Gå til innhold

et spørsmål om rullestoler på tog i Norge (haster litt)

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

Jeg hadde ikke turt å satse på at det skal gå bra med elektrisk rullestol på togene, med mindre NSB kan bekrefte det, og da helst skriftlig.

Er det tvingende nødvendig at de reiser til Torp da, og ikke fx Gardermoen? Som Dorthe skriver, så er vel flytoget fra Gardermoen til Oslo langt bedre tilrettelagt enn vanlig tog.

de reiser med ryan air og har allerede booket turen med hotell i Sandefjord. De har ikke råd til å ta taxi hele veien fra Torp til Oslo. Et alternativ er vel kanskje at de tar drosje fra Sandefjord til en annen togstasjon som er bedre tilrettelagt.

Skrevet

de reiser med ryan air og har allerede booket turen med hotell i Sandefjord. De har ikke råd til å ta taxi hele veien fra Torp til Oslo. Et alternativ er vel kanskje at de tar drosje fra Sandefjord til en annen togstasjon som er bedre tilrettelagt.

Har de sjekka med Ryanair at det går greit med rullestol der da? Ryanair er et av de vanskeligste og verste flyselskapene som fins.

Skrevet

Hvis barnet har elektrisk rullestol så får man ikke den i vanlige drosjer. Da trenger man en stor taxi og det er utrolig dyrt, 800 kr fra Oslo Sentrum og til bygrensa.

Gjest Aviaana
Skrevet

Hvis barnet har elektrisk rullestol så får man ikke den i vanlige drosjer. Da trenger man en stor taxi og det er utrolig dyrt, 800 kr fra Oslo Sentrum og til bygrensa.

Det er de visst klar over.

Skrevet

Det er de visst klar over.

Jeg tror ikke jeg ville likt å komme til Norge som turist som rullestolbruker altså. Ting er veldig lite tilrettelagt her i forhold til andre land, kanskje spesielt i Oslo.

I hvert fall er det det alle forteller meg når de ikke skjønner hvorfor jeg ikke vil flytte på landet :o)

Gjest Aviaana
Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville likt å komme til Norge som turist som rullestolbruker altså. Ting er veldig lite tilrettelagt her i forhold til andre land, kanskje spesielt i Oslo.

I hvert fall er det det alle forteller meg når de ikke skjønner hvorfor jeg ikke vil flytte på landet :o)

nei jeg tenker også som deg. Lurer på om de i det hele tatt vet hva de går til. Ikke nok med at det er dårlig tilrettelagt, det er vinter også.

Vet du forresten hva slags standard Liverpool har når det gjelder rullestoler og offentlig transport?.

Skrevet

nei jeg tenker også som deg. Lurer på om de i det hele tatt vet hva de går til. Ikke nok med at det er dårlig tilrettelagt, det er vinter også.

Vet du forresten hva slags standard Liverpool har når det gjelder rullestoler og offentlig transport?.

Jeg aner ikke, men tror at offentlig kommunikasjon er tilgjengelig i nesten hele Europa.

Av alle ting så er jeg mest opphengt på toalett, jeg var i byen med minstemann her om dagen og vi skulle spise ute og det fantes ikke et tilgjengelig, barnevennlig sted med toalett mellom sentrum og hjemme. MacDonalds er helt utelukket, du aner ikke hvor mange bursdager minstemann har vært i hvor jeg har ventet ute.

Gjest rullestolbruker
Skrevet

Når jeg reiser uten egen bil, så bruker jeg bare den manuelle rullestolen, da blir allting enklere, kan bruke vanlig drosje, kan løftes inn og ut av utilgjengelige steder osv.

Det er litt tyngre å komme fram men enklere med transport.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...