Gå til innhold

Kirken døper leketøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Jeg venter på den dagen religiøse skal slutte å bry seg med hva andre sier og gjør. Hvis guden blir sint, så er det -meg- guden blir sint på, og ikke deg. Hvorfor bryr du deg da om det? Fornærmet på gudens vegne? Har guden bedt -deg- å være dens stedfortreder på jord?"

Enig, forsåvidt, i det!... Men jeg skjønner ikke poenget med å harselere med handlinger som tydligvis betyr noe for mange mennesker!

Så hvis du ber folk som har en tro om å la være å blande seg i ditt liv, så er det kanskje en idé at du som tror noe annet ikke blander deg i andre menneskers religiøse liv?

Bare en tanke... ;-) fra

De religiøse gyver løs på de aller svakeste og mest sårbare, barna.

Påskebudskapet skremte en liten tass som ikke hadde forutsetninger for å forstå hvorfor Jesus ble pisket, stukket med spyd og spikret opp på korset så blodet rant. I dag er hun voksen og forstår ennå ikke hva det betyr, og slett ikke hvorfor folk går rundt med et romersk torturredskap rundt halsen. Romerne myrdet titusenvis med korset.

Gjest girasol
Skrevet

For det første så tror jeg ikke noe annet. Jeg har ingen gudetro.

Religiøse har ingen respekt for meg, de ber for meg ubedt, det skal jeg ha meg frabedt. De mener "det kan da ikke skade" men undersøkelser viser at forbønn kan gjøre folk syke, de får sterkere angst. Derfor bør de religiøse holde seg unna syke.

Ok, så kan folk holde seg unna deg! Men kan ikke bare du holde deg for god til harselering med religiøse handlinger og da?

Ta og gi litt kanskje? :)

Skrevet

Ok, så kan folk holde seg unna deg! Men kan ikke bare du holde deg for god til harselering med religiøse handlinger og da?

Er det en religiøs handling at kirken døper dukker?

Gjest girasol
Skrevet

Er det en religiøs handling at kirken døper dukker?

Nei da :) Og jeg synes sjøl det er underlig at det blir gjort, nå refererte jeg til Keinsteins så tydelige forrakt for religiøse handlinger, at han kjenner at han bare må harselere med dem... ;-) Men jeg mener bare at i denne verden finnes det så sinnsykt mange forskjellige oppfatninger av tro og ikke tro på det ene og det andre, og som den fredelige sameksisterende person jeg er, blir jeg bare litt trøtt av alle behovene enkelte har for å på en harselerende måte markere sin forrakt for det som er annerledes. Sånn sett havnet denne kommentaren min under en tråd om dåp av leketøy, og da kanskje på feil plass...

Skrevet

En religiøs må gjerne hasellere med min vantro. Det gjør f eks koranen svart på hvitt.

Det mest berømte av flere hundre sårende tekster i koranen er vel

"De vantro er som aper og svin"

Det er ikke noe galt med aper og svin, men det er ment å ramme og er muligens hatefullt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...