jeg variere. Har aldri fått så mye skryt av håret mitt før, blir så tøff med slettetang, istedenfor englebølger:)

Ting jeg angrer på å ha kjøpt sist vinter er hele 5 par støvletter, fatter ikke hva jeg tenkte på. Jeg som nesten aldri bruker støvletter. Står bare der å tar masse plass

Gjest Elextra
Skrevet

Kunst! Men bruk litt tid på valget, og gå gjerne til et anerkjent galleri, om du vil være sikker på ikke å få katta i sekken (men du kan jo selvfølgelig bli glad i katta i sekken også).

Eller diamantsmykker, f.eks. en diamantring eller øredobber. Skal det være litt størrelse på diamanten, må du faktisk opp i en slik sum som 8000 eller mer.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg hadde kjøpt meg en flott klokke (altså - hvis jeg ikke allerede hadde hatt en).

Skrevet

Jeg ville kjøpt et smykke som du bruker god tid på å finne. Et du faller for og ikke klarer å glemme. Da kommer du jo alltid til å ha et minne fra den du fikk pengene av.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Nesten ingenting er varig i våre dager.

Jeg støtter forsalget om kunst. Det kan gi deg mye glede. Du må bare bruke litt tid å finne det DU vil ha. Du kan jo kjøpe 3 litografier, som du får rammet inn (3 rammer blir mye openger..), og henger ved siden av hverandre over sofaen?

Skrevet

For litt av arven etter min mor kjøpte jeg to originaler av en barnebokillustratør (og -forfatter) som jeg fikk rammet inn ordentlig på et rammeverksted og jeg er så glad i de to bildene! :o)

Skulle jeg få penger med det formålet du har fått så ville jeg kjøpt et par bilder til og smykke® for resten.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt meg en flott klokke (altså - hvis jeg ikke allerede hadde hatt en).

to sjeler osv. (jeg har ikke klokke)

tzatziki1365380058
Skrevet

For litt av arven etter min mor kjøpte jeg to originaler av en barnebokillustratør (og -forfatter) som jeg fikk rammet inn ordentlig på et rammeverksted og jeg er så glad i de to bildene! :o)

Skulle jeg få penger med det formålet du har fått så ville jeg kjøpt et par bilder til og smykke® for resten.

Det med "barnebokillustrartør-originaler" tiltalte meg litt. Hvor får man kjøpt sånt?

tzatziki1365380058
Skrevet

Kjøp deg en klokke! :)

Ja, det kunne jeg gjort, bortsett fra at jeg ikke bruker klokke. Ender med at jeg legger den fra meg et eller annet sted, også mister jeg den.

Er jo ikke sikkert jeg ville vært like skjødesløs med en dyr klokke, men tror ikke jeg skal ta sjansen på det.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg ville kjøpt et smykke som du bruker god tid på å finne. Et du faller for og ikke klarer å glemme. Da kommer du jo alltid til å ha et minne fra den du fikk pengene av.

Jeg har faktisk funnet et smykke jeg ikke klarer å glemme. Men jeg vet ikke om jeg klarer å bruke 8000 kroner på en liten gull og diamant-dings heller, det er jo sprøtt mye penger på et lite smykke.

Kanskje jeg skal gi hele beløpet til innsamlingsaksjonen i morgen. Ikke helt det giveren ønsker seg, men utvilsomt det beste forholdet.

Nei da, kommer ikke til å gjøre det. Men det er egentlig litt skremmende å oppdage at jeg ikke ønsker meg noen ting sånn veldig, og i alle fall ikke trenger noen ting.

Det eneste jeg faktisk ønsker meg, er hytte på fjellet. Men kommer jo litt kort med 8000 kroner. Kanskje jeg skal kjøpe noe jeg kan ha på hytta på fjellet, hvis vi noen gang får råd til å kjøpe den :)

Skrevet

Jeg var først! ;)

Ja - men jeg leser alltid innlegg feil vei:D

Gjest girl with no name
Skrevet

Jeg ville valgt meg ut et par litografier hos en kunsthandler.

Skrevet

Det med "barnebokillustrartør-originaler" tiltalte meg litt. Hvor får man kjøpt sånt?

Jeg kontaktet ham direkte. :o) Thore Hansen, mine to er fra "Bobadilla Brun og den udødelige makrellen", jeg elsker tegningene hans!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...